Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntosali: voiko samaa treeniohjelmaa tehdä useana päivänä peräkkäin?

Vierailija
14.01.2013 |

Hankin kuntosalijäsenyyden ja mulle tehtiin saliohjelma, jota mun tarkoitus tehdä 2-3 kertaa viikossa ja sitten yritän kerran viikossa käydä jumpassa.

Kerroin tästä kaverille ja hän sanoi, että salikertojen välissä pitää olla aina lepopäivä, kun samaa ohjelmaa ei saa tehdä peräkkäisinä päivinä. Ohjelman tekijä ei sanonut mitään tuollaista.

Lasten harrastusten ja miehen töiden takia mun on mahdoton pitää aina välipäiviä tai sitten en varmaan koskaan pääse kuin 1-2 kertaa viikossa sinne.

Ohjeita? Voinko tehdä saman ohjelman esim. Ti, ke ja pe ja sitten jumppa la?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haluat kehitystä, sinun kannattaisi jaotella ohjelma, jos treenaat peräkkäisinä päivinä. Jos oikeasti treenaat kunnolla (teet sarjojen toistot siten, että viimeisiä toistoja hädin tuskin jaksat), sinun ei pitäisi edes jaksaa treenata seuraavana päivänä samoja lihasryhmiä kuin edellisenä. Jos taas tuntuu, että kivasti jaksat, voi kysyä, treenatko tehokkaasti.

Eli hanki joko jaoteltu ohjelma tai sitten peräkkäisinä päivinä tee toisena päivänä koko kroppa läpi ja toisena vain aerobista. Hyödyt sinäkin jotain treenistä.:)

P.S. Anna Virmajoki kertoi eillisessä haastattelussa, että naisille lihasmassan kehitys on todella pitkällisen ja intensiivisen treenin tulos. Tarvitaan vuosien treeniä. Normikuntoilijana voit siis treenata kauankin nousujohteisesti vailla pelkoa siitä, että sinusta tulee erityisen lihaksikas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän