Kuinka paljon teillä on viikko- tai kk-raha 13v:llä eli seiskaluokkalaisella?
Mun 13v tyttö saa " vain" 20€ kk-rahaa mutta saa kyllä rahaa leffoihin, vaatteisiin sekä meikkeihin lisäksi.
Kaikkea en osta mutta paljon.
Lisäksi harrastuksensa maksaa 250€/kk jonka maksan.
Olen yh ja asutaan pk-seudulla.
Miten teillä?
Kommentit (13)
Minä en ymmrrä näitä nykyajan vanhempia jotka ovat sitä mieltä että isovanhemmat ovat maksumiehiä kaikessa ?
Naapurin lapsi , isovanhemmat maksavat harrastuksen, lahjat ja antavat näit avustuksia.
Miksi teette lapsia jos teillä ei ole varaa niitä itse hoitaa tai heidän menojaan kustantaa?
Minä en ymmrrä näitä nykyajan vanhempia jotka ovat sitä mieltä että isovanhemmat ovat maksumiehiä kaikessa ?
Naapurin lapsi , isovanhemmat maksavat harrastuksen, lahjat ja antavat näit avustuksia.
Miksi teette lapsia jos teillä ei ole varaa niitä itse hoitaa tai heidän menojaan kustantaa?
Olen kuullut myös monen rikkaan vanhemman antavan lapsilleen mm. osakkeita. Miksi niitä pitäisi lapsille antaa?
ja lisäksi hygienia, vaatteet ja harrastus maksetaan, harkinnan mukaan myös leffoja tai syömässä käymisiä kavereiden kanssa, muttei koko ajan.
Ajatuksena nostaa siis summaa eurolla kun luokka-aste vaihtuu.
esim. muodostelmaluistelu, taitoluistelu, miekkailu (paljon enemmänkin) jääkiekko, joukkuevoimistelu jne.
esim. muodostelmaluistelu, taitoluistelu, miekkailu (paljon enemmänkin) jääkiekko, joukkuevoimistelu jne.
Lastenhoidosta ja siivouksesta saa korvausta, 1-10 euroa kertaa kohden ja riippuen työn määrästä. Parhaimmillaan voi saada vaikka 100 eur/kk. Viikkorahaa ei ole. Haluamme opettaa, että ansaitseminen kannattaa ja rahan eteen täytyy tehdä töitä.
Onneksi on ne isovanhemmat , ei meillä itse olisi varaa antaa noin paljon mutta isovanhemmat haluavat että voi hiukan ostella itselle jotain tai liikkua kavereiden kanssa vapaasti. Kiva.
Saa rahaa vanhemmilta ostoksiinsa sillon kun tarvitsee :)
Tienatkoon omat rahansa sitten, kun on tulojakin.
Siitä maksavat kaiken, paitsi bussikortin. Harrastukset toki maksan myös erikseen, eikä pakollisia ja tarpeellisia vaatteita tarvitse ostaa. Mutta siis omat menot, leffat, herkut, ym.ym.
On oma visa electron kortti, jota voi käyttää. Sai joululahjaksi 50€ ja katoin juuri, etä tilillä näkyy nyt olevan 69€. Minusta hyä kun oin šeurata verkkopankista mihin rahaa käyttävät.
15v sisko ei saanut syksyllä kuukausirahaa, koska oli kesätöissä ja sai rahaa rippilahjaksi. Sovimme että saa sit kevään ajan 50€/ kk
Tarvittaessa saa sitten rahaa, jos on hyvin perusteltu syy.
harrastus maksaa n. 300 euroa/kk joten minulla ei vain jää rahaa mihinkään kuukausirahaan.
Onneksi kuitenkin toisinaan saa isovanhemmilta "avustusta".