Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista osa-aikatyötä voisi tehdä ilman aiempaa koulutusta tai kokemusta?

Vierailija
12.01.2013 |

Olen valmis tekemään lähes mitä tahansa paitsi provikkahommia tai itseni myymistä. Asun pääkaupunkiseudulla ja minulla on ajokortti. En halua kouluttautua uuteen ammattiin (jollei koulutus ole kuin muutaman päivän pituinen). Minulla on hyvä kielitaito ja akateeminen koulutus alalle, jolla ei ole töitä.

Mitä voisin tehdä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

teollisuuteen pakkaajaksi esimerkiksi?

Vierailija
2/6 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli apteekkiin kassalle. Ei siis tietenkään farmaseutin hommiin voi mennä ilman kyseistä tutkintoa, mutta ulosmenokassalle voi. Kouluttautua voi työpaikalla ja nopeasta älystä ja kielitaidosta on hyötyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan kuinka helppo esim. kauppaan on päästä töihin? Ilman aiempaa (minkäänlaista) kokemusta alalta?

Siivoushommiin en usko kykeneväni kuultuani mikä alan todellisuus on (tai sitten olen kuullut väärin, mutta siivousala kuulostaa kamalalta).

Lisää, lisää!

ap

Vierailija
4/6 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aulavartijan paikkoja näyttää olevan jatkuvasti molissa auki. Vartijakurssit ovat lyhyitä (perusteet 40 h ja peruskurssi 60 h).

On myös paikkoja, joihin ei tarvitse vartijakoulutusta (aulapalveluhenkilön tms. nimikkeellä).

T. aulavartijan työtä harkinnut

Vierailija
5/6 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä vaadi aiempaa kokemusta

Vierailija
6/6 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta totuus on se, että mitä parempi työpaikka, sitä vaikeampi on päästä. Esimerkiksi siis apteekin kassalle ei riitä se, että on kielitaitoa, sitä on aika monella niistä sadasta muusta hakijasta. Sen sijaan heti jos suorittaa vaikka tuollaisen vartijakurssin tai hygieniapassin, niin pääsee kiilaamaan jonossa vähän eteenpäin.

Mainosten jakelu lienee niitä ainoita paikkoja, joihin pääsee koska vain ja kuka vain. Ongelma on sitten se, että palkka on urakkaperiaatteella ja vaikea päästä aikuista auttaviin summiin. Muussa postinjakelussakin voi löytyä hommia, ainakin sijaisuuksia, mutta niissäkin pätee taas se, että jos palkalla elää, eikä koulutusta vaadita, niin hakijoita kyllä riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi