Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joilla on " vajaat evääät" omaan vanhemmuuteen?

Vierailija
06.12.2005 |

Itsellä ulospäin kaiketi tavallinen lapsuudenperhe, mutta sisällä voitiin todella huonosti; 2 työnarkomaania joista toinen alkoholisti ja toinen sairasti muuten vaan koko ajan. Lisäksi lähiperheessä menetyksiä ja onnettomuuksia riittävästi ja yleinen puhumattomuuden ja tunteiden kieltämisen kulttuuri. Ylipäätään vanhemmat olivat joko fyysisesti tai henkisesti poissa ja lapset oli hankalia/tiellä/vaativat liikaa.

Nyt olen omien lasteni kanssa huomannut kuinka hankalaa on olla läsnäoleva äiti, kun omasta lapsuudesta ei siihen ole mitään mallia. En osaa leikkiä/olla lasten kanssa, vetäydyn sivuun ja hoidan vaan kotia tai teen töitä. Niin vakaasti olin päättänyt etten tee vanhempieni virheitä, mutta kuinkas käykään......

Onko muilla ollut samanlaista tilannetta? Miten olette oman vanhemmuutenne rakentaneet?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla kaikenlaisia vertaistukiryhmiä ja perheneuvolaa jne kaikkea ketkä voi auttaa... mun lapsen isä raiskasi mut vähän jälkeen synnytyksen ja mulla oli kiintymisvaikeuksia vauvaan tämän takia ja perheneuvola korjas tilanteen ennen kuin pääs yhtään sen huonommaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme