Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syödäänko meillä terveellisesti sinun mielestäsi?

Vierailija
11.01.2013 |

Leivät on leipomon ruisleipiä tai itse tehtyä hiivaleipää. Margariini on Oivariinia, juusto vähärasvaisempi kermajuusto, liha kokolihaleikkele. Leivän päällä aina salaattia, kurkkua, paprikaa, tomaattia ym.

Jugurtti on maustamatonta, sen kanssa on hilloa (1tl/annos riittää), itse tehtyä mysliä, marjoja, hedelmiä, leseseosta.

Maito on kevytmaitoa, vettä tarjotaan janojuomana. Joskus on mehua, se on itse tehtyä.

Öljyjä käytetään ruoanlaittoon, rypsi- ja oliiviöljyä. Lihat on aina marinoimattomia. Kalaa ei koskaan tehdä kermaan, kastikkeet suurustetaan perunajauhoilla tai ei ollenkaan. Kasvikset on aina tuoreita, samoin hedelmät ja vihannekset, kausittain niitä ostetaan. Kanaa on paljon, aina marinoimatonta.

Aterian lisukkeina on mm. tavallista pastaa, pinaattituorepastaa, cuscussia, basmatiriisiä, linssejä, bataattia, joskus perunaa. Joskus pelkkää salaattia. Lisukkeita ei koskaan ole puolet lautasesta vaan ehkä desi per syöjä.

Mietin, että syödäänkö meillä hyvin? Mitä olet mieltä, mitä puuttuu, mitä on liikaa?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin mainita jälkiruoat. Meillä ei syödä muroja eikä sokerivanukkaita. Karkkia ja sipsejä lapset ei saa ollenkaan, itse tehtyjä leivonnaisia silloin tällöin, ehkä pari kertaa viikossa koska meillä käy usein vieraita joille katetaan pöytä.

Lapset on 4v. ja 1.5v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi