Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristina Ljungqvist oli tosi lihava ja Peter Kariuk tosi musta

Vierailija
11.01.2013 |

elisessä A-talk onhjelmassa.

Tuo on mielipiteeni, olenko rasisti?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomio tässä yhteydessä.

Vierailija
2/4 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aggressioita kysymys "olenko rasisti"? Mun mielestä se usein indikoi sitä, että vastaus kysymykseen on myönteinen. Mun ei ole koskaan tarvinnut kysyä keltään ulkopuoliselta, olenko rasisti vai en. Aina olen tiennyt itse vastauksen tuohon kysymykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihonvärissä on se ero, että mustalle ihonvärille ihminen ei voi yhtikäs mitään, lihavuudelle voi. Toki on ihmisiä jotka on geneettisesti alttiimpia lihomaan kuin muut, mutta omassa tuttavapiirissä sairalloiseen lihavuuteen liittyy aina huonot ruokailutottumukset, esim. opiskelukaverini. Toisin kuin tummasta ihonväristä, lihavuudesta on myös ihan tutkitusti haittaa, useat lihavat sairastuvat esim. diabetekseen tai heillä on korkea verenpaine.

Tietenkin lihaville huutelu on moukkamaista ja törkeää, mutta harva kuitenkaan käy esim. fyysisesti jonkun kimppuun pimeällä kadulla siksi että tämä on lihava. Ei lihavuuskysymyksellä voida oikeuttaa rasismia.

Vierailija
4/4 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos alat suhtautumaan kaikkiin lihaviin siten, että lihavat pois maasta, koska kokemuksesi Ljungqvistista tai jostakusta muusta lihavasta ei ollut sulle mieluinen, niin se on ennakkoluuloista (prejudism, ei racism). Ja jos vastaavasti yleistät ihonvärin perusteella kaikki tummaihoiset laiskoiksi sosiaalipummeiksi niin se on rasismia.

Capiche?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan