Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhdysvalloista tilanneet....

06.12.2005 |

Miten tulliasiat hoituu näin käytännössä jos tilaa tuotteita yhdysvalloista? Halauaisin huutonetissä huutaa tuotetta joka läheteään yhdysvalloista. Mutta eihän sitä loppupäässä tiedä mikä tuotteen loppusummaksi tulee. Käväisin tullin kotisivuilla, mutta se ei tehnyt minua viisaammaksi. Kannattaako? Kyseessä ei ole mikää isokokoinen tai kallis tuote noin 20- 30¿. Voisiko joku auttaa. Kiitti etukäteen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että tulleja menee herkemmin isosta paketista tai painavasta. Sisällöstä riippuen tarkastelevat tuolla tullissa paketit. Eli Usasta lähettävä kirjoittaa tullia varten paketin päälle paketin sisällön ja arvon (yleensä huuto.nettiläiset laittavat arvoa alespäin ;))

Tullattavan paketin sisällön arvo + pk lasketaan yhteen ja jos ylittää paljonkin tullausarvon voi joutua maksamaan tullimaksua, mutta alle 10e jäävää tullimaksusummaa ei tietääkseni peritä.

Vierailija
2/3 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen huutonetin kautta ostanut usasta eikä mennyt tulliin. Paketin arvo oli postimaksuineen 24e. Kaverini on tilannuyt paljonkin, muunmuassa vaateen jonka arvo oli postikuluineen melkein 60e eikä tämäkään mennyt tulliin. Kauan mietin itsekin tuota tulliasiaa ennen kun uskalsin tilata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullin arvo lasketaan kokonaisarvosta (postikulut mukaan). Jos jää alle 30euron ei tarvtise maksaa tullia. Ylimenevästä pitää maksaa tulli, mutta aina paketit eivät joudu tullin syyniin.

Tuota 30euron tullausta voi kiertää sillä, että laittaa saajaksi useamman nimen. Jos paketti on osoitettu kahdelle, voi sen arvo olla 60eur (eikä jää tulliin).

Tässä pikaiset vinkit... tullin nettisivu on tosiaan hieman hankalaa tulkittavaa.