Kuka muu on lukenut Karl Ove Knausgårdin Taisteluni-sarjaa?
Mä luin ykkösosan ja kakkososan aloitin eilen. Todella vangitsevaa tekstiä! Koukuttavuus ylittää mun ymmärryskykyni! En käsitä, miten sitä jaksaa lukea eteenpäin, mutta jotenkin se vain pitää otteessaan. Ehkä kirjailijan rehellisyys tekee vaikutuksen?
Kommentit (8)
markkinointia, Imagesta luin Juha Itkosen kirjoittaman jutun Knausgårdista ja sen perusteella päätin lukea kirjan.
Ap
Knausgårdhan ei juuri muista lapsuudestaan juuri mitään, joten ei siinä kirjassakaan lopuksi lapsuusajasta kovin paljoa ole.
Ap
Ihmettelen minäkin, että missä ne lukijat ovat. Omasta tuttavapiirissäni kukaan muu ei ole jaksanut lukea, mutta itselle tosi kiinnostavaa.
Minä olen lukenut, samoin yksi ystäväni. Tykkäsimme molemmat tosi paljon hänen kirjoitustavastaan ja ajattelustaan. Varasin rauhallista aikaa lukemiselle lomalla, halusin vaan nautiskella tekstistä, paikoitellen mielestäni todella pysäyttäviä ajatuksia elämästä, joita jäin miettimään pitkäksi aikaa. Erinomaisen hyvä sarja, koukuttava. Vuodenaika -sarja odottaa minulla vielä lukemista.
#6 jatkaa vielä. Rehellisyys on tietysti yksi tekijä, joka voi koukuttaa. Minulle se oli se, miten hän havainnoi muita ihmisiä ja omaa itseään samanaikaisesti, sekä syvällisten asioiden pohdiskelu, esim. ensimmäisen osan alku ja suhtautuminen kuolemaan. Hänen tekstejään lukiessaan joutuu paikoitellen itsekin tavallaan ottamaan kantaa eri asioihin, ehkä kyseenalaistamaan ja miettimään oman elämänsä tapahtumia ja suhteita muihin ihmisiin.
Hyvä kirja :) jatko-osat myös hyviä
Luin koko sarjan. Se imaisi niin syvälle että piti pitää pitkiä taukoja kirjojen välillä, lukiessa elin arkeaa kuin unissakävelijä. Viides osa oli minusta huikein, vaikka kirjailijan mukaan kauhein ja vaikein osa hänen elämäänsä. Mutta jotenkin se onnistui palauttamaan uskoni kaunokirjallisuuden voimaan, joka tänä liikkuvan kuvan aikana on ollut katoamassa.
Luin ykkösosan ja mielestäni se oli jotenkin yli"hypetetty" - ei se elämänmeno kirjassa kovin kummosen rankalta vaikuttanut (kirjaa on käsittääkseni markkinoitu jotensakin sillä perusteella että kirjoittajalla on ollut rankka lapsuus jne)