kuinka monta vuosilomapäivää sinulla on yhtensä vuodessa?
Mulla yhteensä 38 pvää ja olen valtiolla töissä.
Kommentit (37)
Mulla on varmaan sitten ihan surkea työsoppari, kun lomaa on vain 30 pv/v. Ja julkisella.
Neljä viikkoa kesällä, yksi talvella. Ei työehtosopimusta.
Mulla on varmaan sitten ihan surkea työsoppari, kun lomaa on vain 30 pv/v. Ja julkisella.
30 päivää, jos on alle 15 vuotta palvelusta ja 38 päivää, jos 15v. tullut täyteen. Ja lauantaita ei lasketa lomapäiväksi.
30 päivää, jos on alle 15 vuotta palvelusta ja 38 päivää, jos 15v. tullut täyteen. Ja lauantaita ei lasketa lomapäiväksi.
parin vuoden päästä saan yhden lisäviikon. Ja toki meillä on esim. uudenvuoden aatto vapaa.
eli 5 viikkoa, lauantait lasketaan lomapäiviksi. Eikä tule lomapäivät lisääntymään tällä alalla.
Yksityisellä.
La, su ja arkipyhiä ei lasketa mukaan, työnantajan kunta.
noista virkaimiesten pitkistä lomista on se että
ovat pois kiusaamasta normaaleja ihmisiä.
30
Lomapäiviksi lasketaan ma-pe.
Hgin kaupungilla töissä 11 vuotta, lisää lomapäiviä tiedossa 4 vuoden päästä ;) .
Mulla on yksityisellä 5 viikkoa, ja enempää ei tule. Eikä noitakaan meinaa ehtiä pitämään kaikkia vaan rästissä on vaikka kuinka paljon.
Jotenkin tuntuu joskus hassulta, kun todellisuudessa meidän yksityisen puolen yhteiskuntaan tuomilla rahoillahan nekin maksetaan, mutta me saamme paljon vähemmän lomaa. (Eikä ainakaan mulla palkka ole yhtään sen parempi.)
Mulla on yksityisellä 5 viikkoa, ja enempää ei tule. Eikä noitakaan meinaa ehtiä pitämään kaikkia vaan rästissä on vaikka kuinka paljon.
Jotenkin tuntuu joskus hassulta, kun todellisuudessa meidän yksityisen puolen yhteiskuntaan tuomilla rahoillahan nekin maksetaan, mutta me saamme paljon vähemmän lomaa. (Eikä ainakaan mulla palkka ole yhtään sen parempi.)
Pisimmät lomat tässä oli yksityisen sektorin työn tekijöillä.
Ja me veronmaksajat ne yksityisetkin paikat maksetaan yritystukina.
Pisimmät lomat tässä oli yksityisen sektorin työn tekijöillä.
Ja me veronmaksajat ne yksityisetkin paikat maksetaan yritystukina.
muutama yksityisen puolen työntekijä, jolla oli pitkät lomat (30+15), mutta hekin ovat ilmeisesti sen saavuttaneet vaihtamalla lomarahansa vapaaksi. Oikeasti lomaa olisi vain tuo 30 päivää, ja yleensä yksityisellä viikossa menee 6 lomapäivää/viikko, eli 5 viikkoa lomaa.
Julkisella melkein kaikilla näytti olevan 6-7,6 viikkoa, eli 1-2,6 viikkoa enemmän. Hekin tietty saavat lisää jos vaihtavat lomarahansa lomaksi.
Tein samaa duunia Ruotsissa, siellä 6 vkoa. Mutta ovathan nämä pohjois-eurooppalaiset lomat pitkiä!
Lomapäiviä 30, joista lomaviikkoon menee 5. Virastossani ei saa vaihtaa lomarahoja vapaaksi.
jos piti lomansa normikesälomakauden ulkopuolella, siis vaikka lokakuussa, sen sai puolitoistakertaisena. Anopillani oli varmaan kaikkien mahdollisten ikälisien sun muiden jälkeen viimeisinä työvuosinaan lähes puolet vuodesta lomaa. Ikuinen virka ja poskettomat lomat. Onneksi palkka ei ollut samassa suhteessa.
ja minulla on loma-asiat kunnossa (joo, tulta ja tulikiveä niskaan vaan - tai tervetuloa alalle). Mieheni on hitsaaja, ja hänellä on yhtä paljon vapaata kuin minulla, vaikka hän onkin tavallinen perusduunari. Periaatteessa hänellä on neljä viikkoa kesällä ja yksi viikko talvella, mutta näiden lisäksi hän ottaa kaikki pekkaset vapaana, samoin ylityöt. Pääsiäiset ja muut arkipyhäthän nyt on kaikilla vapaata, samoin kaksi viikkolepopäivää kuuluu laskennallisesti kaikille. Tarkkaa päivien määrää en osaa mieheltäni sanoa, mutta siis samalla tavalla lomilla aina ollaan.
ja minulla on loma-asiat kunnossa (joo, tulta ja tulikiveä niskaan vaan - tai tervetuloa alalle). Mieheni on hitsaaja, ja hänellä on yhtä paljon vapaata kuin minulla, vaikka hän onkin tavallinen perusduunari. Periaatteessa hänellä on neljä viikkoa kesällä ja yksi viikko talvella, mutta näiden lisäksi hän ottaa kaikki pekkaset vapaana, samoin ylityöt. Pääsiäiset ja muut arkipyhäthän nyt on kaikilla vapaata, samoin kaksi viikkolepopäivää kuuluu laskennallisesti kaikille. Tarkkaa päivien määrää en osaa mieheltäni sanoa, mutta siis samalla tavalla lomilla aina ollaan.
on tosiaan pekkaset, mutta toimistotyössä yleensä ei. Lisäksi toimistotöissä on nykyään yleistä monessa paikassa, että ylitöitä ei oikeasti saa koskaan vapaana, saati että ne saisi esim. kertoimella 1,5, joka vielä duunarihommissa usein toimii.
Eli yksityisellä on paljon väkeä, joka ei saa yhtään mistään lomia lisää, ja moni vielä todellisuudessa tekee töitä sairaslomillaan, kotoa iltaisin ilman korvausta, työ saattaa vaatia toisinaan matkustamista, jossa matka-aikaa ei edes lasketa työajaksi jne.
Moni julkisella puolella ja perusduunareista ei edes tajua kuinka hyvät edut heillä on verrattuna moneen ns. parempaan ammattiin, joissa monessa tehtävässä todellisuudessa palkat eivät ole useinkaan sen kummempia.
yliopistolla töissä. Lisäksi yleensä vaihdan lomarahoja vapaaksi 10 päivää eli lomaa melkein 10 viikkoa