kuukautiskivut synnytyksen jälkeen
Moni mulle sanoi että ne helpottaa sitten, kun on kerran synnyttänyt. No eipä mulla ainakaan. Synnytin 8kk sitten ja kuukautiset palasivat 6kk sitten. Ennen raskautta kipuili alavatsa ja siihen auttoi Burana. Mutta nyt kivut ovat aivan kamalat. Alavatsa niinkään ei satu, vaan oikea lonkka ja jalka aivan älyttömästi. Särkylääkkeet eivät auta. Vetää ihan voimattomaksi ja särkee niin ettei kovin mielellään liiku :(
onko ihan normaalia että kuukautiskivut ovat tulleet tälläisiksi synnytyksen jälkeen?? Pitäisiköhän kysellä neuvolasta tai lääkäriltä..
Kommentit (8)
Tosin samoin mulla on runsastuneet... Jos sitte seuraavan raskauden jälkeen helpottaa..
Ap
nivelissä jäytää, myös ikäänkuin lihaksissa, luissa ja ytimissä. joskus todella kipeä menkkojen aikaan!
Helpottuivat jo ekan raskauden myötä ja nyt toisen raskauden jälkeen on jo paljon parempi. Mulla oli ehkä joka kolmannet menkat todella kivuliaat, muttei aina..?! Kaksikymppisenä oli pahinta, eka lapsi syntyi 31-vuotiaana.
ennen raskauksi oikeastaan minkäänlaisia menkkakipuja. joskus vähä mahaan ja selkään sattui, mutta en ottanut edes särkylääkettä koskaan niihin.
heti ekan raskauden jälkeen alkoi kivut. alapäätä jomottaa niin kuin olis synnyttänyt just. ei voi seistä paikallaan kauan kun on niin kauhee se jomotus. töissäkin välillä hankala olla. ja tätä yleensä ekat kolme päivää. sen jälkeen normalisoituu.
toisen raskauden jälkeen tämä jomotus ei kestä enään kuin yleensä kaksi päivää, aina sitä ei tuu, mutta muuten menkoista on tullut runsaat. klönttejä tulee ja holvaa oikein kunnolla sen kolme päivää. kivaa tämä naisen elämä.
kunnes sitten taas myöhempinä vuosina yltyivät. Eiköhän tuo ole kovin yksilöllistä.
Mirena on nyt auttanut jonkin verran, sitä ennen jo oikeasti tuli toivoton olo.
mutta itse kuukautiset ovat todella paljon runsaammat. Tosin häpyluun liitoksessa tuntuu kipua menkkojen aikaan.