Minkä ikäisenä ekat kaverisynttärit?
Niin että kutsutaan päiväkodista/kerhosta lapsen kavereita. Vanhempien kanssa/ilman.
Kommentit (14)
Mutta olihan meillä kerhokavereita 3v synttäreillä. Sitten menin töihin, enkä ole jaksanut järkätä. Lapsi täytti juuri 5v. Ens vuonna alkaa eskari, ja ehkä sitten tulee sellaisia kavereita, joita lapsi haluaa synttäreilleen.
4v. Kutsu lähtee lapselle, ilman vanhempia. Tietty äiti/isä saa jäädä, jos lapsi ei halua jäädä ilman.
Tyttö nyt 5 v.
Lupasin, että nyt kun eskari alkaa syksyllä, niin saa sitten kutsua jokusen eskarikaverin.
Omassa ystäväpiirissä niin paljon samanikäisiä lapsia, jotka ovat tytön kavereita, niin en ole kokenut tarpeelliseksi, eikä lapsikaan noita ole kysellyt.
4v. Kutsu lähtee lapselle, ilman vanhempia. Tietty äiti/isä saa jäädä, jos lapsi ei halua jäädä ilman.
Ajattelin pitää lapselle omat kaverijuhlat sitten kun täyttää 5v, nyt meni vielä vähän ohi multa, kun en ajatellut, että nelivuotiaat jo sellaisia pitäisi.
alle kouluikäistä (mieluummin 2. luokalla) vieraaseen paikkaan synttäreille. Haluan, että lapsi on sellaisessa iässä, että osaa kertoa, mitä siellä tapahtui jne. Ainoat kaverisynttärikaverit ovat siis alle kouluikäisenä sellaisia, joiden kanssa olemme olleet muutenkin tekemisissä ja itsekin vähän tunnen vanhempia.
Joutuu välillä vähän perustelemaan juhliin pääsemättömyyttä lapsillekin, kun jotkut ventovieraat laittavat kutsuja päiväkodeissa eteenpäin. Ovat kumminkin ymmärtäneet, kun olen sanonut, etten päästä vieraaseen taloon.
alle kouluikäistä (mieluummin 2. luokalla) vieraaseen paikkaan synttäreille. Haluan, että lapsi on sellaisessa iässä, että osaa kertoa, mitä siellä tapahtui jne. Ainoat kaverisynttärikaverit ovat siis alle kouluikäisenä sellaisia, joiden kanssa olemme olleet muutenkin tekemisissä ja itsekin vähän tunnen vanhempia.
Joutuu välillä vähän perustelemaan juhliin pääsemättömyyttä lapsillekin, kun jotkut ventovieraat laittavat kutsuja päiväkodeissa eteenpäin. Ovat kumminkin ymmärtäneet, kun olen sanonut, etten päästä vieraaseen taloon.
Ovat varmaan olleet "ymmärtävinään" mutta jos minulle joku noin sanoisi noin niin olisin kyllä mielessäni että terve, vanhemmilla on mielenterveysongelmia tms.
ole vanhemmille ilmoitellut. Niille ventovieraille, kun en edes tiedä, miltä näyttävät. Olkoonkin lasten pitäminen lapsena sitten vaikka terveydellinen ongelma. Mulle se ei ole ongelma.
On jotenkin seko. Pakko perustella tollasilla? Normaalit ihmiset "ei ehdi".
No tuo nyt oli viisivuotiaalle sanottu perustelu. Aikuinen ymmärtää vain siis sen "virallisen" syyn, että on muuta menoa.
Mutta luulin, että keskusteltiin siitä, missä iässä kaverisynttäreitä pidetään. Tutuille lapsille siis pidetään alle kouluikäisenä, vieraampia kutsutaan isompana, kun lapset ovat itsenäisempiä. Samoin omat lapset kulkevat.
T. Jotenkin seko
Lapsi on ollut nyt 5-vuotiaana itse muutaman päiväkotikaverin synttäreillä, joten ehkäpä seuraavaksi voisi järjestää nuo kaverisynttärit. Mutta lapsi saa itse päättää, ehtiihän noita järkkäillä sitten koulussakin.
olisi tarkoitus viettää ekat kaverisynttärit. On saanut luvan kutsua kaikki eskarikaverit (12kpl).
Vähän jännittää, mahtaako oikein kukaan tulla. Poika itse on saanut nyt eskarin aikana vain yhden kutsun synttäreille vaikka useammalla eskarikaverilla on ollut synttärit.
Valitettavasti ei ole kauheasti ollut mahdollisuuksia tavata ja tutustua muihin vanhempiin. Suurin osa lapsista tuodaan jo ennen eskarin alkamista ja haetaan iltapäivällä. Ovat siis koko päivän hoidossa, omani taas on sen neljä tuntia. Pikaisesti olen muutaman vanhemman tavannut siinä kun ollaan viety lapsia eskariin tai haettu pois.
Siksi mietinkin, olisiko järkevää ilmoittaa kutsussa, että myös vanhemmat ovat tervetulleita. Onko ihan typerä idea? Jos ei niin miten tämän voisi muotoilla kutsuun?
En haluaisi pojan pettyvän kun vieraita ei tulekaan kuin pari ja vain siksi, että vanhemmat ovat epäluuloisia.
4- vuotiaana.