Isompi sisarus hajottaa tahalleen pienemmän leluja. Miten rankaista?
Pienempi sai joululahjaksi kummeilta leluja ja isompi sisarus on leluista kateellinen. Isompi sisarus sai myös kummeiltaan lahjoja tottakai.
Nyt tullut vain ongelmaksi, että isompi hajottaa tahalleen pienemmän leluja. Myöntää, että häntä harmittaa, kun hän ei saanut samanlaisia. Ja saavat siis leikkiä kyllä toistensa leluilla.
Mitä tässä pitäisi tehdä? Isompi sisarus on 4,5v ja pienempi vasta 1v.
Kommentit (4)
Toihan on ihan kauheeta!
Kyllä lapsellakin pitää olla niitä ihan omia tavaroita mitä ei tarvitse muiden kanssa jakaa!
Toi on julmaa, että pakottaisit lapsen antamaan kaikista rakkaimman lelunsa sisaruksille. Mä voisin ymmärtää, että lapsen oma lelu otettaisiin lapselta hetkeksi pois, olisi ok rangaistus. Mutta että joutuisi vieressä katsomaan kun muut leikkii sillä?
Mutta jos rikkoisi sisaruksen leluja tahallaan joutuisi jäähylle miettimään tekoaan ja pyytämään anteeksi. Jos sama toistuisi, menettäisi jonkun omista leluistaan takavarikkoon jäähyn lisäksi ja jos vielä tekisi saman uudelleen niin ostettaisiin hänen rahoistaan uusi lelu sisarukselle edellisten rangaistusten lisäksi..
Toihan on ihan kauheeta!
Kyllä lapsellakin pitää olla niitä ihan omia tavaroita mitä ei tarvitse muiden kanssa jakaa!
Toi on julmaa, että pakottaisit lapsen antamaan kaikista rakkaimman lelunsa sisaruksille. Mä voisin ymmärtää, että lapsen oma lelu otettaisiin lapselta hetkeksi pois, olisi ok rangaistus. Mutta että joutuisi vieressä katsomaan kun muut leikkii sillä?
Olen samaa mieltä, kakkosen toiminta on julmaa. Kyllä lapsella täytyy olla omiakin tavaroita. Taitaa olla vanhemman laiskuutta, jos ei pysty sopimaan leluriitoja muutoin kuin kakkosen tavalla! Eihän tuossa lapset opi edes jakamaan ja antamaan omasta tahdostaan!
oli sääntönä että kukin saa pitää uutta lelua "omanaan" vain kaksi viikkoa, Sen jälkeen se on yhteinen. Jos niistä riideltiin, ne meni kaikilta kaapin päälle. Teillä toki pienempi on vielä ehkä vähän liian pieni ymmärtämään "sääntöjä". Minä määräisin isomman antamaan kaksi omaansa pienemmälle, niin ettei hän saa itse leikkiä niillä. Ja niitten pitää olla uusimpia ja rakkaimpia.