Minkä ammatin edustaja voi tehdä yhdyssanavirheitä?
Kommentit (16)
yhdyssanat ihan oikein.
Mutta en ottaisi yhteyttä lakimieheen, joka ilmoituksessa tarjoaisi laki mies palveluita.
yhdyssanat ihan oikein.
Mutta en ottaisi yhteyttä lakimieheen, joka ilmoituksessa tarjoaisi laki mies palveluita.
ja siitä huolimatta älyä riittää ja palkkakin on oikein kiva. Seurustelun alussa nuo yhdyssanavirheet tekstareissa olivat kyllä iso miinus.
Ei ole merkitystä, miten "korkeassa" asemassa on. Nykyään kirjoitustaidolla ei näytä olevan merkitystä palkkapussin suuruuden kannalta katsottuna.
Itse ainakin huomaan potilastiedostoista, kun olen väsyneenä kirjannut, että kirjotusvirheitä teksti täynnä.
joka ei kirjoita suoraan toisille luettavaksi menevää tekstiä voi virheillä vapaasti. Oikeinkirjoituksen soisi mm. opettajien ja toimittajien osaavan.
Vahinkoja ja ajatuskatkoja ja sitten niitä, joista näkee, ettei vaan osaa tai välitä kirjoittaa oikein.
editoijat, maisterismiehet ilmeisesti voivat.
Oikolukijat eivät - en ainakaan minä ;)
eikä hänen tarvitse kirjoittaa työssään koskaan mitään. Jos hänen täytyy jostain syystä kirjoittaa vaikka jokin sähköposti tms. johonkin, kirjoitan sen hänen puolestaan. Minulle yhdyssanat ja pilkut eivät tuota hankaluuksia.
arvaan että mahdollista jos on
- tiski jukka
- pr työntekijä
- alus vaate malli
mutta varmaa en osaa sanoa.
jos on kirjoittanut kieliä, ei pitäisi olla sellaisia virheitä.
ja tekee aina pahaa kun palaan esim. lomalta ja näen jonkun kirjoittaneen ruokalistalle esim. kukkakaali keittoa.
Kaikki muut paitsi äidinkielen opettaja