Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huh, huh statussymboli puhelin jo lapsillekin!

Vierailija
07.01.2013 |

Ja jotkut vanhemmat sitä mieltä, että se on ihan ok.

Viittaan aiempaan ketjuun lasten iPhoneista ja iPadeista.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on, vauvaikäisen statussymboli, tarhaikäisen statussymboli, kouluikäisen jne?

Vai onko se niin että lapset tavaroineen on vanhempiensa statussymboleja?

Vierailija
2/8 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuorin on 13v ja hän on huvittunut ikäistensä puhelinriippuvuudesta, se on kuulema kasvanut joillakin kiinni vasempaan käteen. Meidän kuopus ei läheskään aina pidä puhelinta mukanaan, joskus puhelin voi venyä viikon huoneessa akku tyhjänä, en tiedä onko sekään ihan normaalia, mutta ei tästä suurempia ongelmia ole ollu.

Jotku lapset kuulema tahallaan rikkoo puhelimiaan, saadakseen uuden mallin. Sääliksi käy tällaisten lasten vanhempia, mutta sitä saa mitä tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat muuttuu. Kännykät on jo niin arkisia, että niistä alkaa olla statussymboli kulunut pois.

Olen itse 42v ja minun ikäiset hankkivat kännyköitä silloin kun pääsivät töihin, joillakin oli jo opiskellessa, mutta ei läheskään kaikilla.

Veljeni on minua kolme vuotta nuorempi ja hänen ikäisenäsä saivat kännytkän ylioppilaslajahksi.

Puhelimen hankintaikä on alentunut suunnileen vuodella joka vuosi, nyt taitaa suurella osalla eskarilaisista olla jo omat puhelimet?

Vierailija
4/8 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sen pako olla viimeisintä huutoa oleva kallein älypuheilin malli? Vähän kohtuullisuutta peliin?

Vierailija
5/8 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

..pienellä lapsella ei ole mitään muuta kuin statussymboli ja "karjan" tapa pitää huoli siitä, ettei oma lapsi vain erottuisi muista. Elin nuoruuteni 2000-luvun vaihteessa ja nuorten suosimat puhelimet eivät olleet niitä kalleimpia, mutta kaikki eivät siltikään saaneet sitä Nokialaista (malleja en nyt muista, kolmosella alkoivat). No eipä siinä mitään, harmiteltiin vähän mutta elämä jatkui. Ei puhettakaan tämmöisestä massahysteriasta tai vanhempien kädettömyydestä tunnistaa lastensa tarpeet aiheeseen liittyen.

Tai ehkä minulla + kavereillani oli sitten vain harvinaisen täyspäiset vanhemmat?

Vierailija
6/8 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa jossa iPhoneista ja iPadeista lasten käytössä.

"Meillä kaikki lapset saivat 5 joululahjoiksi

Meillä on selvät säännöt. Tavaroita ostetaan 3 krt vuodess, jouluna, synttäriksi ja syksyllä kun koulut alkaa.

Ekat puhelimet saivat kun pääsivät eskarista.

En ymmärrä miten tänä päivänä joku a taa 3 luokkalaisen olla ilman puhelinta, kun mitä tahansa voi tapahtua.

Vähän järkeä

Kaikilla lasten kavereilla on hienot puhelimet. Mun oma äiti oli just tällainen ei tarvitse ja mihin maailma on menossa jne. Sain jopa käyttää isoveljeni vanhoja vaatteita joka oli huippunoloa koska oltiin samassa koulussa. Mutta kun ne oli ihan hyviä. Veljelleni vaan tuli kasvupyrähdyksiä välillä.

Meillä ei saa kaikkea mitä haluaa, mutta puhelin se tänä päivänä statussymboli ja sen kyllä lapsilleni suon. "

Vierailija
7/8 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa iPhonesta on tullut statussymboli?

Vierailija
8/8 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt välttämättä snobiksi luokitella, mutta onhan se nyt selvää, että kallis puhelin on statussymboli.