Miltä SYNNYTYSSUPISTUKSET tuntuvat?
Kuvaile kokemattomalle ensisynnyttäjälle:
Oliko viiltävää, säteilevää, tylppää, vihlovaa...missä tuntui...
Koska lähdit sairaalaan?
Kommentit (7)
ja menkka juilinnalta. Tuntui lähinnä siltä, että joku nappaa lantiosta kiinni, vetää luita kauemmas ja sen jälkeen takaisin yhteen. Ei oikeastaan edes sattunut, lähinnä tuntui, kun menkat alkaisi pidemmän ajan jälkeen että jomottaa alaselkää sikana, se alaselän jomotus oli musta kaikista pahinta.
Mä en tajunnut edes niiden olevan supistuksia, soittelin neuvolaankin ja neukkatäti oli sitä mieltä, että lapsen pää kiinnittyy lantioon (2 viikkoa meni yli lasketun ajan). Mut pakotettiin lopulta lähtemään sairaalaan, tajusin itsekin siinä vaiheessa kun limatulppa irtosi n. 10 minuuttia ennen sairaalaan lähtöä, että nyt se tapahtuu :D Mä olin ihan hukassa, kun oletin supistusten sattuvan kauheasti niin kuin kaikki väittää, mutta loppujen lopuksi ei ollut menkkakipuja pahempia :) (Tosin neukkatäti mulle sanoi, että mulla vissiin on vaan korkeampi kipukynnys kuin normaalisti)
Voi olla "menkkamaista" särkyä, aaltoilevaa kipua. Jokainen kokee supistukset omalla tavallaan.
Menkkakivut mulla on äärimmäisen kovaa kouristelua alavatsalla, ja ihan samanlaiset oli synnytyssupistukset. Ei oikeastaan edes kovemmat.
Tuntui alkuun menkkakivuilta, sitten muuttui puristavaksi. Ei ollut viiltävää mielummin tylppää. Vähitellen voimistuvaa ja todella kovaa kipua. Ei ollut kuitenkaan 'pelottavaa' kipua.
Lähdin heti kun lapsivesi tuli, soitin kyllä ensin sairaalaan. Lapsi syntyi keskosena.
tylppä, laaja kouristusmainen kipu. Jos oot nyyhkinyt joskus lattialla menkkakipujen takia niin sellaista osapuilleen, mutta jaksottaista ja intensiivisempää.
Jos jaksottainen kipu vaikkei olisikaan "oikean supistuksen" tuntuinen jatkuu säännöllisesti ja pidemmän aikaa, soita ainakin terveysneuvontaan 09 100 23 tai sairaalaasi.
Jos joskus olet vaikka sellaisen pohkeessasi tai muualla kokenut. Järkyttävä kipu. Lihas (eli kohtu) menee kramppiin hetkeksi.
Lähdin sairaalaan, kun lapsivesi oli mennyt, ei vielä supistuksia.