Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos löytäisit kaupan lattialta pullonpalautuskuitin, mitä tekisit sille?

Vierailija
07.01.2013 |

Mä tuhlasin sen ja nyt omatunto soimaa :( Summa oli 3 euroa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi otin noin 5 € lapun kun edelliseltä perheeltä jäi siihen koneeseen.

Lapset onnistui jotenkin sotkee isukin ajatukset siinä pullokoneella ja lappu jäi ottamatta.

Odotin tovin mutta kun ei tullut noutamaan lappu meni minun taskuun.

Näin perhettä kaupassa mutta en katsonut vaivan arvoiseksi lähteä lappua heille viemään.

Oppivatpahan huolellisemmaksi ens kerralla.

Ja ei omatunto paina yhtään :)

Mä tuhlasin sen ja nyt omatunto soimaa :( Summa oli 3 euroa.

Vierailija
22/32 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen itsekin tuollainen omantunnon syytösten kanssa ahdistuilija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toisen taskusta ottaa niin sit se on varastamista.

Vierailija
24/32 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassalle, oli sitten iso tai pieni kuitti. Ihan niin kuin huomautan siitäkin, jos kassa on antamassa minulle liikaa rahaa takaisin.

Jos löydän kadulta rahaa, sen kyllä pidän.

Vierailija
25/32 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen kaksi kertaa vienytkin.

Vierailija
26/32 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen kaksi kertaa vienytkin.

Vierailija
27/32 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saman tekisin löytämälleni rahalle (ja olen tehnytkin). En ikinä pystyisi ottamaan kuittia/rahaa itselleni.

Sen ottaa sitten joku kaupan henkilökunnasta itselleen. Ei se ole hänenkään omaisuutta. Eli jos löydän enkä näe, kenen tiputtama se on, pidän itselläni.

Vierailija
28/32 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää nyt, jos vaikka joku pieni lapsi on suurella vaivalla kerännyt pulloja ja suunnannut automaatilta niin innoissaan karkkihyllylle ”palkkiotaan” valitsemaan, että on unohtanut kuitin koneeseen. Hävetkää, te karkin lapsen suusta ottajat!

Vierailija
29/32 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää nyt, jos vaikka joku pieni lapsi on suurella vaivalla kerännyt pulloja ja suunnannut automaatilta niin innoissaan karkkihyllylle ”palkkiotaan” valitsemaan, että on unohtanut kuitin koneeseen. Hävetkää, te karkin lapsen suusta ottajat!

Tämän jälkeen pieni lapsi varmasti muistaa ottaa kuitin ja pitää siitä huolta. Win/win

Vierailija
30/32 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ilman omantunnon pistoksia, kuten olen tehnyt monelle kärryavaimelle (2€) ja lattialta löydetylle viiskymppisellekin, voihan na tietysti viedä kassallekin mutta myyjä sen kuitenkin ottaisi.

Hassu tapa selittää oma epärehellisyys. Ei myyjä välttämättä ottaisi - sinä otit.

Vierailija
31/32 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja vain siitä syystä että itselleni kävi kerran huonosti. Olin köyhä ja kaikki pullorahatkin oli tarpeen. No nyt joku ihmettelee miten köyhällä oli tyhjiä pulloja, niin pullot ja tölkit oli tienvarsilta kerättyjä.

Summa ei ollut suuri, alle 5 euroa, mutta minulle tärkeä. Kassalla huomasin kuitin tippuneen, eikä sitä löytynyt mistään. Joku oli käyttänyt tilaisuusen hyväkseen. Hävetti jättää maito ja jauheliha kauppaan. Syötiin sitten puuroa.

Miten joku voi olla noin köyhä. Itse en viitsisi edes nostaa, jos pudottaisin alle 50€ setelin. Ja en käytä käteistä, mutta teoreettisesti. Noukkikoot kakareat ja vam.maiset.

Vierailija
32/32 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien infoon.

Meidän perheessä pullopalautukset on lasten omaa rahaa. Monissa muissakin varmaan. Kuka voi viedä lapselta tikkarin?

Siunaan mielessäni ihmisiä, jotka vievät infoon! Kerran alakoululaisemme saivat joululahjarahoiksi 50e lahjakortit. Unohtivat toisen paketointipisteelle, kun niin innoissaan ostivat muille lahjoja. Onneksi joku ihana sielu oli vienyt infoon! Siitä oli niin syvä suru ennenkuin löytyi, ehtivät kotiinkin jo tulla. Suru siitä, että mummulle ei ehditty vielä pakettia ostaa!!