Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos löytäisit kaupan lattialta pullonpalautuskuitin, mitä tekisit sille?

Vierailija
07.01.2013 |

Mä tuhlasin sen ja nyt omatunto soimaa :( Summa oli 3 euroa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi jos näkisin, kun joku pudottaa sen, antaisin sen hänelle.

Vierailija
2/32 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut jos se on kovasti jo kärsineen näköinen, niin käyttäisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on kuitenkin niin pienet summat kyseessä, ettei mihinkään suuriin etsintöihin kannata ryhtyä. Mutta jos siis näkisin keneltä putoaa, niin tietenkin antaisin sen hänelle.

Vierailija
4/32 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

saman tekisin löytämälleni rahalle (ja olen tehnytkin). En ikinä pystyisi ottamaan kuittia/rahaa itselleni.

Vierailija
5/32 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien ostoston yhteydessä...

Vierailija
6/32 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole hyväntekeväisyysvaihtoehtoa. Ajattelin kotimatkalla kyllä itsekin että voisin laittaa saman summan johonkin lipaskeräykseen kun vastaan tulee. Mutta olen ihan pa itse(kin).

Ja en siis nähnyt keneltä kuitti oli pudonnut, kassalla katoin että se oli puoli tuntia aikaisemmin tehty eikä mulla mennyt kaupassa kuin joku vartti-20min. Eli olikohan oikea omistaja mennyt jo? ap

Vierailija
7/32 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No palauttaisin sen tietenkin kiltisti kassalle. Omien ostoston yhteydessä...

Vierailija
8/32 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama viikko sitten löysin automaatin huulille unohdetun yli 6 euron palautuskuitin. Käytin yhtä surutta kuin laitan lompakkoon kadulta löytämäni rahat.

Kauan sitten löysin Ottoon unohdetun pankkikortin. Sen vein pankkiin ja sain 50 markkaa.

Vierailija
9/32 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman omantunnon pistoksia, kuten olen tehnyt monelle kärryavaimelle (2€) ja lattialta löydetylle viiskymppisellekin, voihan na tietysti viedä kassallekin mutta myyjä sen kuitenkin ottaisi.

Vierailija
10/32 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama viikko sitten löysin automaatin huulille unohdetun yli 6 euron palautuskuitin. Käytin yhtä surutta kuin laitan lompakkoon kadulta löytämäni rahat.

Kauan sitten löysin Ottoon unohdetun pankkikortin. Sen vein pankkiin ja sain 50 markkaa.

Kun kuitenkin pitää ottaa kortti pois ennenkuin saa rahat.

Vierailija
11/32 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama viikko sitten löysin automaatin huulille unohdetun yli 6 euron palautuskuitin. Käytin yhtä surutta kuin laitan lompakkoon kadulta löytämäni rahat. Kauan sitten löysin Ottoon unohdetun pankkikortin. Sen vein pankkiin ja sain 50 markkaa.

Kuten markkasummasta voit päätellä, tämä tapahtui kauan sitten. Silloin oli todellakin mahdollista ottaa rahat ja unohtaa kortti.

Vierailija
12/32 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku on saattanu vaikkapa tarkistaa tilin saldon automaatista.

alkuperäiseen kysymykseen, jos en näkis, keneltä putosi, ni käyttäisin rahat. Saattaisin tosin kysellä ensin kassalla, että onko kukaan kyselly. Mutta luultavasti en myöskään itse alkais etsiä 3€ pullonpalautuskuittia, vaan toteaisin, että seuraavalla kerralla täytyy pitää huoli, ettei hukkaa kuittia. :)

Mikäs onkaan virallinen raja sille, minkä arvoinen löytö pitää toimittaa löytötavaroihin? Ei varmaan 3€?

Vierailija
13/32 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No palauttaisin sen tietenkin kiltisti kassalle. Omien ostoston yhteydessä...

Vierailija
14/32 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vain siitä syystä että itselleni kävi kerran huonosti. Olin köyhä ja kaikki pullorahatkin oli tarpeen. No nyt joku ihmettelee miten köyhällä oli tyhjiä pulloja, niin pullot ja tölkit oli tienvarsilta kerättyjä.

Summa ei ollut suuri, alle 5 euroa, mutta minulle tärkeä. Kassalla huomasin kuitin tippuneen, eikä sitä löytynyt mistään. Joku oli käyttänyt tilaisuusen hyväkseen. Hävetti jättää maito ja jauheliha kauppaan. Syötiin sitten puuroa.

Vierailija
15/32 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joka kerta vienyt kassalle.

Jotenkin vaan hävettäisi ottaa itselleen, varsinkin, kun tietää, että jollain saattaa siinä lapussa olla kiinni päivän ruoka.

Vierailija
16/32 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin paitsi jos näkisin, kun joku pudottaa sen, antaisin sen hänelle.

Kerran löysin yli 20 €:n pullokuitin. Käytin ilman omantunnontuskia.

Vierailija
17/32 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi vein asiakaspalvelupisteeseen, kun pp-automaattiin oli aiemman käyttäjän kuitti jäänyt. Ei ole pikkurahasta pulaa ja kiinnijäädessä nolottaisi kuitenkin enkä edes tiedä voisiko tuollaisesta jopa saada sakot tms.

Vierailija
18/32 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoisin löytäneeni sen.

Mutta olen joskus löytänyt esim. pikkuhiluja jostain marketin vessasta ja ottanut ne itselleni, ja jälkeenpäin on omatunto soimannut kovasti. Eli ajattelematta joskus tekee tyhmyyksiä, mutta ehkä sitä ei tee enää toista kertaa, eli virheistään voi ainakin oppia.

Vierailija
19/32 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

likaiselta lattialta.

Vierailija
20/32 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän, että 99 % ihmisistä nappaa esim. koneeseen edelliseltä jääneen kuitin ja tuo kassalle. Oli päällä puku tai pussihousut.

Tästä ahneudesta syntyy usein noloja tilanteita, koska lähes aina kuitin unohtanut tulee kysymään kaupasta, että jäikö mulle tähän 70 sentin pullokuitti ja joudun sanomaan, että valitettavasti ei. Ja usein edellinen on tuonut minulle juuri sen hintaisen kuitin ja sen omansa vielä päälle.

Jälkikäteen ne kuittivarkaat narahtavat siis minulle, mutta en tätä kerro kuitin unohtaneelle, koska summat ovat usein niin pieniä. Tilaisuus tekee varkaan..