Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Astman oireita?

Vierailija
07.01.2013 |

Nyt vuorossa olisi pitkä sepustus, lukekaa ja kommentoikaa omia kokemuksianne mikäli jaksoitten tekstin loppuun lukea.

Viime vuoden helmikuussa olen palannut takaisin sorvini ääreen hoitovapaalta.

Siitä meni kaksi viikkoa kun sairastuin ensimmäisen kerran keuhkoputken -ja poskiontelontulehdukseen.

Tämän jälkeen sairasteluja on ollut paljon.

On ollut useita poskiontelon -ja keuhkoputkentulehduksia lisää, silmätulehduksia, hengitystietulehduksia. Töissä on alkanut esiintyä selittämätöntä pahoinvointia joka johtaa usein oksentamiseen, voimakasta päänsärky johon ei edes lääkkeet auta,huimausta, niveliä särkee.

Uusin oire on hengenahdistus, tuntuu kuin iso kiven möhkäle estäisi kunnollisen hengittämisen, keuhkoja puristaa ja painaa, hengitys on pinnallista ja vaikeaa.

Nenä vuotaa jatkuvasti.

Nykyää esintyy myös iltaisin pientä lämpöä tai alilämpöä, palelee vain ja olo on todella kipeä.

Eilen sain tälläisen vaikean hengenahdistuskohtauksen kyläpaikassa jossa myös kosteusongelmia. Oli kaikki nuo edellä mainitus oireet huimauksella ja huuleni alkoivat sinertää.

1,5-2h kotiin päästyä kyläilyn jälkeen olo alkoi helpottaa.

Minulla on nykyään jatkuva kuiva yskä, yskittää vain. Suussa alkanut maistua niin voimakas veri että täytyy aina tarkistaa tuleeko verta yskiessä.

Pakkasilmä käy keuhkoihin.

Ja liikuntaa saa puuskuttamaan. Pelkkien portaiden kävely kotona hengästyttää. Ja peruskunnoltani olen hyväkuntoinen.

Olen nykyään jatkuvasti väsynyt, väsymys on jotain yhtä kamalaa kuin 5vuotta sitten raskaana ollessani kun minulla oli anemia ja hemppari 78.

Työpaikalla ei otettu asiaa kuuleviin korviin vaan lakaistiin asia maton alle vaikka työterveyslääkäri laittoi mukanani kehoitteenkin asioiden korjaamiseen.

Mitään ei vaan tapahdu.

Viikonloppuna on taas todettu uusi molemmin puolinen tulehdus poskionteloissa.

Tämän kertainen tuli kuumeen kera, aijemmin ei näin ole ollut.

Joulun tienoilla olin 1,5viikkoa vapalla ja olo oli siedettävä ja jaksoin asioita.

Nyt kun taas uudenvuoden päivänä töihin palasin iski tämä tulehdus jälleen.

Mitä asioille voidaan tehdä?

Onko minulla mitään ihmisoikeuksia tässä?

Minne otan yhteyttä että asioille tehdään oikeasti jotain?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että työpaikalla homeongelma

Vierailija
2/8 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä töissä voi olla sisäilmaongelmia, sen lisäksi sinulla lienee joku virus tai bakteeri, joka sinua sairastuttaa.

Suomeksi sanottuna varaat ajan työterveyslääkärille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aluehallintavirastoon neuvottiin myös ottamaan yhteys.

Vierailija
4/8 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä jo alkavat astman oireet ja työpaikasta johtuvat:)

Vierailija
5/8 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä töissä voi olla sisäilmaongelmia, sen lisäksi sinulla lienee joku virus tai bakteeri, joka sinua sairastuttaa.

olen käynyt useasti ja sieltä suunnalta onkin työpaikalle tälläinen kehoite asiasta laitettu, mutta siihen ei reagoitu.

Siis työpaikka haluaa vain piillottaa asian maton alle.

Vierailija
6/8 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuon eilisen hengenahdistus kohtauksen aikana huuleni alkoivat hieman sinertää.

En vaan eilen ymmärtänyt yhdistää sitä asiaan, ajattelin vain että kuumetta nostaa, muttei sitä sitten noussut.

Vierailija
7/8 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen käynyt useasti ja sieltä suunnalta onkin työpaikalle tälläinen kehoite asiasta laitettu, mutta siihen ei reagoitu.

Siis työpaikka haluaa vain piillottaa asian maton alle.

Varaa sitten itse aika yksityiselle keuhkolääkärille, astma on helppo tutkia. Minäkin menin yksityiselle, kun kunnalliselle puolelle oli niin pitkät jonot ja olin jo niin huonossa kunnossa.

Työterveyshuollon pitäisi kyllä saada työnantaja kuriin, mutta jos ei tepsi, ota yhteys työsuojelupiiriin.

Vielä tuohon huulien sinerrykseen, mullakin on samaa, kun hapetus ei toimi kunnolla. Hapenpuutteeseen tottuu, eron normaaliin huomaa vasta sitten, kun lääkitystä on nostettu.

Vierailija
8/8 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

astmatestit. Työterveyshuoltoon olen ollut tänään yhteyksissä ja nyt alkaa siis astman tutkiminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä