Miten teillä etälapset majoitetaan?
Riittääkö jos laittaa patjat olohuoneen lattialle?
Kommentit (28)
mutta majoittuessaan nukkuu joko isänsä vieressä tai sohvalla. Ja minä sitten sohvalla tai jossain ihan muualla.
Veli siis asuu meillä. Yhdessä vaiheessa, kun lapset olivat pieniä, miehellä oli varaa vain pieneen yksiöön. Ei siinä ollut juuri muuta mahdollisuutta kuin lasten nukkua siskonpedissä lattialla.
Olisiko ap sinusta ok, että oma lapsesi majoitettaisiin säännöllisesti jonnekin olkkariin patjalla?
Ei meillä onnistuisi ihan senkään takia, että aikuiset viettävät iltaa olkkarissa lasten jo mentyä nukkumaan.
Tällä hetkellä jakaa huoneen siskonsa kanssa, mutta kun talomme valmistuu saavat kaikki lapset omat huoneet :)
Vai olisiko parempi, että miehen lapsi majailee joka toinen viikonloppu ulkovaratossa. Siellä hänellä on pari lelua ja kokoontaittuva sänky.
Kolme lasta nukkuu joka toinen viikonloppu patjoilla makuuhuoneessa ja se on heistä hauskaa ja jännittävää. Jatkossa kun asumme isommassa asunnossa, he saavat kaksi huonetta (toiseen vanhin lapsi ja toiseen kaksi nuorinta), joista toinen on vierashuoneena muina aikoina.
on patjat olkkarin lattialla. Asutaan kaksiossa joten ei oo paljon omaa huonetta tarjota. Vuodesohva on etsinnässä niin pääsevät sitten siihen nukkumaan.
Emme me ala muuttaa isompaan asuntoon (johon ei ole varaa) siksi, että 4 päivää vuorokaudessa täällä majoittuu muitakin kuin me.
ja omat vaatekaapit. Miehen 2 lasta auvat äidillään. Ostimme kerrossängyt kahteen lastenhuoneeseen. Alaosassa siis nukkuvat kotona asuvat lapset ja etälapset kiipeävät ylös, kun ovat meillä. Niitä voivat käyttää myös yökyläilevät kaverit.
Kotona asuu viisi lasta
Minä vastustan tätä, koska nyt etälapsilla on täällä huoneesa tyhjinä suurimman osan kuukautta, kotona asuvilla lapsilla (2 kpl) on 1 yhteinen huone. Miehelle on turha asiasta puhua, hän vetoaa siihen, että ne huoneet oli lapsilla aikanaan eikä hän niitä pois ota ennen kuin muuttavat oikeasti omilleen. Huoneet ovat kaiken lisäksi lukossa, niin että niitä ei voi käyttää edes vierashuoneina.
Minä vastustan tätä, koska nyt etälapsilla on täällä huoneesa tyhjinä suurimman osan kuukautta, kotona asuvilla lapsilla (2 kpl) on 1 yhteinen huone. Miehelle on turha asiasta puhua, hän vetoaa siihen, että ne huoneet oli lapsilla aikanaan eikä hän niitä pois ota ennen kuin muuttavat oikeasti omilleen. Huoneet ovat kaiken lisäksi lukossa, niin että niitä ei voi käyttää edes vierashuoneina.
osoittaa, että heillä on oma koti myös isän luona. Eivät käy vain kylässä hänen luonaan. Minusta se on ihan hieno juttu. Tuosta voisitte kyllä neuvotella voisiko niitä käyttää vireahuoneina satunnaisesti, se olisi fiksua.
Minä ja mies olemme eri osoitteissa. Isä tapaa lapsiaan lasten kodissa, täällä meillä.
Hänellä on sellainen asunto, etten tiedä, onko siellä tilaa edes niille patjoille lattialle, missään nimessä sinne ei omat sängyt sovi.
Sillä tavalla kyllä sopisi, että isompi nukkuisi patjalla lattialla ja pienempi isin vieressä 140 cm leveässä sängyssä.
Mutta se olisi väärin isompaa kohtaa, että hän jollain patjapaikalla nukkuisi ja toinen vuoteessa ja isin vieressä.
Lisäksi sekin lapsi kasvaa, ja se, että 5 v tyttö nukkuu isin vieressä on ok, mutta 10 tai 12 vuotias tyttö isin vieressä on jo irvokasta.
Eli av-palstan tuomio on, että koska isi ei pysty järjestämään molemmilla lapsille omaa vuodepaikkaa, minun ei tarvitse jatkossakaan päästää lapsia isänsä luo tapaamiselle!!!
KIITOS !
Mainittakoon, että tällä miehellä on ex-liitosta lapsia, jotka tulivat meidän perheeseen tapaamiselle. Heille oli omat paitsi omat vuoteet, myös yhteinen huone. Se oli suorastaan kunnia-asia tälle miehelle, että tämän ensimmäisen ja oikean liiton lapset eivä missään takkahuoneessa, sohvalla tai lattialla patjalla nuku, vaan vuoteissa, ja että heillä on oma huone - joka siis suurimman osan ajastaan oli tyhjänä, maksoimme siis isompaa asuntoa vähän turhaankin, mutta se oli niiin tärekää, että ne omat vuoteet ja oma huone on.
Olisihan se mielettömän väärin, jos nämä nuoremmat lapset eivät saisi samaa, mitä vanhemma tlapset ovat saaneet; oma vuode, oma huone.
Ihan oikeasti uusperheliitton ei pidä lähteä, jos ei ole kasvanut jo aikuiseksi. Sellainen perhemuotovaatii kypsyyttä.
On meillä joka 2. viikonloppu. Omat asuvat yhteisessä huoneessa vielä piiiitkään, kun en uskalla laittaa pienempiä miehen lapsen kanssa samaan huoneeseen. Melko arvaamaton 6-vuotias :/
Mutta joo, tyhjän panttina on meilläkin siis 1 huone.
Jos olisi oma lapsi, joka vierailisi isänsä luona, ei minua haittaisi vaikka nukkuukin lattialla. Olen itsekin nukkunut oman isäni luona vuodelaatikossa ja lattialla. Aivan yhtä kivaa siellä oli käydä silti :)
Oma sänky veljensä huoneessa omalla vaatekaapilla.
Sänky tosin matkapeti.
osoittaa, että heillä on oma koti myös isän luona. Eivät käy vain kylässä hänen luonaan. Minusta se on ihan hieno juttu. Tuosta voisitte kyllä neuvotella voisiko niitä käyttää vireahuoneina satunnaisesti, se olisi fiksua.
ja tietty myös lasten huoneet. Niihin ei kosketa, ilmoitti mies jo meidän auhteemme alkuaikoina, kun yritin sinne siskoa ja perhettään kahdeksi yöksi majoittaa. Joten ei käy, vaikka päähän rajusti ottaakin. Jos yritän aikuista keskustelua aiheesta, saan kuulla, että eiköhän se talon maksaja saa päättää, mihin huoneita käytetään.
Ihan oikeasti uusperheliitton ei pidä lähteä, jos ei ole kasvanut jo aikuiseksi. Sellainen perhemuotovaatii kypsyyttä.
kypsyyttä nimenomaan siltä osapuolelta, jolla on ne ex-liiton lapset, etenkin jos ovat etälapsia. . Eli kyspyyttä mieheltä, isältä.
isän luona vierailessa majailemaan olohuoneessa, jossa aikuiset katselevat telkkaria yömyöhään. Lapset ovat asiasta isälle sanoneet, ja minäkin olen joskus isälle asiasta maininnut, mutta mitään muutosta asiaan ei ole tullut.
Nyt vielä lisää riemua tullut heidän elämään, kun exä on saanut vauvan nyxänsä kanssa. Ja vanhan liiton lapset kärsii. Onneksi jo lapset niin isoja, että todennäköisesti kohta äänestävät jaloillaan, ja jättävät menemättä isän luo, kun ei omaa rauhaa ole.
Isä kuitenkin väittää rakastavansa lapsiaan, mutta ei halua tehdä heidän hyvinvoinnin eteen pienintäkään uhrausta. Nyt ennen uuden vauvan syntymääkin kaikki asiat pyöri vain tulevan vauvan ympärillä. Harmittaa lasten puolesta.
ja niin on äidinkin luona. Eli ei mitään lattiaelämää vaan ihan samat edut kuin perheen lapsilla muutenkin.
Tai ei se oma huone varsinaisesti ole vaan vierashuone. Siellä touhataan paljon muutakin, kun lapsi ei ole täällä. Ja kaapissa on mm. liinavaatteet. Mutta täällä ollessaan valtaa sen 100% ja sisustuksen värit on valinnut.
Meillä on neljä makkaria, joten asiassa ei ole ollut ongelmaa. Yhteisiä lapsia on kaksi, joten siinä on meille kolmelle huoneet ja sitten tuo ylimääräinen huone, joka toimii mun myös työhuoneena väliaikoina.
vielä jonkin aikaa. Kun yhteinen lapsemme kasvaa, hän saa tuon huoneen ja etälapsille laitetaan vuodesohva aulaan.
Etälapset ovat meillä joka toinen viikonloppu.