Muistatteko lapsuudesta lastenkirjat, jossa sai itse päättää mitä tulee tapahtumaan?
Sattuisko kukaan muistamaan näiden kirjojen nimiä? Niitä oli ainakin pari, joita muistan äidin lukeneen minulle ja voi että ne oli hyviä! Jotenkin on sellainen mielikuva, että kansi olisi ollut punasävyinen, mutta en mene vannomaan. Aina aukeamalla sai päättää, että haluaako että päähenkilö menee sinne tai tuonne ja sen mukaan selattiin seuraavalle sivulle, mitä halusi tapahtuvan.
Kommentit (8)
Yksi sarja oli ainakin nimellä taistelupeli. Velhovuoren aarre, varkaiden kaupunki ja muita. Löytyy huutdosta käytettinä varsinaiset painokset on loppunmyyty. Just ostin kummipojallle lahjaksi, on tykännyt tosi paljon.
Löytyi yks kirja sähköisessä muodossa:
http://www.speedyshare.com/VUsvW/Laakson-Vaki-Kadonnut-Aarre.ppsx
Nimittäin muistelen, että ne mitä itse luin oli nimenomaan pienemmille lapsille tarkoitettuja kuvakirjoja. Siis ei tietty ihan pienille, mutta sopi hyvin sellaiselle 6-7 vuotiaalle. Muistaako kukaan sellaisia?
Meillä on muutama sellainen kirja. Yksi on Eksyksissä unimaassa, Laakson väki ja kadonnut aarre ja vielä yksi jonka nimeä en nyt muista. Kirjasarjan nimi on Muuttuvat tarinat.
Meillä on muutama sellainen kirja. Yksi on Eksyksissä unimaassa, Laakson väki ja kadonnut aarre ja vielä yksi jonka nimeä en nyt muista. Kirjasarjan nimi on Muuttuvat tarinat.
Valassaaren valtakunta, jossa sai valita loppuratkaisun kahdesta tai kolmesta vaihtoehdosta. Ei ihan sama idea, mutta sinne päin.
Tai en tiedä onko kyse ihan samanlaisesta kirjasta, mutta mulla oli ainakin joku viisikko sellainen että piti aina sivun päätteeksi valita juonivaihtoehdoista a-d ja sen mukaan sit siirtyä sivulle x. Oli todella hyvä!