Pelottavan monen laihan suusta kuulee:
"Olen todella terve joten ei tarvii noudattaa ruoka- eikä liikuntasuosituksia".
Miten jollain voi olla noin huono tietämys? Ikää kun tulee niin luut on pilalla, mahakatarri ja vaikka mitä. Oikeasti lukekaa aiheesta niin tiedätte sen minkä 90% ihmisistä. Laihuus altistaa valtaville määrille sairauksia eikä se, että olet 35-vuotiaana terve, tarkoita ettei laihuutesi ole sinulle vaarallista.
Vaikea käsittää miten moni elää tuossa harhassa.
Luuletteko te samat ihmiset ettei tupakointi ole vaarallista kun joku kakskymppinen sanoo että olen tosi terve vaikka poltan, ei tästä oo mitään haittaa.
Eli toivoisin näiden olen terve kuin pukki-itsensä huijaajien vastaavan mulle millä perusteella luulevat ettei laihuus tapa. Tai tupakka. Suunnilleen sama asia.
Kommentit (8)
jos ei nyt puhuta niistä HYVIN harvoista ihmisistä jotka oikeasti ovat luonnostaan laihoja no matter what
Ylipainoinen hyväkuntoinen on myös yleensä terveempi, kuin normaalipainoinen huonokuntoinen.
eräs laiha alle 30-kymppinen sai huomattavan korkeat lukemat, korkeammat kuin tanakahko keski-ikäinen. Oli sananmukaisesti laiha läski.
En tiedä, mikä täällä on provon määritelmä (trolli?), mutta tää on kyllä ihan puhdasta vittuilua ja ihan yhtä totta kuin tuo vastaava lihavuus-aiheinen.
Elämä on terveysriski. Jokainen menettää terveytensä joskus, se on aivan varmaa.
laiha just terveellisten elämäntapojen ansiosta. En himoliiku mutta päivittäin jotain, syön riittävästi ja monipuolisesti. Mutta totta on sekin ettei ihmisen paino kerro sen terveydentilaa. Tuhtina voi joku olla terve kuin pukki, ja aliravitun näköisellä on takuulla puutostiloja. Suositus onkin että terveen ihmisen kannattaa pysyä luontaisessa painossaan.
Mutta ei ne lääkärit turhaan siitä YLIpainosta varoittele.
ehkä tunnen vain fiksuja laihoja. Sen sijaan lihavien suusta olen kuullut useinkin, miten kymmenien kilojen ylipaino ei tunnu missään ja kuntokin on hyvä (vaikka liikuntaa harrastetaan vaan ulko-oven ja auton välinen matka). Mutta ei minulla ole tarvetta siihenkään puuttua, minua kiinnostaa vaan oma terveys.
ehkä tunnen vain fiksuja laihoja. Sen sijaan lihavien suusta olen kuullut useinkin, miten kymmenien kilojen ylipaino ei tunnu missään ja kuntokin on hyvä (vaikka liikuntaa harrastetaan vaan ulko-oven ja auton välinen matka). Mutta ei minulla ole tarvetta siihenkään puuttua, minua kiinnostaa vaan oma terveys.
Mietin minäkin missä näitä tuollaista puhuvia laihoja on, kun ollaan omissa piireissä suht hoikkaa porukkaa eikä kukaan ole kehdannut tuollaista väittää. Kuin myöskään hoikat työkaverit eivät tule mainostamaan elintavoillaan.
Useankin lihavan olen kuullut puolustelevan painoaan. Tosin iso osa heistäkin niin fiksuja etteivät edes puolustukseksi mölise mitä sattuu, miettivät terveyttään hekin.
Ei se silti poista sitä, että lihavuus on todellinen terveysriski jo itsessään, normaalipaino tai laihuus ei. Silti on toki pidettävä huolta terveydestään. Ihan kaikkien.