Miksi sinua, ateisti, haittaa että lapsemme kastetaan?
Kommentit (14)
Toisaalta taas lähes kaikki ateistit aloittivat elämänsä kastettuina, joten jos hän on kääntyäkseen ateismiin myöhemmällä iällä, tulee se tapahtumaan kyllä. Näin USKON.
minusta tapakristillisyys on kuitenkin naurettavaa. Eli halutaan ristiäiset mutta ei sitten pidetä siitä, että niissä pappi puhuu tai lauletaan virsiä. Tämä haittaa.
Jos uskova perhe haluaa kastaa lapsensa niin se todella ei haittaa.
...uskot varmasti toimivasi lapsesi parhaaksi. On minunkin lapseni kastettu aikoinaan (sittemmin erotettu kirkosta). Mutta nykyään olen sitä mieltä yleisellä tasolla, että lasten kastaminen on väärin.
Ei minua haittaa millään lailla, jos joku kastattaa lapsensa, vaikka itse en niin teekään.
Jos kasteelle ei seuraa jatkoa eli opeteta uskosta myös kotona. Jos lapsi ei tule uskoon niin ei tule ja tehköön omat ratkaisunsa. Tai jos kastamattomuudesta huolimatta tulee uskoon, niin tulkoon. Annan kasvaa omaksi itsekseen, mutta haluan itse että kasvatuksessa näkyy omat arvoni ja näkemykseni maailmasta. En arvosta kastetta vaan tavan vuoksi.
näitä tapakasteita, sitä vaikeampi toteuttaa uskonnonvapautta päiväkodeissa ja kouluissa. Vedotaan siihen että enemmistö kuuluu kirkkoon ja siksi pitää veisata virsiä ja syrjiä uskonnottomia.
Uskonnot vapaa-ajalle kuten muukin henkilökohtainen aatekasvatus.
ja lapseni ovat kastettuja mutta mieheni ei kuulu kirkkoon. mieheni takia en kovasti Jumalasta puhu mitä nyt iltarukouksen olen opettanut.
srk:n kerhossa minulle on tärkeää myös ne hartaushetket.
en siis tuo juurikaan julki uskoani enkä etenkään seurassa joten olen tapauskova teidän mielestä? mistä voitte tietää että minun laisiani on enemmänkin jotka ei tässä yhteiskunnassa enää uskalla uskoaa tuoda julki kun on niin paljon niitä kirkosta eronneita yms. jotka ei uskosta välitä?
mikään mitä kersallenne tehdään ???
Ihan vapaasti vaan ! Ei tosiaankaan haittaa
Ei se kyllä ole kovin reilukaan lasta kohtaan.
Aikuiset tekevät muutenkin kaikki päätöksen alaikäisen lapsensa puolesta. Täysi-iän saavutettuaan voi tehdä sitten mitä haluaa.
Sympatiseeraan lastasi, ja siksi minua häiritsee pakkokasteet. Liian monet kaverini olivat kirkon pakkojäseniä ennen 18-vuoden ikää, joten toivon ettei kenenkään tarvitsisi väkisin käydä uskonnontunneilla tai maksaa kirkollisveroa.
Useammin olen törmännyt siihen, että uskonnolliselle henkilölle tuntuu olevan ongelma minun lapseni kastamattomuus.
Ihan kaikessa rauhassa minua ei A)kIINNosta B)Yhdentekevää