Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lievät alavatsakivut alkuraskaudesta normaaleja?

Vierailija
05.01.2013 |

Odotan ensimmäistäni. En ole kovin varma, kuinka pitkällä olen, koska en koskaan ole pitänyt mitään tarkkaa kirjaa kuukautisistani (vaikka ilmeisesti pitäisi). Viikkonäyttötestin mukaan 3+ viikkoa. Neuvolakäynti minulla on vasta 16.päivä.

Minulla on iltaisin, juuri ennen nukkumaanmenoa pientä alavatsakipua, hieman kuukautiskipuja vastaavaa. Muulloin tätä ei esiinny. Onko tämä normaalia vai pitäisikö soittaa neuvolaan ja pyytää mahdollisesti aikaisempi tarkistusaika? Onko teillä viisaammilla tästä kokemusta? Panikoin muutenkin varmaan neuvolakäyntiin asti, että onko kaikki hyvin, joten ajattelin täältä tulla kysymään neuvoa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli karseita vatsakipuja. Johtuvat kai kohdun kasvamisesta. Siis mulla oli sellaisia, että makasin suunnilleen kaksin kerroin lattialla, en vielä tiennyt olevani raskaana vaan luulin vain pahoiksi menkkakivuiksi.

Ekassa neuvolassa ei muuten saa varmuutta raskaudesta.

Vierailija
2/8 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sieltä neuvollasta mitään tarkennusta saa eli ihan turhaan siihen asti panikoit. Ekalla neuvolakerralla täytät vaan taustatietolomakkeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että on ollut muillakin.

Olen kaksi Clear Blue-testiä tehnyt, toisen tavallisen, joka mäytti hyvin vahvaa plussaa ja viikkonäytöllisen, joka tosiaan tuota 3+ näytti, joten uskon aika vahvasti kyllä raskauteen.

Vierailija
4/8 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sitä sitten saa tietää, onko kaikki varmasti hyvin? Aikaa varatessa minulle sanottiin, että virtsatestin teen ensimmäisellä kerralla ainakin, mutta en tosiaan muuta noista tiedä.

Vierailija
5/8 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikainiissä virtsatesteissä katsota kuin virtsan sokerit tai valkuaiset. ehkä klamydia?

Sen saa tietää varmasti vasta vkon 12 np ultrassa. SItä ennen saa tietää jos menee yksityiselle. Itse menin vkolla 6

Vierailija
6/8 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli muistaakseni samanlaista. Lisäksi sattui ihan järjettömästi aina kun aivastin. Panikoin asian kanssa niin kovasti, että ehdottivat ultrausta ekalla neukkakäynnillä, joka taisi olla viikolla 9. Neuvolan vanhalla ja huonolla ultralla sitten ultrattiin ja ihana oli nähdä, että pikkuinen oli oikeasti olemassa ja ihan siellä oikeassa paikassa. En tiedä sitten, että onko tällainen varhainen ultra mahdollista joka paikkakunnalla.

Ole onnellinen raskaudestasi ja yritä luottaa siihen, että kaikki menee hyvin. Siunausta sinne :)

Vierailija
7/8 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli niin hirveitä kipuja, että piti lähteä keskellä yötä sairaalaan. Eikä sieltä sitten mitään ihmeellistä löytynyt. Kuulemma se keltarauhashormoni ja kohdun kasvaminen vain aiheuttaa niitä kipuja.

Vierailija
8/8 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voi toki olla myös oire keskenmenosta, ei sitä voi tietää. Meillä muuten ainakin ultrattiin ekassa neuvolassa, oiskohan ollut joskus viikolla 10.

Tsemppiä ap, eiköhän kaikki ole hyvin :)