Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako joku täällä toimeentulotukea? Itse joudun hakemaan,

Vierailija
04.01.2013 |

mutta onkohan minulla mahdollisuuksia saada. Olen täyspäivänen opiskelija, ja jäänyt yksinhuoltajaksi. Asunto on vuokrakolmio. Yksi lapsi! Ei mitään muita tuloja.

Tilannehan on vain väliaikainen, opinnoissa ei kauaa enää kestä! Joten onko kellään kokemuksia, millaista tukea voi saada? Pärjääkö mitenkään? Saako tukea vaikka asunto olisi liian iso, pitäisikö lapsen kanssa asua kaksiossa? En haluaisi muuttaa, koska kunhan pääsen töihin, voisin asua tässä.

En ole itse sitä vastaan, että niitä tuetaan, jota edes yrittävät tehdä jotain. Maksan kyllä veroissa sitten takaisin saamani avut, kun on aikaa työskennellä vuosikymmeniä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös lapsen tilistä, joten valehtele kysyttäessä ettei sellaista ole (vaikka olisikin). Vaikka laki sanoo ettei alaikäinen ole elatusvelvollinen perhettään kohtaan, sossun oma laki toimeentulotuesta menee sen yli(!). Tarkistin asian kerran pakon edessä.

Voivat yrittää vaatia muuttamaan, tähän voit sanoa että olet hakenut asuntoa. Eivät pysty sitä tarkastamaan mitenkään. Verotuspäätös tms. pitää olla mukana myös ja opintolaina nostettuna, jotta mitään saisit. Näkevät Kelan päätökset koneelta.

Vierailija
2/4 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytää rikasta tähkää tukemaan av-mammaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikaakin etukäteen... Lapsella on säästössä vain ihan vaivanen määrä, tuskin vaikuttaa. Mutta ok, kiitos neuvoista! Heti ensi viikolla menen juttusille niin katsotaan miten käy. Äsken maksoin laskut ja tilille jäi loppukuuksi 50 euroa, ja sekin on jo ensi kuun opintolainoista... Ja tässä kuussa ei tullut edes kotivakuutus- tai sähkölaskua. :(

ap

Vierailija
4/4 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksavat ne tai korvaavat summat tilillesi suoraan. Sossun asiakkaana olet myös oikeutettu ilmaisiin reseptilääkkeisiin (julkisen puolen myöntämänä) maksusitoumuksella haluamaasi apteekkiin.