Sinä joka käyt pienen lapsesi kanssa kaupassa, lukisitko tämän?
Olenko joskus nähnyt sinut ja lapsesi kaupassa? Lapsesi on aivan punakka ja hikinen, tuskaisen oloinen, ehkä itkeekin. Sinä et ole vähentänyt hänen vaatetustaan vaikka hän on sullottuna rattaisiin mikä tekee olon entistä kuumemmaksi supertopatun vaatetuksen lisäksi.
Olisitko ystävällinen ja tekisit lapsesi olon paremmaksi, riisumalla pään täysin paljaaksi, ehdottomasti rukkaset pois ja haalari auki ja jos olet kaupassa yli puoli tuntia, riisuisitko koko haalarin? Sinulle on siitä vaivaa, tiedän, mutta lapsesi voi huomattavasti paremmin jos teet kuten pyydän.
Kommentit (3)
Vaan voin mitenkään välttää, en mene lapsen kanssa kauppaan. Usein voin välttää. Ja ne kerrat kun on pakko mennä kauppaan pienen kanssa, ostan vaan ihan pakolliset ja äkkiä ulos. Joten en usko, että olet nähnyt minua :DD
Mutta minun lapsi on se pipoton ja hanskaton jolla on usein haalarista yläosa kokonaan riisuttu tai ainakin vetoketju avattu.
Koska ei asuta ihan kauppojen vieressä niin ne kauppareissut on pakko tehdä aina hoitopäivän jälkeen tai sitten viikonloppuna/vapaapäivänä ajan kanssa ja lapsi mukana.
Ja olethan lukenut av-palstalta, että ei pienten lasten kanssa saisi tulla lainkaan kauppaan. Eikä silloin, kun lapsi on hoidossa.
Siispä äidit (miksi ei isät?) yrittävät selvitä kauppareissusta mahdollisimman nopeasti, ja pienen lapsen riisuminen ja pukeminen vie aikaa.
Neuvolassakaan ei ole tästä mitään ohjeistusta. Tiedäthän, että nykyäidit ovat lähestulkoon hysteerisiä neuvolaohjeistusten kanssa. Tai niin minä olen ainakin päätellyt mm. raskaanaolevien ruokarajoituksia ja vauvan kiinteiden syömiseen liittyvistä ketjuista.
Ei, minä en ole se äiti. Pikemminkin kohta mummo.