Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mielenterveytensä saada takaisin?

Vierailija
02.01.2013 |

En haluaisi olla enää syrjäytynyt, haluaisin mennä töihin ja ansaita rahaa, mutta kokemani työpaikkakiusaaminen oli sitä luokkaa ettei kukaan uskokaan.

Lisäksi kun esimies sanoi viimeisinä sanoinaan, että hän pitää huolen siitä, etten koskaan tule saamaan mistään töitä.

Kun on vuosia ensin henkisesti kiusattu, nöyrytetty, pidetty löysässä hirressä.. niin kertokaa minulle mistä saan voimani takaisin?

Onko se niin, että aika parantaa haavat?

Olen kokeillut lääkkeet bentsoista neurolepteihin, ei apua.

Olen ollut niin työpsykologin luona, psykologin juttusilla, olen keskustellut useamman psykiatrin kanssa.. en vain pääse yli tuosta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun saat uusia kokemuksia, menneet hautautuu niin alle ja menettää merkiksensä.

Ehkä sun kannattaisi hakeutua johonkin tukityöhön tai työpajaan ensi alkuun, niin saisit jotain itsesi ja tuon kiusaamisjutun väliin.

Vierailija
2/12 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. niin kertokaa minulle mistä saan voimani takaisin?

tuskin saat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai aloita joku himabisnes. Mene jollekin kansalaisopiston kurssille. Tarvitset onnistumisen kokemuksia.

Vierailija
4/12 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niin saat sinäkin ajan myötä. Pienin askelin eteenpäin. Tee kaikkea sellaista, mistä saat hyvää mieltä!

Itse aikanaan vastaavassa kunnossa (joskin eri syistä) kävin mm. vyöhyketerapiassa ja shiatsu-hieronnassa, kosmetologilla yms. ja vähitellen aloin tuntea itseni taas ihmiseksi.

Onko sinulla ystäviä joiden kanssa viettää aikaa? Elokuvissa, teatterissa, konserteissa ja kahvilassa ym. käyntejä suosittelen myös. Jos pidät lukemisesta, hae hyviä (sinua miellyttäviä) kirjoja kirjastosta,

Sanon samoin kuin edellinen vastaaja, että ennen kaikkea tarvitset onnistumisen kokemuksia. Ajattelen sinua myötätunnolla ja toivotan hyvää talvenjatkoa ja aurinkoista kevättä!

Vierailija
5/12 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuntoutua arkipäivän tasolla? Mitä voin tehdä jo huomenna?

t. samaa miettivä, ei ap.

Vierailija
6/12 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika parantaa, mutta se vie aikaa. ;) Ja totuus vapauttaa. Tekstistäsi näkee, että osaat kirjoittaa selkeästi, olet siis ainakin jokseenkin älykäs. Aivan varmasti siis parempaa työntekijäainesta kuin esim. jotkut entiset työkaverini (tai sinun entiset työkaverisi, kirjoituksestasi päätellen).

Vierailija
7/12 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meet vaikka heti huomenna työvoimatoimistoon ja pyydät työkykyselvityksen ja sen jälkeen alat hakemaan kokoapäiväisesti työtä kunnes sellaisen saat tai kouluttaudut uudelleen mahdollisesti esim aikusikoulutuksena tai työvoimapoliittisena koulutuksena. sitten vaan töihin :) voit myös pyytää päästä työkkärin psykologille, niillä ilmeisesti on sellainen myös? jos ei, niin vaadit saada keskusteluapua lääkäriltä, sellaiseen oot oikeutettu joka tapauksessa. jonkinlainen vertaistuki voisi myös olla hyväksi. yks vaihtoehto on myös vapaaehtoistyö jonkin järjestön kautta, tai työpajat.

Vierailija
8/12 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakaan ei ole älyssä vikaa, olen keskimääräistä terävämpi. Olen myös nopea, teen kun moni vielä harkitsee. Olen myös fyysisesti kestävä ja ahkera, esim. liikuntaharrastuksessa moni lintsaa ja istuu juomapullo kädessä kun minä teen koko tunnin täysillä.

Olen joustava ja tekevä, en marise turhia.

Silti koen, että en ole työkykyinen. Luonteeni on jotenkin heikko, jään sosiaalisesti alakynteen ja alistettuun asemaan ja se nujertaa minut henkisesti.

Vierailija
9/12 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sinun tapauksessa vaikuttaa että ne mielenterveys ongelmat oli niillä kiusaajilla eikä sinulla

Vierailija
10/12 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein asia on, ettet enää myrkytä omaa mieltäsi kokemillasi vääryyksillä vaan alat suuntautua uuteen. Etsit elämään sisältöä ja sieltä se vähittelen työkykykin palaa.

Vierailija
11/12 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit sen jälkeen olla vielä ihan elämäsi vedossa ja löytää uudenkin kivan suunnan elämällesi. Usko pois.

Vierailija
12/12 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uskotko todella, että tämä yksi (kenties persoonallisuushäiriöinen) esimies pystyisi toteuttamaan uhkaustaan? Ei mitenkään. Kun saat omat voimasi takaisin palaat varmasti työelämään pikkuhiljaa kentie työkokeilun kautta jollekin toiselle alalle.

Jos kuitenkin olet noin kauan ollut huonossa jamassa voisit kyllä hyötyä pidempiaikaisesta terapiasta, jossa minäkuvaa ja itsetuntoa saadaan rakennettua uudelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme