Anopilta saamani joululahja kummastuttaa.
En todellakaan tiedä miksi hän sen antoi.
Emme ole olleet anopin kanssa väleissä pariin vuoteen.
Nyt sieltä tuli minulle joululahja. Arvokas perintökalleus. Todellakin sillä arvokkaalla tarkoitan usemman tuhannen euron arvoista asiaa.
Olen tässä reilun viikon verran pohtinut syitä.
Miehenikään ei ymmärrä. Valitettavasti ainoa asia mikä mulle tulee mieleen on se, että anoppi on vakavasti sairas.
Hän nimittäin kyllä tietää, että minua ei lahjota.
Itse sillä lahjalla en tee mitään.
Pohdin vain miten palauttaa se. Palautus sikäli ei ongelma, mutta jonkinlaisin saate sanoin.
Kommentit (16)
perintökalleuksia koruista sohvaryhmiin, kun miehen veli meni ihan hirveän haahkan kanssa naimisiin. Anoppi halusi pitää perintökalleudet pois tuon naisen ulottuvilta, etti vahingossakaan perisi lusikan lusikkaa tai taulun taulua kuoltuaan.
Anoppi tosin perusteli lahjoitukset toiselle veljelle sillä, että aikoo muuttaa pienempään (jonka tekikin) ja meille mahtuu paremmin kuin veljelle. Ja kun sitten veli tajusi, että kyse ei ollut mistään vähäpätöisestä, anoppi antoi rahaa veljelle aina välillä. Meille tavaroita, veljelle rahaa. Kumpikin sai siis rahallisesti melkein yhtä paljon, mutta anopin tärkeät tavarat ovat nyt meillä.
Reilua? Ei mielestäni. Mutta minä en sano asiaan mitään, en puutu veljesten ja anopin välisiin asioihin.
Pidät lahjan teillä ja annat tilanteen olla entisellään.
Jos anoppisi on vähänkään vaikeampi ihminen, hän voi viimeisen päälle loukkaantua, kun palautat lahjan. Ihan turhaa moinen.
Meillä ei ole anopin kanssa mitään välejä. En käy siellä. Hän ei kä täällä. Emme viestittele lainkaan Emme soittele.
Mitään sellaista ei anoppi voi tehdä, että välimme parantuisivat.
Siksi se tuotteen palauttaminen ei ole ongelma.
ap
Ja anoppi on tehnyt paljon. Hallaa.
Sitten tuli se viimeinen pisara.
Anoppi teki täysin tietoisesti jotain, minkä tiesi vaarantavan 2 ihmisen hengen. Minun ja lapseni.
ap
Ja anoppi on tehnyt paljon. Hallaa. Sitten tuli se viimeinen pisara. Anoppi teki täysin tietoisesti jotain, minkä tiesi vaarantavan 2 ihmisen hengen. Minun ja lapseni. ap
mitä se anoppi oikein teki kun välit on noin jäätävät?
Ja anoppi on tehnyt paljon. Hallaa.
Sitten tuli se viimeinen pisara.
Anoppi teki täysin tietoisesti jotain, minkä tiesi vaarantavan 2 ihmisen hengen. Minun ja lapseni.
ap
Välejämme ei todellakaan ole parannettavissa.
Asiasta en ole halunut täälläkään kertoa sen empää, kuin mitä on pakko. Olen kysynyt, kun joku on vastannut En tarkenna, enkä erittele viimeistä tapahtumaa. Saati niitä muita sitä edeltäviä.
Ja mikään teko tai raha tai lahja ei korvaa anopin aieuttamaa vahinkoa.
Tosiaan joko palautan tai myyn saamani lahjan.
Lapselleni se ei mene. Monista syistä.
ap
niin ei kai niillä saatesanoilla niin väliä. Postita saamasi tavara anopille ilman viestiä ja unohda koko juttu. Mitä tuota täällä vatvomaan.
Jollakin tapaa ymmärrän sinua. Mulla sama homma, mut oman äitini kanssa. Tehnytmulle sellaisia temppuja et välit meillä on menneet jo aikoja sitten. Äitini toivoo sovintoa, mut mä en koskaan halua nähdä sitä ihmistä. Itsekään en sen enempää erittele, mut äitini teot ei ole mitään pikkuasioita. Meidän välirikon taustalla on sellaiset suuret asiat, että mun ja perheeni lähelle ei ole sillä ihmisellä enää koskaan mitään asiaa.
Palauta se tavara. Mitä sillä on väliä, vaikka anoppi suuttuisi vielä enemmän, kun ettetekemisissä olenytkään. Näin mä tekisin.
niin kaikki ovat onnellisia. Mummo, sinä ja lapset
Jos et halua pitää tavaraa itselläsi, myy se. Anoppihan on nyt antanut sen sinulle, saat siis itse päättää mitä sillä teet.
En ymmärrä miksi se pitäisi palauttaa? Näyttääkseen, ettei todellakaan ole kyseisen ihmisen kanssa missään tekemisissä? Eiköhän se ole selvää jo muutenkin.
Vaiko osoittaakseen, ettei aio ikinä antaa anopille anteeksi? Eiköhän sekin ole selvää, jos välinne todellakin ovat noin pahat.
Pidä siis iselläsi.
jos et edes voi kertoa mistä on kyse sinun ja anopin jäätävissä väleissä.
Jospa hän ihan oikeasti haluaisi pyytää anteeksi. Mutta miten pyytää anteeksi tuommoiselta kivisydämeltä.
Ole vaan katkera elämäs loppuun asti ja myrkytä itses. Haudassa sitten varmaan piisaa iloa.
ja anoppi tuli tarjonneeksi ruokaa, jossa oli ko. allergeeniä.
Miniähän haluaa tässä pelkästään pitää vihaa yllä ja osoittaa mieltään tuolla aikomallaan perhekalleuden palautuksella. Miksei hän yksinkertaisesti anna sitä "tuotetta" (ilmeisesti hän on huutonetin ahkera käyttäjä tai provo, kun käyttää tuota nimitystä) miehelleen ja sillä siisti jos kerran hän ei sitä halua eikä halua myöskään lapselleen (onko myös miehen lapsi?) sitä jättää.
vaikka pitäisitkin lahjan ja ottaisit sen anteeksipyyntönä. Vanhat ja vaikeat ihmiset eivät osaa kuin tavaralla ja rahalla pyytää anteeksi. Jos palautat lahjan, välit huononee alkuperäistä pahemmiksi.
Pidä se, tai anna miehellesi säilöön. Lähetä neutraali kiitoskortti ja plaatte asiallisiin väleihin, riitaanne tai välirikkoannne sen kummemmin puimatta.