Kumpi on oikeassa? ov
Meillä on raha tiukassa. Laskemme joka päivä, kuinka paljon pystyy käyttämään kauppaan. Pitäisi selvitä 15. päivään saakka.
Mies osti tänään alkoholia. Minä suutuin, sillä se raha on nyt poissa ruokaostoksista, lääkkeitäkin pitäisi ostaa.
Minä olen se, joka pilaa mieheni ilon. En ymmärrä häntä, kun hän haluaa ostaa alkoholia ja vetää kännit. Olen pikku sieluinen ihminen.
Onko oikein, että minä vedän pultit vai olisiko pitänyt vain iloisesti hymyillen nyökytellä päätäni ja tuumata "osta vain kultsi niin paljon kuin haluat!".
Kommentit (3)
Riippuu varmaan, miten tiukkaa teillä on ja mitä ja miten paljon mies osti. Pitäisi tietenkin neuvotella ja sopia yhdessä, mutta jos miehesi tiesi ettei saisi lupaa edes parin kaljan ostamiseen uutena vuonna, ymmärrän että osti kysymättä.
Uutenavuotena saa ottaa alkoholia, vaikka olisi tiukkaa rahastakin. Sanot sille sitten että syö vastaavasti vähemmän, jos noin tiukkaa on. Etkö sä itse laita ikinä mihinkään turhaan rahaa? Karkkiin, pullaan, jäätelöön, kahviin?
Tosin, epäilen ettei tuo teillä ole pelkästä rahasta kiinni vaan ihan jostakin muusta.
Kannattaisko puhua asioista?
Mitä tähän nyt sanoisi. Ymmärrän kyllä, että uuden vuoden kunniaksi ostaa kuoharipullon, vaikka raha olisikin tiukalla. Se pitäisi nauttia yhdessä, ja skoolata tulevalle, paremmalle vuodelle.
Mutta että kännit? Jos tiukilla olevat rahat käytetään kännäämiseen, ollaan kyllä pahoilla teillä.