tunnetko ketään romania, joka
kävisi töissä? Itse olen ja olen töissä päiväkodissa.
Kommentit (13)
Ja varmasti on paljon muitakin. Kaikistahan ei edes näe ulospäin että ovat romaaneja, ellei heillä ole romaaniasua päällä.
Ei hänkään kyllä mitään romanipukua pidä, joten tuskin monikaan tietää romaniksi.
että mannet kävis töissä.
Yhteiskunta maksaa ja mannet sikailee.
että mannet kävis töissä.
Yhteiskunta maksaa ja mannet sikailee.
Tämä "manne" tekee kaikkensa piilottaakseen sukujuurensa, elää vaimonsa kanssa paikkakunnalla jossa ei ole muita romaneja ja pukeutuvat, puhuvat jne. aivan normaalisti. On muuten työssäkäyvä tapaus ja ainoa romani, josta isäni pitää!
tosin olen vain osittain mustalainen.
En koe itseäni millään tavoin "vähemmistöön" kuuluuvaksi, ulkonäköistäni ei heti tule mieleen, en tosin näytä olmilta suomalaiseltakaan.
Häntä voisi luulla taiteellisen tyylinsä vuoksi enemmän esim. espanjalaiseksi, ei käytä hameitakaan.
hyvää työtä tekevätkin ja kaksi jotka palkansaajina ovat. Miksi ei romaanien kohdalla puhuta rasismista yhtälailla kuin afrikaanien? Yhtälailla heitä syrjitään tai jopa enemmänkin. Ovat kuitenkin olleet täällä monia satoja vuosia ja tuntevat kulttuurin ja kielen.
Mun silmät on auki, kiitos vaan, siksipä en täällä jeesustele.
Kyllä täällä meilläpäin ainakin manneilla on ihan oman elämisen säännöt. Töitä ei tehdä, liikennesääntöjä ei noudateta, lait on valtaväestöä varten. Eletään kuin pellossa, nostetaan tukia ja varastellaan kaupoista.
Pohjasakkaa sanon minä.
Sydänkin voi hyvin.