Mitä mieltä tämmöisestä parisuhteesta
Olen 24-vuotias nainen, miehelläni ja minulla on 11 kk ikäinen tytär. Mieheni on minua vuoden nuorempi. Olemme kummatkin aika herkkiä hermostumaan ja saatamme haukkua toisia pahastikin ja huutaa. Tyttäremme takia en halua että huudamme enää, koska en halua että hän joutuisi kärsimään koskaan. Hän onkin ihanan aurinkoinen lapsi. Nyt tuntuu että mieheni aina vain haukkuu minua joka asiasta, aina tulee läskiperselehmäpihtari-kommenttia, tai vähintäänkin lehmää. Mieheni ei edes pyydä anteeksi oikeastaan koskaan ja kun kysyn että tuleeko hänelle paha mieli kun haukkuu minua, niin ei kuulemma. Minulla sen sijaan on huono itsetunto ja tuollaiset kommentit haavoittavat kovasti. Olemme olleen yhdessä 8 vuotta. Mitä mieltä olette suhteesta? Olemme aiheuttaneet toisillemme muutaman kerran mustelmia. Hän myös sanoo välillä että erotaan ja hän saisi lapsen koska minulla on ollu masennuslääkitys (mikä on totta), jonka vuoksi en ole aivan "täky". Ja minkä sille voi, ettei tee mieli seksiä? Imetän ja menkat ei oo vielä alkanu, joten voiko se vaikuttaa. Vastatkaa, kiitos!
Kommentit (6)
Mitä mieltä olen suhteesta, jossa käytetään henkistä väkivaltaa haukkumalla? Mitä mieltä olen suhteesta, jossa käytetään myös fyysistä väkivaltaa? Mitä mieltä olen uhkailusta? Mitä mieltä olen vallan käytöstä parisuhteessa?
En suostu edes retorisesti vastamaan näihin kysymyksiin.
Se on varmaa, että rakkautta ei teillä ole vähään aikaan nähty. Rakkaus ei kohtele toista ihmistä noin.
Tarvitsette ulkopuolista apua, se on selvä. Jos aiotte jatkaa yhdessä, teidän pitää saada jotain apua parisuhteeseen ja myös miehesi pitää sitoutua siihen.
Masennuksesi ja siihen käyttämäsi lääkitys ei estä sinua saamasta huoltajuutta. Ja koska edelleen imetät, todennäköisesti lapsi jäisi sinulle.
Teillä on kummallakin ongelmia impulssikontrollin ja vihanhallinnan kanssa mutta on tosi hienoa, että haluat muuttaa käyttäytymistäsi.
Nyt pidät pääsi kylmänä ja mietit, mitä oikeasti haluat elämältä ja parisuhteelta. Et varmasti ainakaan lehmäksi haukkumista. Mars apua hakemaan!
Kiitos kommenteista. Tiedän ettei kaikki ole niin kuin pitäisi. Tiedän myöskin sen että minussakin on vikaa, mieheni sanoin olen komentelija, laiska ym. Ja hän saa liian vähän huomiota. Mutta eivät kai ne oikeuta haukkumaan.. Ja korostan että pyydän itse anteeksi jos haukun.
Älä tappele, älä mene mukaan riitaan. Hillitse itsesi. Puhu ainoastaan silloin kun tiedät että voit tehdä sen asiallisesti.
Tuskin miehesi yksinään alkaa haukkua. Puhukaa kun olette molemmat rauhallisia.
Pitäisi yrittää, ja olen yrittänyt. Välillä onnistun ja välillä en. Sitä kun on aika kiivas ja feministinen ihminen. Nauratte varmaan tuolle että tässä tilanteessa olen ja sanon olevani feministinen. Olen kyllä, mutta mieheni on kovempi luu kuin minä. Siksikin on itsellekin vaikea myöntää että on turvattomassa parisuhteessa.
miehesi kohtelee sinua todella huonosti. En kyllä itse kuuntelisi tuollaista mistään hinnasta, Ikävän mallin saa parisuhteesta tyttäresi.