opettakaa lapsille KIITOS sana,tänään naapurin muksu olim mukanamme
leffassa,sai limpat ja herkut,kuljetuksen ovelta ovelle ja ei kiitos sanaa kuulunut kertaakaan,9v muksu kyseessä.
Kommentit (15)
Kun ojensit lapselle limun, niin sanoitko "ole hyvä"? Hurjan moni aikuinen unohtaa sen. Tai jos epähuomiossa tönäisit nuorta, niin pyysitkö anteeksi?
Olen sanonut lapsille, että jos toinen ei sano "ole hyvä", ei tarvitse kiittää.
helpompaa, jos asennoituisit siihen keveämmin. Aika raskasta on, jos koko ajan pitää mäkistä ja jupista, että naapurin lapset sitä ja kaikki muut on juntteja ja tätä ja tuota ja minä kyllä en ja miksi ne ei jne...
Ainoastaan omaan elämääsi voit vaikuttaa. Kannattaako ihan oikeasti tuhlata ainutlaatuinen elämä tuollaiseen mäkisemiseen ja jupisemiseen :)
vaan hyvistä ja kunnollisista käytöstavoista. Jos haluaa lapsestaan huonosti käyttäytyvän juntin, niin voi unohtaa kiitoksen opettamisen. Monissa perheissä toimitaan juuri näin. Ikävä kyllä.
Miksi kerjäät kiitoksia?
En minäkään olisi tuollaista kiittänyt, vaikka sanan hyvin osaankin.
vakioprovoilijamme taas iskeä....
Pysyisi sinunkin päiväsi aurinkoisempana, eikä tarvitsisi illalla pahalla tuulella kiukutella.
Ihmiset tekevät todella elämästään hankalaa ja ankeaa.
mutta ihmettelin vaan kun ei sitä kiitosta kuulunut,omalta lapselta (6v) se tuli useammassakin käänteessä ja ihan automaattisesti ap
lapsemme ensimmäisiin sanoihin on kuulunut "tiitti" (eli kiitti). Kerrankin joku kasvatusasia onnistunut.
toisaalta muistan, kuinka itse olin lapsena niin ujoi ja arka, etten jotenkin uskaltanut sanoa kavereideni vanhemmille mitään jos ei kysytty, edes sitä kiitosta vaikka kiitollisuutta tunsinkin.
Miksi kerjäät kiitoksia?
En minäkään olisi tuollaista kiittänyt, vaikka sanan hyvin osaankin.
olisi edes vanhemmat kiittäneet tai näyttäneet,että olivat mielissään,jatkuvasti saa heidän neljää lastaan raahata eri paikoissa mukana.
ap
Hyvin käyttäytyvän perheen lapsi kiittää AINA.
Moukat eivät valitettavasti koskaan.
leffareissun? Eikä silti kukaan kiittänyt...
Ei meillä lasten kaverit ole reissussa mukana siksi, että kiitoksia kerjäisin.
Lapsia että pitää sanoa kiitos. Silti se joskus unohtuu ja varsinkin kun joltain tutulta saa jotain. Oudoimman kyllä muistavat kiittää.
En mä aikuisena oleta että lapset aina muistaisivat kiittää kun omanikäinen eivät aina muista.
lasten kavereita ja en edes huomaa, jättääkö joku kiitoksen sanomatta, tai sanooko. Monesti meillä on niin paljon juttua automatkalla, että kun pysähdyn tienhaaraan, ei huomata kiitellä kun nauraa räkätetään asioita.
Jos sua ap tuo vaivaa niin sano lapselle, mikä unohtui.
Kaikesta tekin hermostutte :)
toisaalta muistan, kuinka itse olin lapsena niin ujoi ja arka, etten jotenkin uskaltanut sanoa kavereideni vanhemmille mitään jos ei kysytty, edes sitä kiitosta vaikka kiitollisuutta tunsinkin.
vaan hyvistä ja kunnollisista käytöstavoista.
Jos haluaa lapsestaan huonosti käyttäytyvän juntin, niin voi unohtaa kiitoksen opettamisen.
Monissa perheissä toimitaan juuri näin.
Ikävä kyllä.
Mä viljelen jopa kotonaki tota ole hyvää, niin eipä siihen voi ku vastata, että kiitos! Huvittavinta, ku lapsiki vastaa suunnilleen kaupankassan kiitos-heihin ole hyvä!
mutta ihmettelin vaan kun ei sitä kiitosta kuulunut,omalta lapselta (6v) se tuli useammassakin käänteessä ja ihan automaattisesti
ap