Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikä on rahatilanteesi joulun tuhlailujen jälkeen?

Vierailija
30.12.2012 |

itselläni on budjetissa 300 euron vaje:(

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulemma n 8000, joten ei hätää. Pian tulee mulle taas tili, ja miehelle myös, jouluun meni ehkä muutama satanen, ja lapsille tuli tosi mieleiset lahjat...ei se joulu mitään taloutta romahduta, jos on järki mukana hankinnoissa.

Vierailija
2/29 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postimerkkeihin 18 e. Tuloja tuli paljon, kun Tuomaan markkinat kestivät eli 2 vkoa. Pahasti plussalle jäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna tilipäivä.

Vierailija
4/29 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan ihmeen hyvä... Tuli ylimääräistä alkukuusta ja tuhlasin ne joululahjoihin nettikaupasta. En tuhlannut jouluruokaan, koska syötiin jouluna vain sitä mitä oikeasti haluttiin. Oltiin puoli kuukautta kotona kipeänä, eikä huvittanut lähteä kauppaan montaa kertaa. Eli tein vain jotain helppoja, halpoja ruokia. Pitää jatkaa tätä samaa säästeliästä tyyliä jatkossakin. Tietysti olisi voinut tuon ylimääräisenkin pistää säästöön, mutta halusin ostaa kerrankin kunnon joululahjat, enkä mitään vitosen krääsää.

Vierailija
5/29 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin vaan ostaa kaikkea ihanaa kotiin, kun vietettiin ekaa kertaa joulua omassa kodissa. Yleensä katon ruokakaupassa joka sentin perään, mutta nyt ostin kaikkea mitä mieli teki, lisäksi joulukukkia, jouluastioita ym. ja kummasti rahaa paloi. Ja nyt kun katoin vielä visa-laskun niin ylläri pylläri siellä oli 159 euroa jostain nettikauppaostoksista, mitkä olin ihan unohtanu tehneeni...

Nooo, kyllä siellä tilillä vielä rahaa on eli ei hätää. Mutta rahaa meni kyllä ennen joulua ja sen jälkeenkin alennusmyynneissä todella paljon. Jospa tammikuussa sitten palaisi taas nakkikeittoihin ja jauhelihakastikkeihin, eipä noihin perusruokiin paljoa rahaa mene.

Vierailija
6/29 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka tulee keskiviikkona, joten ei tässä mitään hätää ole. Jouluostokset tein pitkälti häälahjarahoista, jotka ovat "jemma"tilillä. Makselen sinne pikkuhiljaa takaisin, ne rahat kun on oikeasti tarkoitettu vähän toisiin menoihin. Miehen rahatilanne on hyvä, mutta hän onkin hivenen pihi.

Vierailija
7/29 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lasten kanssa Kanarialla, toki säästöä tuli kun ei tarvinnut ostaa ruokia ja lahjatkin minimissä.

Säästötilillä 3800, S-tilillä ikitonni, hätävarapurkissa yllttävän paljon (1300), osakkeissa ja rahastoissa 5000. Olen 3 v sitten eronnut pätkätöissä oleva yh, joka on muuttanut pari kertaa tänä aikana ja ollut apurahalla vuoden. Aika hyvin, itseasiassa!

Sen verran lovea on budjetissa, että koko palkka ja pikkubonukset menevät laskuihin ja visaan. Säästellään siis tammikuu.

Vierailija
8/29 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarkistan aina vuoden alussa, että veroprosentti on tarpeeksi iso veronpalautuksiin. Saan palautuksia muutaman satasen ja ne käytän jouluun. Aikoinaan verot meni maksun puolelle ja voi että se kirpaisi maksaa niitä.

Muutaman kympin pienempi palkka tilille ei tunnu missään, sitä kun ei itse näe. Palautukset ovat sitten ylimäääräistä rahaa. Toki voisin saman summan säästää vuoden mittaan, jostain syystä rahan nostaminen säästöistä ei tunnu hyvälle. Lisäksi veronpalautuksista tuleva summa on niin pieni, että siitä ei kovin paljon tuottoa tulisi, jos sen sijoittaisi.

Vierailija
9/29 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali rahatilanne. Tammi-helmikuu tulee taas syömään säästöjä, kun juoksee tuplavuokria ja tulee muuttokustannuksia, mutta sekin on vain elämää.

Vierailija
10/29 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ostanut mitään luotolla tai osamaksulla, tilillä noin 100€

Palkkapäivä 10.1.

Vierailija
11/29 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulu mitenkään rahatilanteeseen. Kaikki ostan käteisellä ja varojeni mukaan, elikkä laskuja ei tule joulun takia.

Vierailija
12/29 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tilillä on 35 euroa, miehellä varmaan 3€. LOmpakossa mulla on ehkä 120€, visalla käyttövaraa 150€...14.1.asti pitäis jotenkin pärjätä. Aijoo, ja siis vararahastossa on vielä 200€. Eli loppujen lopuksi ei tämä joulun jälkeinen aika juuri eroa normaalista arjesta.

Vierailija
13/29 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muistanut, että joulukuussakin tulee palkka :-).

Vierailija
14/29 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on 900 euroa. Ostin koko joulukuun ruoat Visalle, kun en halunnut ylittää tiliäni ja olin ostanut muutaman kalliin joululahjan palkkarahoilla.

Ei meillä mitään hätää ole, säästötilillä on vielä 15 000 euroa rahaa, mutta ei ole tarkoitus käyttää niitä ihan ruokalaskuihin...

No, tuon jälkeen onneksi sitten palataan normaaliin.

Vierailija
15/29 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En onneksi joutunut ostamaan mitään luottokorteilla, käteisellä kaikki.

Vierailija
16/29 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis, toki rahaa meni, mutta se oli loppujen lopuksi jakautunut aika monelle kuukaudelle, ihan siksi että niin oli musta helpointa. Olin tehnyt ruokia pakkaseen pitkin alkutalvea ja ostanut lahjoja melkeinpä läpi vuoden aina kun jotain sopivaa tuli eteen.

Plus että itse asiassa jouluruuat ovat aika edullisia, ja vaikka niitä oli kerralla hirveät määrät niin on niistä nyt taas jo viikko syötykin.

Vierailija
17/29 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali tilanne, tilillä aina ns. vararahaa joka tarkoitettu yllättäviin menoihin. Tilillä tällä hetkellä 2580€ ja huomenna tulee palkka 2350€.

Vierailija
18/29 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoliksi tehty:)

Vierailija
19/29 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän suu säkkiä myöten. Persaukisilla on kovat himot tuhlaamiseen.

Vierailija
20/29 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän pitää se yli 20000e....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan