On siinä vaimollakin syynsä, jos miehellä on kova kolesteroli ja verenpainetta.
Jos tekee ruoaksi rasvaisia makkararuokia ja voila leivottua on kahvin kanssa joka päivä, niin peiliin voi akkakin katsoa! Siis ihan oikeasti. Kun mies saa veritulpan niin tulee aina ekana mieleen, että osaako vaimo ees laittaa kunnon ruokaa.
Kommentit (21)
Mies käy kesken työpäivän aina lounaalla mäkkärissä tai kebabilla, huoltoasemalla kahvilla ja joka kerta pulla tai munkki kahvin kaveriksi... :/ Ei tosin vielä ole terveystarkastuksissa näkynyt kolesterolina tai verenpaineena tämä syöminen, mutta on vaan ajan kysymys. Painoa on ji liikaa, todella liikaa...
Kotona meillä syödään hyvää ja terveellistä ruokaa. Herkkuja ei ile kahvin kanssa tarjolla edes joka viikko... Salaattia laitan ruuan kaveriksi joka päivä, mutta sitä mies ei syö. Haluan opettaa lapset syömään hyvää ja terveellistä ruokaa. Miehen kohdalla on näköjään toivotonta...
Ellei sitten ole kyse perheestä jossa mies kokkaa aina.
Minkä ikäinen aloittaja on, jos ei käy mielessä se vaihtoehto, että mies hankkii, valmistaa ja syö ihan itse ne pekonit ja lenkit? Myös oluet ym.
Vaimo voi puputtaa pelkkiä vihanneksia samassa pöydässä ja tarjota niitä miehellekin, mutta kyllä normaali mies kykenee ihan itse hankkimaan ruokansa.
Jopa metsästä asti, ja aivan lautaselle saakka.
ja leipoo, ja lisäksi kannattaa valita mies, joka myös osaa ajatella.
Siksi toiseksi osalla ihmisistä korkea kolesteroli on perinnöllistä, siksi toisella puolisoista voi olla korkea kolesteroli, ja toisella normaali. Vaikka ruoka olisi samaa.
Lapsen kohdalla vanhemmat vastaavat tietysti ruokavaliostaan, mutta minä en jaksa ymmärtää näitä 'miehillä ei ole aivoja'-juttuja.
Ihan kuule näin 2000-luvullakin, tiedoksi sulle kakkonen. Vai jättääkö sun miehesi laittamasi ruoat syömättä? Ai sulla ei varmaan olekaan miestä kun olet noin moderni.
Mulla on mies, ihan perinteinen sellainen.
Minä en pysty millään keinolla estämään sen syömisiä, jos epäterveellisiä eväitä tahtoo.
Ei jätä mun laittamia ruokia syömättä, mutta voi täydentää niitä mieleisillään lisäkkeillä, vaikka sitten sentin kerroksella voita leivän päällä. Huom! Itse ostamansa leivän ja itse ostamansa voin syö, vaikka minä kuinka sille keijua tyrkyttäisin.
Minusta olisi todella törkeää lukita jääkaappi tai peräti koko keittiö mieheltä, ja tarjota hänelle vain terveellisiä ruokia. Ja minun pitäisi vielä ottaa siltä pois pankkikortti, ettei saisi itse ostetuksi itselleen lauantaimakkaroitaan ja muita herkkujaan.
Ei käy.
Oletko ap kotiäiti? Ehkä silloin kun olin kotona oli tilanne se, että ruoanlaitto oli mun vastuulla. Tosin silloinkin kyllä mies saattoi vaikuttaa ruokiin.
Nyt kun molemmat ovat olleet töissä jo pidempään ruoan tekee se, joka kerkeää. Tämä on molempien aikuisten koti ja molemmat tekevät täällä kotitöitä.
Jos tilanne olisikin se, että rouva kokkaa voita ja makkaraa, pitäisin sitä miestä edelleen aivottomana apinana jos ei saa suutaan auki tai tehtyä itselleen muuta ruokaa.
Ap, käytkö vahtimassa työpaikalla mitä mies siellä syö? Vai oletko tyypillinen av-mamma, jonka perheessä kukaan ei käy töissä, vaan elää sossun tuilla?
Minä olen tehnyt listan mitä kaupasta saa ostaa. Herkut kuuluvat vain juhliin.
kuuluu nyrkin ja hellan väliin, kun se kerta on naisen vika?
Ap, todellakin, herääppäs tälle vuosiluvulle :) Tai eihän se kyllä meijän vika ole, jos miehesi pitää sinua nyrkin ja hellan välissä, mutta kaikilla nyt ei vain ole niin.
Meilläkin mies tekee yhtä paljon ruokaa kuin minä, ja se on muuten mies, joka tekee sen epäterveellisemmän ruoan :P
silloin jos mies joutuu aamusta iltaan tekemään töitä ja hermoilemaan sitä että riittääkö rahat, kun vaimo vaan ostaa ja ostaa ja ostaa... Vaikka siis tyhmähän mieskin tietty on kun suostuu sellaiseen. No mies varmaan ennen pitkää saa sydärin ja kuolee pois ja vaimokin sitten joutuu vihdoin itsekin töihin.
Muutkin asiat vaikuttavat verenpaineeseen ja kolesteroliin kuin pelkkä ruoka!!
silloin jos mies joutuu aamusta iltaan tekemään töitä ja hermoilemaan sitä että riittääkö rahat, kun vaimo vaan ostaa ja ostaa ja ostaa... Vaikka siis tyhmähän mieskin tietty on kun suostuu sellaiseen. No mies varmaan ennen pitkää saa sydärin ja kuolee pois ja vaimokin sitten joutuu vihdoin itsekin töihin. Muutkin asiat vaikuttavat verenpaineeseen ja kolesteroliin kuin pelkkä ruoka!!
Missä perheessä muka nykyään vaimo on kotona, jos ei hoida ihan pieniä lapsia, tai ei ole työtön?
Mies lisää voita joka ruokaan ja leivän päälle paksu kerros. Mitä rasvasempi ruoka sen parempi ruoka ,kuulemmma?
mutta totean silti että vaikka mä laitan kaikki ateriat tässä perheessä, mieheni saa syyttää kyllä ihan itseään ravitsemuksestaan.
Se on tunnustanut käyvänsä melkein joka arkipäivä lounaalla Mäkkärissä, ja se onnistuu syömään epäterveellisesti myös mun laittamistani monipuolisista aterioista. On aika turhauttavaa jo lastenkin ruokakasvatuksen kannalta, kun samassa ruokapöydässä lapsia komennetaan ottamaan reilusti salaattia ja syömään loppuun kaikki muutkin kasvikset, ja vieressä mies väistelee niitä ihan samoja aterian osia. Ja mikäli ateria osoittautuu kokonaisuudessaan liian terveelliseksi, mies syö pöydässä vain nimeksi ja hakee sitten tunnin kuluttua kaapista sipsipussin. Ikinä en ole vielä nähnyt sen hakevan kaapista hedelmää, ja ollaan kuitenkin oltu naimisissa jo kymmenen vuotta.
Oma asiansahan se on, ärsyttää vain katsella kuinka se on aina niin hämmästynyt kun vastustuskyky on perseestä ja jokainen pikkunuha kaataa sen sänkyyn. Itse se on sitä mieltä että hänellä on vain ihan kamalan huono tuuri, voi häntä parkaa.
Pakollinen kommentaatio: itse on vegaani eikä mies syö periaatteen vuoksi mun tekemiä ruokia. Väitän ettei todellakaan ole mun syy jos aikuinen mies ei suostu syömään tekemiäni ruokia vaan käy usemannan kerran viikossa hakemassa itselleen kebabia tai tekee kaiken ruokansa voilla.
Teillä on kaikki maailman oikeus syyttää vaimoa mutta silmät auki, aikuiset ihmiset. Ei se niin kapeakatseista :)
En voi sille mitään jos mieheni käy joka päivä töissä lounaalla mäkkärissä yms.
Mutta huono provohan tääkin avaus oli. Todella surkea sellainen :)
Minä olen tehnyt listan mitä kaupasta saa ostaa. Herkut kuuluvat vain juhliin.
Mistä sellaisia miehiä löytyy, jotka ostavat kaupasta vain sitä, mitä vaimon luvalla SAA ostaa?
Tuo minun äijäke tuo milloin mitäkin, ihan lupaa kysymättä. Ja vielä syö niitä!
Mutta onko elämä edes ollenkaan elämisen arvoista, jos ei voi nauttia edes hyvästä ruuasta? Sama se on kuolla pois nuorempana kuin kuin kitua täällä nauttimatta mistään.
Jos ei aikuinen mies tiedä mitä suuhunsa laittaa olisi aika kasvaa aikuiseksi.
Opetelkoon äijä itse tekemään ruokaa niin ei tarvi kitistä.
Millä vuosisadalla oiken elät, ap?
ja lisäksi laittaa ihan itse ruokansa, koska minä olen aika harvoin kotona sellaiseen aikaan, että joutaisin hänelle ruokia laittamaan. Mies kun on sellainen, että ei istu ruokapöydän ääressä odottamassa ruuanlaittajaa vaan osaa ihan itse ne porkkansa raastaa.
joka on antanut paskat verenpainegeeninsä miehelle.
Ihan kuule näin 2000-luvullakin, tiedoksi sulle kakkonen. Vai jättääkö sun miehesi laittamasi ruoat syömättä? Ai sulla ei varmaan olekaan miestä kun olet noin moderni.