Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatelkaas, että vapaassa markkinataloudessa yksi jättiläinen kilpailee muut pois!

Vierailija
29.12.2012 |

Monopoliko sitten lopulta? Hirveetä?

Ja ajatelkaas, jos se jättiläinen onkin vielä globaali eikä vaikka joku paikallinen "hyvä kingi" vaan joku sika. Tämähän on kuin horrorstory "Isopaskasikajuttu"! Mitäs yrityksiäkin sopisi tommoisiin rooleihin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se globaaliyritys maksa edes veroja niihin maihin, joista imee rahat parempiin taskuihin. Jos kuluttajat ajattelisivat pikkasen näin ei pääsisi tapahtumaan.

Itse en koskaan ikinä osta mitään Nestlen tuotteita. Syynä se miten opettivat afrikkalaisia äitejä ´´parempaan´´ pulloruokintaan valtavalla mainoskampanjalla. Äideillä ei ollut mahdollisuutta pulloruokinnan vaativaan hygieniaan ja kuinkas kävikään? Pikkulapsia kuoli kärsittyään sitä ennen ripulista sun muusta!

Money money must be funny in a rich man´s world...

Monopoliko sitten lopulta? Hirveetä?

Ja ajatelkaas, jos se jättiläinen onkin vielä globaali eikä vaikka joku paikallinen "hyvä kingi" vaan joku sika. Tämähän on kuin horrorstory "Isopaskasikajuttu"! Mitäs yrityksiäkin sopisi tommoisiin rooleihin?

Vierailija
2/7 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne afrikkalaislapset olisivat juoneet ilman Nestleäkin, kuitenkin saamatta vastikkeen ravinteita.

Vaan onhan se hienoa vastustaa isoa pahaa suuryritystä, siinä tuntee olevansa oikean asian puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne afrikkalaislapset olisivat juoneet ilman Nestleäkin, kuitenkin saamatta vastikkeen ravinteita.

Vaan onhan se hienoa vastustaa isoa pahaa suuryritystä, siinä tuntee olevansa oikean asian puolella.

Ongelmahan oli siinä, että äidit huijattiin juottamaan lapsilleen "parempaa" korviketta.

Vierailija
4/7 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Globalisaatio tuo kilpailuetua isoille yrityksille ja pienemmät tipahtavat pois. Tulevaisuudessa joka alalla on vain muutama suuri yritys, pk-yrityksillä ei ole mahdollisuutta kilpailla.

Vierailija
5/7 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähtisin jo vaikka viljeleen maata vähäisin koneellisin menetelmin, jos tilalta saisi itselleen kunnon ruokaa. Nyt kun menen kauppaan niin en halua enää edes ostaa sieltä mitään. Etoo vain. Kuka ja miten loisi meille ruokaa täällä, jos ei tulisi polttoainetta masiinoihin enää mistään? On ihan "hullua", että täällä on kaikki pellot ja tilat laitettu pakettiin ja luotu jotain suurtiloja. Kyllä täältä työtä kaikille riittää, jos ei bisnekset ole tommoisia kansainvälisten jättifirmojen luomia, jotka muka sitten ovat ainoita, jotka tarjoavat meille työtä ja hyvinvointia. Miksi emme luo hyvinvointia itse itsellemme? Minä lähtisin heti jollekin tilalle töihin, jos vain jollakin olisi joku tila ja kutsuisi vaikka lypsämään lehmiä ja luomaan lantaa. Mutta ei. Täällä haetaan ruoka jostain ruokajonosta tai kirkolta ja sitten virutaan jossakin pienessä ja räkäsessä asuntoluukussa muutamassa neliössä luonnon läheisyyden sijasta. Ja valitetaan tietysti, kun sossuraha ei riitä ruokaan. Voi hulluuden hulluus! Kirjoittakaa te muut enemmän tästä problematiikasta!

Vierailija
6/7 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähtisin jo vaikka viljeleen maata vähäisin koneellisin menetelmin, jos tilalta saisi itselleen kunnon ruokaa. Nyt kun menen kauppaan niin en halua enää edes ostaa sieltä mitään. Etoo vain. Kuka ja miten loisi meille ruokaa täällä, jos ei tulisi polttoainetta masiinoihin enää mistään? On ihan "hullua", että täällä on kaikki pellot ja tilat laitettu pakettiin ja luotu jotain suurtiloja. Kyllä täältä työtä kaikille riittää, jos ei bisnekset ole tommoisia kansainvälisten jättifirmojen luomia, jotka muka sitten ovat ainoita, jotka tarjoavat meille työtä ja hyvinvointia. Miksi emme luo hyvinvointia itse itsellemme? Minä lähtisin heti jollekin tilalle töihin, jos vain jollakin olisi joku tila ja kutsuisi vaikka lypsämään lehmiä ja luomaan lantaa. Mutta ei. Täällä haetaan ruoka jostain ruokajonosta tai kirkolta ja sitten virutaan jossakin pienessä ja räkäsessä asuntoluukussa muutamassa neliössä luonnon läheisyyden sijasta. Ja valitetaan tietysti, kun sossuraha ei riitä ruokaan. Voi hulluuden hulluus! Kirjoittakaa te muut enemmän tästä problematiikasta!

Ensinnäkään tuo tilarakenne ei ole muuttunut jättifirmojen vuoksi. Maatalouden rakennemuutos on ihan vain politiikan seurausta.

Toiseksi annat vaikutelman, että pellot olisi laitettu pakettiin ja jotkin tyhjyydessä viljelevät suurtilat tuottaisivat ruuan. Ei - kyllä ne ihan samat pellot on edelleen käytössä, tiloja on vain yhdistelty niin, että omistajia on nykyään vähemmän. Mutta peltoa ei juurikaan synny mistään lisää, joten samat pellot on edelleen käytössä. Ihan jotain kasvimaita ei nykykoneilla mahdu työstämään, mutta niit ei paljon ole.

Kolmanneksi sanot, että lähtisit heti jollekin tilalle töihin, jos olisi joku tila. Kyllä niitä on ja työntekijöitä niille tarvitaan. Yleensä työntekijöiltä vaaditaan ammattitaitoa, ihan ketä tahansa huseeraajaa ei vaivoiksi oteta. Mutta sellaisiakin paikkoja on, minne ei tarvita niin paljon ammattikoulutusta, vaan enemmän oikeaa asennetta. Harvoin kuitenkaan töihin kutsutaan, kyllä niitä töitä pitää ihan itse hakea.

Vierailija
7/7 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostetaan suomalaisia tuotteita niin potkuja ei tule läheskään niin paljon.Ihan oikealla palstlla täällä mammoja ap herättelee ajattelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä