Kuinka usein vaihdatte uudet tyynyt ja peitot?
Luin S-ketjun lehteä ja siinä oli juttua tyynyistä ja peitoista ja kuinka usein ne tulisi vaihtaa. Totesin, että me vaihdamme aivan liian harvoin. Peitto on ehkä 12.v vanha ja tyynyt n. 4 vuotta. Pitää varmaan ostaa uudet:)
Kommentit (7)
ja ne kyllä ovat menettäneet muotonsa totaalisesti. On helppo uskoa, että tyynyt pitäisi vaihtaa vuoden tai kahden välein. Itse vaihdan ehkä viiden vuoden välein eli tiedän kyllä, mitä puhun.
Peitosta sen sijaan olen eri mieltä. Meillä on nyt käytössä 8 vuotta vanha peitto, jota pestään aika usein. On todella hyväkuntoinen ja ihan uuden veroinen. En missään nimessä vaihda vielä pariin vuoteen, kun aivan uudet peitot (ostin varapeittoja vieraille) ovat paljon huonompikuntoisia.
Vaihtaa useammin.
Mutta tyynyt stan kyllä uudet nyt. Mies oli muutenkin toivonut sellaista pitkulaista tyynyä jollaisia näkee hotellisissa.
Ap
meillä on kaikilla untuvapeitot ja untuvatyynyt. Pesen ne pari kertaa vuodessa. Miksi niitä vaihtaa pitäisi, ehjiä kun ovat?
Hyvät untuvapeitot ja tyynyt kestävät 60 asteen pesun. Minä pesen niitä ja mulla on edelleen käytössä yli 20 vuotta sitten ostettu peitto. Nykyään tosin vain kesäkäytössä, kun on vuosien ja pesujen myötä ohentunut.
Meillä on 10 v vanht tyynyt joita pesen säännöllisesti.
että tyynyjä ja peittoja "tulisi vaihtaa" mahdollisimman usein. Saahan ne pestyä ja tuuletettua miten usein haluaa. Etkai lakanoitakaan heitä roskiin ennen kun ne on lähes hajalla? Mitenkäs on sohvatyynyjen laita? Tai talvitakkien?
Tyynyt nyt saattavat menettää muotoaan helpommin, etenkin jos halvempia... Sitten menevät vaihtoon. Aikaa saattaa mennä 1v tai sitten 10v.