Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka toimia, kun isovanhemmat halaavat/pussaavat lasta väkisin?

Vierailija
28.12.2012 |

Kyseessä ovat vielä minun oma äitini ja tämän uusi mies.

Nyt kun heillä on lapsenlapsia, niin haluavat esittää niin lämmintä, että...

Lapsemme eivät selvästi halua haleja eikä suukkoja, mutten uskalla itsekään huomauttaa asiasta vanhemmilleni.

Kuuluuko lasteni vain "kärsiä ja kestää" vai pitäisikö minun huomauttaa senkin uhalla, että isovanhemmat loukkaantuvat?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns. huomaamaatta eli ala keskustelemaan aiheesta tilanteessa, joka ei suorana liity toimintaan. Itse olen saattanut kertoa esim. että olen huomannut poikamme olevan tarkka omista rajoistaan siinä suhteessa, ettei tykkää, että lähelle tullaan ja halataan/pussataan. Eli olen aloittanut keskustelun ihan muussa tilanteessa, kuin silloin, kun joku toimii niin, kun ei pitäisi. Selitinköhän hankalasti, ymmärsitkö :) ?

Tällöin et kohdista lausetta ja huomauttamista suoraan isovanhemmille vaan niin kuin toteaisit muuten vaan.

Vierailija
2/10 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne siitä hieman herneen nenään veti ja anoppi lapsen kuullen oikein itkeä tirautti, kuinka surullinen mummo nyt on, kun Jessica-Jannicaa ei saa suukotella. Siitä mieheni vasta kilarit saikin. Kysyi anopilta, että mitäs, jos leikkikentällä tulee joku Pertti-setä ja sanoo, että anna suukko, muuten olen surullinen.

Meidän lasta ei suukottele kukaan, jos hän ei sitä itse halua. Jos aikuinen ei tuollaista tajua, niin se on vanhempien tehtävä siitä sanoa ja pitää lapsen puolia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun isovanhemmat rakastavat lapsianne!

Monet lapset olisivat onnellisia.

Vierailija
4/10 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä halataan muutkin vieraat ja myös lapset menevät halaamaan. Aika nuivalta kuulostaa teidän touhu.

Vierailija
5/10 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teitä oikeen vaivaa ?? Ihmekkö teidän lapsista kasvaa jtn ihme tunnekylmiä hyypiöitä kun ei saa rakkautta ja läheisyyttä omilta PERHEENJÄSENILTÄ. Oon oikeesti ihan sanaton. Taas näkee kuinka helvetin KYLMIÄ suomalaiset ovat.

Vierailija
6/10 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teitä oikeen vaivaa ?? Ihmekkö teidän lapsista kasvaa jtn ihme tunnekylmiä hyypiöitä kun ei saa rakkautta ja läheisyyttä omilta PERHEENJÄSENILTÄ. Oon oikeesti ihan sanaton. Taas näkee kuinka helvetin KYLMIÄ suomalaiset ovat.

kuten eivät aikuiset ihmisetkään. Lapsilla voi olla vaiheita, etteivät pidä halaamisesta ja suukottelusta. Aikuisen ihmisen pitäisi huomata se ja taputtaa vaikka vain kevyesti olalle.

Rakkautta ja lämpöä voi osoittaa muullakin tavalla kuin kaappaamalla syliin ja pussaamalla väkisin.

Vierailija
7/10 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten eivät aikuiset ihmisetkään. Lapsilla voi olla vaiheita, etteivät pidä halaamisesta ja suukottelusta. Aikuisen ihmisen pitäisi huomata se ja taputtaa vaikka vain kevyesti olalle.

Rakkautta ja lämpöä voi osoittaa muullakin tavalla kuin kaappaamalla syliin ja pussaamalla väkisin.

sellasissa tilanteissa niitä pitääkin suukotella ja olla erityisen lähellä. Mä pussaan meidän lasta ihan valehtelematta 100 kertaa päivässä, samoin mies, joskus lapsi sanoo "älää" mutta kun vetää lähelle ja antaa ison pusun niin kyllä se hymy sieltä essin tulee.

Suomalaiset on ihan huolestuttavan kylmiä :(

Vierailija
8/10 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halataan vaareja, mummoja, isomummoja, isovaareja, setiä, tätejä, mutta ei suukotella! Jos lapsi ei halua halata sukulaistaan, niin voi vilkuttaa (ja sekään ei ole pakollista) ;)

Vierailija
9/10 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset kylmiä?!? Miten tämä liittyy aiheeseen? Oletteko tietoisia, että eri ihmisillä sekä lapsilla että aikuisilla on eri tarpeet, halut ja tunne siitä, mitä haluavat. Itse en pitänyt lapsena siitä, että mummot tulivat liian lähelle. Muistan kokeneeni sen todella ahdistavana, kun tulivat halaamaan. Olisi ollut hirveää, jos joku olisi vielä vaatimalla vaatinut, että kyllä nyt pitää olla halattavana ja suukoteltavana!

Aikuisena minulla on edelleen sama olo ja haluan tietyn välimatkan ihmisiin. Olen lämmin ja rakastava (kyllä halaan, pussaan ja pidän lapsiani sylissä päivittäin), mutta tiedostan itsessäni tunteen, joka oli jo silloin lapsena. En pakottaisi lapsia läheisyyteen kenenkään kanssa, jos tämä ei sitä halua. Fyysinen kosketus, jos itse kokee, ettei vastapuoli ole niin läheinen, ei välttämättä tunnu kaikista yhtä ihanalta kuin toisista ja se suotakoon jokaiselle ilman, että syytetään kylmäksi.

Vierailija
10/10 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset kylmiä?!? Miten tämä liittyy aiheeseen? Oletteko tietoisia, että eri ihmisillä sekä lapsilla että aikuisilla on eri tarpeet, halut ja tunne siitä, mitä haluavat. Itse en pitänyt lapsena siitä, että mummot tulivat liian lähelle. Muistan kokeneeni sen todella ahdistavana, kun tulivat halaamaan. Olisi ollut hirveää, jos joku olisi vielä vaatimalla vaatinut, että kyllä nyt pitää olla halattavana ja suukoteltavana!

Aikuisena minulla on edelleen sama olo ja haluan tietyn välimatkan ihmisiin. Olen lämmin ja rakastava (kyllä halaan, pussaan ja pidän lapsiani sylissä päivittäin), mutta tiedostan itsessäni tunteen, joka oli jo silloin lapsena. En pakottaisi lapsia läheisyyteen kenenkään kanssa, jos tämä ei sitä halua. Fyysinen kosketus, jos itse kokee, ettei vastapuoli ole niin läheinen, ei välttämättä tunnu kaikista yhtä ihanalta kuin toisista ja se suotakoon jokaiselle ilman, että syytetään kylmäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi