Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HELMENKANTAJIEN MAANANTAI**

05.12.2005 |

Olenko sokea, vai eikö meille todella ollut vielä pinoa???

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin pääsen tänne päivällä, kun on vapaapäivä! Vaikka töissä koko ajan koneen ääressä istunkin, niin olen päättänyt, että töistä en tänne eksy edes lueskelemaan juttuja, sillä muuten homma repeää käsistä ja en muuta töissä teekään kun pyörin täällä. :)

(.): Vauva liikkuu edelleen pirteästi. Meillä ei kuitenkaan jakseta innostua ulkopuolisesta tökkimisestä. Siitä Torsti-Einari menee vain " lukkoon" ja jämähtää paikalleen. Pari kertaa olen saanut sen monottamaan takaisin. No, en ole tosin kovin ahkerasti tätä yrittänytkään.

Vaikka on vapaapäivä, niin pari-kolme tuntia piti tossa töitä vääntää. Nyt tarttis lähteä jatkamaan imelletyn perunalaatikon tekemistä, mutta kun ne hemmetin potut ei ota imeltyäkseen. Ehkä se johtuu siitä, että Varsinais-Suomalaiset potut eivät suostu taipumaan Pohojoos pohojalaisen kourissa " Varsinais-Suomalaiseksi perinneherkuksi" . (minun kotonani ei tätä laatikkoa totisesti jouluisin syöty, mutta täällä sitä syö kaikki).

Ai niin, eilen shoppailtiin kirpputoreilta vauvan vaatteita!!! Olin jokseenkin innoissani!!!!

Kirppu ja Torsti-Einari 31+2

Vierailija
2/14 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä odoteltiinkin jo, kun ei itte uskallettu kirjottaa ensin...

meilläkin liikutaan kovasti ja väliin kipeästikin osutaan kohdunkaulaan. ei tunnu mammasta kivalta. isiä harmittaa kun pyry rauhoittuu aina hänen kosketuksestaan, eikä siis näytä kovia potkuja isille ollenkaan. välillä on kyllä meikäläisen pelastus tämäkin seikka...

maha on edelleen kipeä ja pinkeä alavatsasta. muuten on olo ollut kiva, kaipa sitä osaa arvostaa parin kuukauden oksentelun jälkeen. =) saikulla on tylsää, koirien kanssa ei voi riekkua kun alkaa taas supistaa (ilmeisesti siksi kutsutaan). ahdistaa kuitenkin.

pyry on hassu. nyt tekee mieli joulutorttuja, pitää kai mennä tekemään. käyn tässä kuitenkin pyörimässä, jos löytyis joku juttukaveriksi.

leenu ja pyry 28+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta täytyy lähteä neuvolaan, mutta oli pakko tulla tänne katsomaan onko " tuttuja" .

On kyllä todella hiljaista täällä, liekö sitten monilla vp ja aikaa vietetään muualla kuin koneella...

Onneksi miehelläkin on vapaata tänään, oli ihana pötkötellä sängyssä aamusella, toki koirat piti päästää ulos, mutta sen jälkeen takaisin peiton alle. Mies sitten tunsi VIHDOIN aamulla potkut, on yrittänyt metsästää niitä jo useamman viikon, ja tänään kun piti kättään vatsallani niin pienokainen potkaisi oikein kunnolla muutaman kerran... Oli siinä miehellä ilme!

Eilen oltiin mun vanhemmilla koko päivä, pitivät ns sukupippalot, oli todella mukavaa seurustella sukulaisten kanssa pitkästä aikaa. Ja tietenkin SYÖDÄ kunnolla, söin porkkanalaatikkoa tänä jouluna ekaa kertaa, njam...

Mutta nyt täytyy lopettaa ja laittaa itsensä kuntoon...

Napero ja masukki 30+4

Vierailija
4/14 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...miten masussa rauhoitutaan heti, kun isi rupeaa tunnustelemaan liikkeitä! Ihan ihme epeleitä noi masuasukit! Meilläkin piti aika pitkään metsästää, ennen kuin ensimmäiset potkut tuntui.

Nyt olen saanut potkujen tunnustelun lisäksi uuden harrastuksen. On hauska katsoa, miten maha hytkyy, kun vaavi siellä liikkuu. Mun mies ei jaksa minun mielestäni olla tarpeeksi kiinnostunut mun mahan heilumisesta ;) No, ei kait se ole ihme, kun taitaa vaatimustasonikin olla aika huima. Ehkä se ei tosiaan jaksa tuijottaa mun mahaa tuntitolkulla, vaikka minä jaksankin. :D

On tosiaan muuten yllättävän hiljainen maanantai. Kaikki taitaa olla vapaapäivää viettämässä jossain ihan muualla kuin koneen ääressä.

Vierailija
5/14 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka meillä on isikin tuntenut liikkeitä melkein yhtä kauan kun minä itte, ei Pyry kunnon potkuja näytä ukolle koskaan. eräänäkin iltana meinas itku tulla kun yks möykkäs mahassa niin kauheesti ja potki suoraan kohdunkaulaan. sattui aivan tautisesti (meikä vihaan papakoettakin) mutta isin kosketus sai sen sitten rauhottumaan.

pyryä voi huijata näyttään liikkeitä isännälle, kun on maha selkää tai jalkaa vasten. eli ei omista röntgenkatsetta... =)

leenu ja pyry 28+4

Vierailija
6/14 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tehty töitä koko aamu ja päivä. Nyt jos hiukan löhöilis niin palutuis viikonlopusta... meni lauantaikin töitä tehdessä ja eilen oli sitten esikoisen synttärit joten puuhaa riitti..

Mies on käyttäytyny omituisesti ? Onkohan mun iso masu syynä vai mikä ? ihan kuin sillä olis jotain hampaankolossa tai jotain, tosi etäinen ja vaisu eikä paljoa niinkuin kehu . Yleensä muistaa pusutella yms. nyt ei pitkään aikaan... liekö stressi !!

Kirppu anna perunalaatikon imeltyä ihan yön yli, mulla on aina sellaiset joku 14 h imeltymässä ja teen aina niistä punaisista perunoista ( tulee paljon parempi ja makeampi ) Juu neuvoja nääkin kun en tiedä kuinka sie teet sen !? Nam perunalaatikko on hyvää... pitäiskö tehdä jo...

joku myös puheli alavatsa kivuista, eilisen stressi päivän päätteeksi kärsin sitten ihan julmetusta kivusta ja kamalista supistuksista , supparit kesti klo. 24-03 yöllä eli kolme tuntia yritin kärvistellä ja nukkua ( nyt kyllä nukuttais ja paljon ) :(

Joo mut vielä olis töitä... joten palailen vielä..

Minkki ja Oskari 28+5

Vierailija
7/14 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mokoma laatikko oli yön yli imeltymässä, mutta ihan vaan hellalla, ettei uunissa. Nyt sit koitan epätoivoisesti jatkaa sitä hommaa uunissa. Huokaus. Eikö ne sun käyttämät potut ole muuten jauhoisia? Minun kun on käsketty sellaisia käyttää ja niitä olenkin käyttänyt. Nyt vaan kun jo toista kertaa on menossa persuksilleen tämä homma, niin alkaa jo epäilyttää, että josko huijaavat mokomat anopit (eli minun oma anoppi ja hänen anoppinsa) minua! Nauravat sitten partaansa tyhmää tyttöä ;)

Vierailija
8/14 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on saman ikäset toukat. =)

lauantaina käytiin tuurissa keskisillä. oli muuten helvetillistä ensin istua tuntitolkulla autossa, sitten kävellä tuntitolkulla siellä kaupassa ja sitten taas autossa. ukko halus jäädä matkan varrelle poikien iltaan, enkä raaskinut kieltääkään, kun ei sitten enää saa riekkua kun pyry on syntyny... =) kipeydyin ihan mahdottomasti siinä iltayhdeksän maissa, että hermostuin ja lähdin kotio supisteleen. oikee ilonpilaaja taas vaihteeks... eikä kukaan suostunu edes hieroon mun koipia...

Vierailija
9/14 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, täällä on kunnon loppurutistus töiden suhteen ennen joulua, kunnon kiire ja stressi siis. Niinkuin näkyy :D Flunssakaan ei helpota, ja huonona äitinä olen käyttänyt pakon edessä jopa nenäsumutetta että saisi nukuttua : (

En itse aio tehdä jouluruokia ollenkaan koska en niistä välitä, joululeipomuksia kyllä. Ja aattona ollaankin menossa anoppilaan syömään perinteisesti kinkkua ja laatikoita. Jostain vain sain vinkin, että senkun ostaa kaupasta valmiita laatikoita, laittaa omaan vuokaan ja vähän kermaa ja voita sekaan, menee kuulemma ihan täydestä itse tehdystä ; )

Mahaan ei kuulu mitään kummempaa, havaitsin vaan tänään vähän kireämmän paidan laitettuani että kyllä se alkaa olla jo aika valtava. Ja vielä pari kuukautta aikaa, huh! Sain uuden äitiyspaidan, jostain syystä vaan kaikki H&M:n paidat on tosi avokaulaisia.

Olikos Kaalilaatikkokin Kangasalta, vai muistanko ihan päin honkia? Mistä päin Kangasalaa?

Ja nyt äkkiä takaisin töiden pariin!

FannyK, viikoista sekaisin

Vierailija
10/14 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnasta on kotiuduttu ja oli kiva reissu. Voin hyvin ja jaksoin kävelläkin ihan tarpeeksi. Ostoksiakin kertyi mukavasti. Vauvanvaatteita ja alusvaatteita mulle lähinnä. Ja ostin Carriwelin halppis tukivyön ja pidin sitä toisena päivänä ja oli helpompi kävellä. Tänään en sitä kouluun laittanut ja harmittelin kovasti, kun napaa särki taas. Huovutusvillaa en löytänyt enkä puuvillaista lankaakaan. Tietääkö joku löytyisikökään?

Turkulaisten tapaamisen sopiminenhan nyt osoittautuu hankalaksi. Mulla on ensi viikolla kiinni jo ma, ti ja ke. Torstai tai perjantai taitaisi sopia??? Kellonaika sitten vaan... =)

Terveisin Minna ja Onnielsa rv 30+1

Vierailija
11/14 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös työt ja stressi vaivaa...pomo yrittää juoksuttaa vielä mua mutta olen kieltäytynyt, nyt on jokin muu asia etusijalla. Mullahan on tarkoitus pitää talviloma ennen mammaloman alkua ja voi helvata että se ottaa pomolla tiukille!!! On kyl ollu verenpaineet tänään sitä luokkaa että HUH! Onneks neuvola vasta torstaina...

Vauvakin on ollut ylivilkas tänään, varmaan aistinut mun hermoilun. Reppana kun joutuu siitä kärsimään. Tiuskin sitten tuossa miehellekin ja tuli paha olo...nyt on sellainen fiilis että kukaan ei ymmärrä että olen raskaana enkä jaksa tehdä kaikkea vaikka haluaisinkin...musta tuntuu että varsinkin työn saralla olen taipunut niin paljon pomoni tahtoon, että on korkea aika ottaa vähän takaisin. No, onneksi tätä ei enää kauan kestä, en vain haluais ilkeillä turhaan...

Mites muilla on tuo hikkaosasto? Meillä hikkaillaan melkein joka päivä. Oikein säälittää välillä kun tuntuu ettei se mene ohi ollenkaan.

Olen taas tänään mittaillu vrensokeria, ihan normaalilta näyttää. Tosin aamupalan jälkeen otettu oli vähän koholla, muuten ok. Nyt syömään, mies laitto ruoan valmiiks...

Olipa kiva vähän marista täällä, helpottaa aina niin paljon...kiitokset!

Sasuliini ja hajuherne 31+4

Vierailija
12/14 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt hiukan helpottaa !!!

Huomenna lepään lukuunottamatta yhtä pientä hankeselvitystä joka pitää viedä loppuun ja oltava keskiviikkona aamulla valmis. Pikku juttuja :)

Kirppu edelleen siitä laatikosta, kyllä olen hyväksi vain havainnu ne punaiset perunat :) tulee ihan älyhyvää :) Ja tietty sitten pitää laittaa hiukan siirappia kun rupeaa tekemään siitä sit valmista !! Tulee nam nam ...

sasuliini meillä hikataan joka päivä ja varsinkin iltaisin ;) Ja hikka tuntuu ihan alhaalla ! En muista esikoisesta että hikkaa olisi edes ollu !

Leenuhan se oli ( huono muisti jälleen ) Siis sullakin 5 vuotias taapero !?

Aha mies huutaa kahville ;) Pakko mennä kuppi hörppää nii jaksaa katsoo viel telkkuu ja sytyttää kynttilöitä ja pihalle käydä laittamassa lyhdyt :)

Minkki ja oskari 28+5

Vierailija
13/14 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkotin masulaista...

leenu ja pyry 28+4

Vierailija
14/14 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut ensimmäiset jouluostokset tehtyä ja joulukortit näperrettyä. Kotona en ole viitsinyt juurikaan koristella, koska muutamme sitten vajaan kahden viikon kuluttua. Kyntteliköt tosin kaivoin esille, Veeti käy yrittämässä sammuttaa niitä puhaltamalla=)

Hikasta oli puhetta. Esikoinen hikkasi loppuraskaudessa monta kertaa joka päivä, mutta tämä nykyinen masu-asukki ei ainakaan vielä ole aloittanut.

Viikonloppuna tuntui tosi vähän liikkeitä ja ehdin jo vähän huolestuakin, mutta nyt on pari päivää ollut taas mukavaa potkunyrkkeilyä napaa vasten. Minun käskettiin Taysista suorittamaan liikelaskentaa, jos tuntuu, että vauva ei liiku normaalisti, mutta olen kyllä laskiessa aina tuntenut ne kymmenen vaadittavaa liikettä tunnissa. En saanut vielä tuloksia verikokeista, mutta toivottavasti sitä hepatoosia ei ole. Välillä tunnen jalkapohjissa edelleen kutinaa, mutta ei se ole mitenkään erityisen häiritsevää. Se vauvan pieni kokokin tässä mietityttää, teillä muilla ultrassa käyneillä painoarviot näyttää olevan isompia. Toivottavasti vauvalla on kaikki hyvin ja ultrataanhan vauvan kokoa sitten taas joulun välipäivinä.

Huomenna menemme minun vanhemmilleni syömään, ihanaa kun joku muu tekee ruoan. Illalla sitten katsomaan itsenäisyyspäivän ilotulitusta.

Hyvää itsenäisyyspäivää!

nonnu78 rv 30+2