Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haavauma suupielessä. Mistä johtuu?

Vierailija
27.12.2012 |

Mulla oli muutama viikko sitten suupielessä jokin punoittava alue, joka kuitenkin parani. Paranemiseen meni monta päivää, ellei viikkoja. Nyt mulle on taas tullut samanlainen haava suupieleen. Mistä sellainen voisi johtua? Onko mulla puutosta jostakin?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli allergisoitunut hammastahnalle, ja suupielet aukesivat. Kun vaihtoi hammastahnan toisen merkkiseksi, vaiva parani.

Vierailija
22/24 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haavaumia suupieleen, siis tavallisista marketeista saatavista rasvoista. Haavaumat paranivat kun tajusin lopettaa niiden käyttämisen. Eli voi olla myös allerginen reaktio jollekin aineelle.

Monissa huulirasvoissa on oxybentsonia eli kemiallista aurinkosuojaa, yleinen allergeeni. Googlaa muutkin ko. aineen nimet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli allergisoitunut hammastahnalle, ja suupielet aukesivat. Kun vaihtoi hammastahnan toisen merkkiseksi, vaiva parani.

Hammastahnojen vaahtoava ainesosa eli natriumlauryylisulfaatti aiheuttaa usein yliherkkyyttä (ei vältt. allergiaa) voimakkaan hankaavan ominaisuutensa takia. Kokeile ilman tuota. Myös nimellä sodiumlaurylsulfate tms.

Pk-kauppojen merkeistä Elmex ja jotkut lastentahnat saattavat sopia, vaahtoava ainesosa on eri.

Vierailija
24/24 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

riboflaviinin eli B2 vitamiinin puute. mutta B vit tarvitsevat myös toisiaan haavan paranemisessa. ota siis monib vitamiinivalmistetta apteeksita. lisäksi voi joskus olla myös hiivaa mukana. jos on herpes niin on kipeä. herpes voi tehdä pelkän haavaumankin, mutta sen yleensä tosta kivusta erottaa. tavallisimmilaan toi on b vit puutetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi