Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jolulahjat

Vierailija
26.12.2012 |

Tiedän olevani materialistinen paska, mutta kysyisin teidän mielipidettä seuraavaan asiaan:

Olen tottunut lapsena suuriin lahjakasoihin. Olin ainut lapsi ja pilalle hemmoteltu. Nyt olen itse saanut lapsen ja vietettiin ensimmäistä joulua mieheni vanhemmilla.

Oma isäni (äitini on jo kuollut) on yksin asuva eläkeläinen, jolla tulot eivät isot ole, antoi 200€ lahjakortin lapsenlapselleen! Mielestäni todella iso asia. En odottanut mitään tällaista, mutta totta kai kelpaa kyllä.

Miehen vanhemmat, velattomia maatilallisia, joille lapseni on ensimmäinen lapsenlapsi, eivät muistaneet lahjoilla tms lastani ollenkaan. "Lahjaksi" anoppi maalasi 100v vuotta vanhan kehdon, jossa lapseni sai joulun nukkua. Kehto jäi tottakai anoppilaan 300km päähän, jossa lapseni voi nukkua käydessään. Eli käytössä n.3-4 kuukauden välein 2 yötä.

Onko ihan väärin odottaa konkreettista muistamista? Mitä mieltä olette?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varmaankaan jää mitään muistikuvaa lahjakortista tai kehdosta, joten lahjoilla ei ole mitään merkitystä. Ymmärrän, että sinulle lahjat merkitsevät lapsellesi osoitettua arvostusta, ja isäsi voitti arvostuskisan 200 - 0.

Appivanhemmillasi on toistaiseksi helppoa, tekivätpä lahja-asiassa mitä tahansa, ainakin ovat tasapuolisia kaikille lapsenlapsilleen.

Vierailija
2/3 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tyttö vuosi sitten 7kk. Ja sanottiin ettei tarvitse lahjoja ostaa isommin. Vaatteita, kirjoja ja musiikkialähinnä Koska eihän lapsi niistä mitään ymmärrä. Vielä tänäkään vuona ei mitään turhuuksia tullut. Muutamia leluja oltiin toivottu, lisää dubloja koska niistä lapsi tykkää, sekä nukkea. Paras lelu oli ehdottomasti nukke puuvaunuineen sekä piirustuslauta. Loput oli vaatteita ja sellaisia mistä on enemmän hyötyä äidille ja isälle.

Ja minäkin olen ainoa lapsi. Mutta olen ehdottomasti sitä mieltä että lapsi ehtii hukkua romuun ennen 10 ikävuotta jos niitä lahjavuoria odottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuon kehdon kunnostaminen oli herttaista.

Miksi ei saisi antaa lahjaa, joka jää antajan kotiin? Ottaen huomioon, ettet sitä edes arvostanut, niin tuskin olisit kehtoa kotiisi halunnutkaan.

Tässä lienee taas kyse kommunikoinnin puutteesta. Tiedät olevasi materialisti ja aikuisena varmasti ymmärrät, että kaikki eivät ole. Olisit siis voinut miehellesi puhua ennakkoon, että haluat tavaralahjoja lapsellenne. Näin hän olisi voinut sopia jotain järjestelyjä omien vanhempiensa kanssa (yhteinen lahja tms.). Mutta ei, mieluummin halusit "yllättyä", tällä kertaa negatiivisesti.