Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjoitin tänne joskus ystävästäni, jonka lapsesta minun tekisi mieli tehdä ls-ilmo

Vierailija
25.12.2012 |

Sain haukut tekopyhyydestäni, koska olen ollut vieressä seuraamassa tämän äidin toimintaa, mutten kuitenkaan tarjonnut apua tai muuten puuttunut asiaan, mutta suunnittelen silti ls-ilmon tekemistä.

Tänään olin taas tuon ystävän luona viettämässä iltaa, ystävä oli lähdössä ulos toisen ystävänsä kanssa, itse olin vain käymässä, enkä ottanutkaan itse kuin kaksi olutta. Olihan lapsella isänsä lapsenvahtina, joka tosin ei hänkään täysin kuivinsuin ollut.

Asiassahan ei siis olisi mitään muuta kamalaa, mutta kun tämä äiti ei ole missään pienessä sievässä hiprakassa vaan kunnon kännissä lapsen nähden, puhuu örveltäen, ääntä korottaen ja silmät seisoen päässä. Se on minusta inhottavaa katseltavaa. En kuitenkaan ole mielestäni vastuussa tämän perheen ongelmista vaan edelleen mieleni tekisi tehdä se ls-ilmo, että joku ammattiosaaja edes tarkistaisi tilanteen ja ehkä puuttuisi siihen. Siitä olen varma, että tuota menoa lapsesta ei tasapainoista aikuista kasva.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sijotus jos kännäys jatkuu.

Vierailija
2/17 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun selvästikin halveksit koko ihmistä?

Ja kyllä, jos olisin sinä niin tekisin ls-ilmon JOS todella huomaisin että lapsesta ei välitetä,ei kuunnella ei anneta ruokaa yms.

Mutta jos lapsesta välitetään ja annetaan ruokaa yms, jättäisin ilmon ehdottomasti tekemättä.

Lapselle omat vanhemmat ovat koko maailma ja ei lapsi niitä halua menettää, sen takia että hänen äitinsä on joskus humalassa.

Kyllä meilläkin kävi joskus vieraita kun olin pieni, ja joskus ottivatkin vähän liikaa mutta en todellakaan saanut traumoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kaverista, niin kieltäytyisin olemasta osa tuollaista tilannetta. sä itse olit siinä siis juomassa myös, vaikka vain vähän. Kyllä mä herättelisin kaveria ja sanoisin, että en halua tukea tuollaista toimintaa mitenkään. Että juodaan jossain muualla jos juodaan, kun kerran riistäytyy käsistä. Jos on oikeasti hyvä ystävä, niin sille voi sanoa asioista myös suoraan, jos on aidosti huolissaan.

En ole lukenut aiempaa ketjuasi, joten en tiedä siitä mitään.

Vierailija
4/17 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"puhuu örveltäen, ääntä korottaen ja silmät seisoen päässä. Se on minusta inhottavaa katseltavaa."

:(

Vierailija
5/17 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muu selvä henkilö on huolehtimassa lapsesta, ei äidin päihtymys ennen baari-iltaa ole lastensuojelun asia.

Vierailija
6/17 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muu selvä henkilö on huolehtimassa lapsesta, ei äidin päihtymys ennen baari-iltaa ole lastensuojelun asia.

Itse en IKINÄ HALUAISI olla sellaisessa kunnossa oman tai kenenkään lapsen nähden. :(

Ap

Vierailija
7/17 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en IKINÄ HALUAISI olla sellaisessa kunnossa oman tai kenenkään lapsen nähden. :(

Ap

lapsella on selvä hoitaja ja äiti ottanut vaan pohjia ennen baari-iltaa. Eihän tuo ole suotavaa tietenkään, eikä toistuvasti hyvää tee.

Vierailija
8/17 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä tekisin,en voisi käyttäytyä noin lapsieni edessä...hyi hel....i.

Vierailija
9/17 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sossun puolesta.

Entinen kaverini ja miehensä olivat kaatokännissä viisikuisen kanssa terassikierroksella ja vasta taksikuski soitti poliisille, kun isäntä kävi kraivelista kuskia kiinni.

Vauva vietiin samantien, kun sossu kerkes paikalle. Ja palautustahan ei tehdä viikonloppuisin, niin kaveri sitten soitteli kaikki tuttavansa läpi samantien, että lapselle järjesty hoitaja viikonlopuksi, että lähdetääs pitkästä aikaa kaljalle.

Mä lähdin sitten seuraavana päivänä parille ja mulle selkis mitä oli tapahtunut. Tämä tuore äiti oli niin onnellinen, että lapselle oli järkevä hoitopaikka, että hän voi pämpätä.

Mieshän oli siinä tilanteessa putkassa jo toistamiseen.

Mua hirvitti sen verran tuo tilanne, etten mä ole enää tuon kaverin kanssa yhteydessä. (saivat seuraavan viikon ti lapsen takaisin, kun olivat selvinä käyneet kuuntelemassa nuhteet)

Kerran vielä soitteli pari kuukautta myöhemmin, lapselle oli taas järjestynyt hoitopaikka suoraan mallorcan lennolta ja mies putkassa.

Enpä lähtenyt. Silloin tällöin kuulen noista juoruja ja samaa menoa on vieläkin.

Yhteinen kaveri teki kerran sen virheen, että otti lapsen hoitoon ja sitten kun piti palauttaa, niin vanhemmat umpitunnelissa. Pakkohan tuon oli pitää sitten vielä pari ylimääräistä päivää tätä muksua, kun ei kännisille vanhemmille voinut jättää. Olihan sillä ollut esim omat lapset ja duuni hoidettavana, mutta mitäs pienistä.. etäpäiviä joutui tekemään.

Sossuun teki ilmoituksen, ja siellä olivat tyytyväisiä, että kerrankin pariskunta olivat hankkineet selvän hoitajan.

Ihan hirveetä kuinka kauan pienen lapsen kanssa kattellaan vanhempien örvellystä. Lapsi on nyt kolme ja edelleen asuu vanhempiensa kanssa. Toisinaan sossun hallussa.

Vierailija
10/17 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisinkö ls-ilmon, jos kyseessä olisi ollut perheen isä baari-iltaan lähdössä ja lapsen äiti olisi ollut se selväpäinen kotona? Veikkaanko oikein, että et olisi edes ajatellut ls-ilmon tekemistä!

Vierailija
11/17 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisinkö ls-ilmon, jos kyseessä olisi ollut perheen isä baari-iltaan lähdössä ja lapsen äiti olisi ollut se selväpäinen kotona? Veikkaanko oikein, että et olisi edes ajatellut ls-ilmon tekemistä!

Vierailija
12/17 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kännissä, niin se todellakin jättää lapsen psyykeen jälkensä, perusturvallisuuden tunteen puutetta muunmuassa.

Vierailija
13/17 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu pahalta katsoa vierestä, jos ylipäätänsä lapsi joutuu olemaan huomattavasti humaltuneiden ihmisten seurassa.

Ap

Vierailija
14/17 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoitti että isäkään ei ollut kuivin suin. Varmasti jatkaa kännäämistä kotona kun vaimo on lähtenyt.

Vierailija
15/17 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valistusta aiheesta. Kaikki eivät välttämättä edes tule ajatelleeksi miten vaikuttaa lapseen.

http://lastenseurassa.fi/v3_nakokulmia.php

Vierailija
16/17 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei alkoholi ole kielletty.

Lapsia ei ole heitteille jätetty koska sinä olet selvä huoltaja.

Sehän on meinaan positiivista.

Vierailija
17/17 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli äiti tai isä tai kuka vaan aikuinen toistuvasti kännissä lasten edessä.

Mutta minäkin kyllä ihmettelen, jos lastensuojelu pystyy tuohon mitenkään puuttumaan. Mitä ne voisi tehdä, tai miten edes tilanteen todeta.

Tulee mieleen, että parempi voisi olla sanoa sille perheelle, että mua ällöttää tuo kännissä heiluminen niin että tekisi mieli tehdä lastensuojeluilmoitus, miettisitte vähän miltä lasten edessä näytätte. Tai kuvaisin kännykällä videota siitä baariin lähtemisestä ja näyttäisin seuraavana päivänä, että kato vähän miltä näytät, mitä luulet että lapses ajattelee. Mutta välithän siinä varmaan menisi, ja olisiko siitäkään hyötyä, en tiedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi