**** MAANANTAITA, HEINÄSIRKAT! ****
Enpäs löytänyt pinoa tälle päivälle, joten aloitan sen nyt itse :)
Omaan napaan kuuluu tosi hyvää, pahoinvointi on vihdoin hellittänyt ja voin tosi hyvin. Sydänäänet kuultiin tänä aamuna!!!!
Niskapoimu-ultraankin on saatu aika, se on joulua edeltävällä viikolla, siis jo kahden viikon päästä! Tuskin maltan odottaa, että pääsemme taas näkemään pikkuisen :))
Ihanaa, kun ei enää okseta, voi keskittyä taas hoitamaan esikoista, joka on juuri siinä iässä että kokoajan roikkuu äitissä kiinni eikä tykännyt yhtään, kun äiti vietti aikaansa vessassa pöntön ääressä ;) Toivon että pahoinvointi myös PYSYY poissa ;)
Mukavaa viikonalkua ja ITSENÄISYYSPÄIVÄÄ heinäsirkoille!!
Sandin rv 10+2
Kommentit (16)
Täällä myös yksi, jolla pahoinvointi on väistynyt.
Eipä sitä kestänytkään kuin 2 viikkoa. En tiedä uskaltaako vielä ihan huokaista helpotuksesta että pahoinvointi on kokonaan loppu, mutta viikkoon ei ole ollut, joten vaikea uskoa että se alkaisi enää uudestaan. Vaikka täytyy todeta että kummallisen helpolla pääsin, jos pahoinvointia kesti vain sen 2 viikkoa.
Nyt ei sitten muuta, kun odotellaan että vatsa alkaisi vähän kasvaa. Ja sitä ultraa, joka kyllä menee joulun jälkeiselle viikolle, eli siihen on vielä 3 viikkoa aikaa, ehkä vähän enemmänkin. Pitkältä tuntuu tuo aika.
Nyt taisi esikoinen herätä.
T:Myy rv 9+3
Ajattelin että en kyllä ala itteeni rääkkäämään ja olemaan flunssasena töissä joten kotiin jäin.
Pahoinvointia ei ole tosissaan ollut nyt kuin ihan ohimenevästi joten parempaan päin täälläkin. Masu pömpöttää ja uusia vaatteita pitäisi saada.
Äitini oli " vahihgossa" (en ole vielä kertonut) ostanut mulle synttärilahjaksi xl-kokoisen neuleen, jossa on vielä joustava resori-neuletta tuo masunympärys. Äiti vain mietti että pitää palauttaa mutta itse olin tyytyväinen kun tuo paita päällä porskutan varmaan pitkälle kevääseeen. JA ihme kyllä se istui nyt jo hyvin päälle kun resori pitää sen tyköistuvana.
Nyt kyllä pitää mennä tekemään joulusiivousta, että saapi laitettua kyntteliköt paikoilleen (aina olen itsenäisyyspäiväksi laittanut kämpän joulukuntoon).
Ninni rv 10+2
Onpas kaikki jo pitkällä.Mutta perässä tullaan ja lujaa :)
Viime yönä rintoja pakotti aivan julmetusti ja aamulla huomasin nännipihojen olevan ihan turvoksissa. hauskaa huomata kuinka oma keho muuttuu.
Nyt pitää shoppailemaan joululahjoja!
Hyvää itsenäisyyspäivää myös minun puolest ja huomenna sitten katsellaan pukuloistoa.
Oumai rv 6+4
meillä täällä on ollut oikein erilainen vk loppu. vieraita on vaihtunut tasaseen tahtiin ja kohta tulee vielä yksi porukka. huomenna siis esikon 1v synttärit. sama homma on täällä et ei millään jaksais touhuta ton pikku ukon kaa koko ajan.oli se vaan erilaista odottaa ensimmäistä.nyt ei oikein kerkii ees tulevaa vauvaa miettiä! mulla torstaina se ultra ja kovasti jo jänskättää! ei jaksais odottaa...
onko muilla turvotusta masun seudulla iltaisin? mulla päivän mittaa maha kasvaa!!! illalla se näyttää jo aika isolta pallolta. en tiiä joutuuko tänään miehen porukoille kertoo... saas nähä. omille vanhemmille en vielä kertonu kun ei ne mitään epäilly vaik en ottanut ruuan kaa viiniä.
nyt meen leipomusten pariin ja odottelee niitä vieraita,huoh!
katjuska rv 7+2
juu.tääl kans edelleen flussa jatkuu.tuntuu et pahenee vaan,ja jos tää nyt on sama flussa,ku mun kaverin perhees jyllää,ni on kuulemma sitkee.
juuh.eilises pinos Ras-mam ja Maryanne kerroitte niist ylävatsakivuist.mullaki oli nyt viikonloppuna sellasia. tuntu välil ku puristais.eilen ei pystyny ees seisomaa,ku illal sattu.
mä oon ihan kateellinen, ku kaikki on jo menos ultraan kohta.tai käyny jo.mun pitää oottaa helmikuuhun asti.silloin on rakenneultra já muuta ei ookkaan.no mut onneks mul on kahen viikon päästä se lääkäriaika,ni sit pääsee kuulemaan sydänääniä toivottavasti:)
jei.huomenna tulee linnanjuhlat tosiaan.pakko kattoo se sisääntulovaihe ainakin.
mä jatkan vapaiden viettämistä sängyssä makoillen ja niistellen.
hauskaa päivänjatkoa sirkoille!
Ja vointeja kaikille flussasta kärsiville! ainakin Ninni-78:lle!
Laura rv 8+1
Tänään on mulla siis ilmeisesti 8+0 ja olo on ihan erilainen kuin viime viikolla jolloin jo heti aamusta väsytti, ällötti ja oksentelin. Nyt on tosi hyvä olo paitsi ettei pahemmin tee mitään mieli syödä. Nyt tietenki hiipii mieleen pelko et mitä jos tää oireiden loppuminen yhtäkkiä onki merkki jostain vakavasta... Ylihuomenna on neuvola joten sitä nyt kovasti odottelen. Jos tää raskaus kestää ja olis edes vähän aikaa tällasta hyvää oloa niin olisin maailman onnellisin!! Viimeksi kun paha olo vaivasi viidennelle rask.kuukaudelle asti ja oli tosi pahat päänsäryt.
Onko teillä muuten tietoa tosta a-vitamiinin saannista raskausaikana? Siis miten esim. sellaset vitamiinivalmisteet joissa on myös a-vitamiinilisä? Voiko niitä syödä? Kun yksistä purkeista (mitä en siis ole uskaltanut syödä) laskeskelin että tulee jo yli päivän tarpeen mikä ei mun tietojen mukaan ole hyväksi edes raskautumattomalle koska eiks toi oo rasvaliukoinen vitamiini?
Myyti 8+0
Voi kääk, eilen iski kauhea flunssa ja koko yö meni ihan pipariksi:( Nyt on nenä ihan tukossa ja aivan vetämätön olo.
Eka neuvolakäynti takana, mutta siellähän lähinnä täyteltiin lappusia ja silleen. Paino oli jopa pudonnut 0,5kg, vaikka olin varma että on tullut ainakin kaksi kiloa lisää.
Mua kans mietityttää, kun tänään ei oo ollenkaan niin paha olo kun viime viikolla. Mähän oli viime viikon sairaslomalla, kun voin niin huonosti. Ja nyt kun ei ole niin paha olo, heti pohtii onko jotain pielessä..
Ei se auta kun toivoa että kaikki on hyvin..seuraava ultrahan on vasta about kuukauden päästä. Laskettukin aika vähän muuttui ja mennään nyt tästä edes uudella:)
Mukavaa maanantaita kaikille.
-Tiziana ja papu rv 7+5
Täällä voidaan erittäin pahoin. Tänään laatta lentänyt jo kaksi kertaa..aika paljon mietityttää, miten pärjään matkalla, lähdetään nimittäin sunnuntaina reissuun. En jännitä muuta, kuin pitkää lentoa, jos tulee lentokoneessa hirvee laattaamisen tarve..no, se on sen ajan murhe. Olen kyllä jo ilmoittanut, että tarvitsisin käytäväpaikan, varmuuden vuoksi;)
Joillain on jo ihanan paljon viikkoja kasassa. Mulla huomenna 7+0, eli kahdeksas viikko käynnistyy:)Odotan ku kuuta nousevaa, että olis äkkiä 12 viikkoo täynnä. Ei tarvis olla niin peloissaan ja kytätä koko ajan viikkoja ja oireita..Np-ultraan meen sitten 12 viikon paikkeilla, täällä Turussa tarjotaan np-ultra ja rakenneultra. Np:n mittauksesta en vielä oo varma, mut joka tapauksessa ihanaa nähdä silloin ensimmäisen kerran kunnolla meidän vauva. Mieskin sitten pääsee näkemään pienen ihmeemme, hän kun ei vielä viime viikolla tota " möykkyä" nähnyt..mutta eipä siinä tosiaan paljon muuta erottunutkaan kuin selvä syke:)
Mulla on tiedossa hektinen viikko, koska pitää pakkailla tavaroita kunnolla. Sunnuntaina sitten suuntaan Meksikon aurinkoon:)!!!Mukavaa viikonalkua kaikille!
Justagirl: Voi, olen kateudesta (ja pahoivoinnista) vihreänä kun pääset reissuun!! Toivottavasti jaksat hyvin tuon lennon!!
joku kyseli A- vitamiinista: sitä ei kandee syödä, eli vaihda vitskut semmosiin missä ei oo ollenkaan. Esim multitabsilla on erityisesti raskaana oleville ja sit on nuo Ladyvitat, ja on niitä muitakin!!
Täällä ei uutta, mies haluais seksiä kokoajan, minä en.. plääh.. toivon et seksihalut palais tokalla kolmanneksella!!?
Nyt tais kakkonen herätä, joten se on moro!
maryanne rv. 9+3
Tulin juuri esikoisen kanssa korvalääkäriltä ja saimme ajan putkitukseen ensi maanantaille. Molemmissa korvissa tulehdukset, jälleen kerran... Onneksi kipulääkkeillä pärjätään suht hyvin, mutta tahtoo se pinna olla tiukilla äitilläkin. Tänään huomasin lähtökiireessä sanovani esikolle, että äiti antaa piiskaa, jos revit vielä ne hanskat poissa. Onneksi esikko ei vielä ymmärrä mitä se edes tarkoittaa ja muakin alkoi sitten naurattamaan, että niin tiukassa ne kotoa opitut sanonnat on. Ei me koskaan lapsina piiskaa saatu, mutta uhkailuja monastikin:) Ja minä kun olen ajatellut olevani niin fiksu, etten tuollaisia keinoja käytä lapsenkasvatuksessa...
Havahduin tänään, että olo alkaa olla hieman parempi kuin aikoihin. Jospa se pahoinvointi vihdoin helpottaisi. Esikolta se loppui kuin seinään 11 viikolla. Odotan innolla ekaa ultraa. Mulla se on kahden viikon päästä. Toivottavasti on sitten hyviä uutisia teille.
Tämän väsymyksen kanssa tapellessa olen usein miettinyt miten pärjään kahden lapsen kanssa. Yritän vain muistella, että en tavallisesti ole näin väsynyt...
Talon kaaos ja siivo hermostuttaa. Viikonloppuna kävi vieraita ja tajusin vasta silloin, että listojen päällä on pölyä jne. Kai sitä katsoo uusin silmin kämppäänsä, kun vieraita käy. Ajattelin vain, että tämä siivo kuvastaa mun olotilaa juuri nyt. Mutta jospa sitä jouluksi saisi edes johonkin kuntoon tämän kämpän.
Ihanaa kun lunta sataa. Rakastan sitä valoa, mitä lumi heijastaa pimeänä päivänä. Pirteää pakkasta vain päälle, niin pysyypi lumikin maassa.
t. mm kera pikkuisen 10+1
Kyllä oli kaupat täynnä muitakin jouluostoksia haikailevia! Saatiin kuitenkin tehtyä kaavaillut ostokset ja käytiin syömässä, vaikka paikkaa saikin vähän aikaa jonottaa. Päivän saldoon kuuluu myös piparitaikina, joka saa odotella leipomista huomiseen. :P
Omaa oloa helpottaa huomata, että muillakin on samanlaisia tuntemuksia ja fiiliksiä. Myös mulla on huonovointisuus jäänyt oikeastaan kokonaan pois, niin että mietityttää vieläkö tässä on mitään odottamista. Itselläni on neuvolaan vielä jokunen päivä aikaa, vaikka lueskelin juuri että monet on jo käyneet neuvolassa ja ainakin yhdessä ultrassa ja ties missä kaikessa. Tunnen oloni aika mitään tietämättömäksi mutta edelleen odotan että siellä neuvolassa viisastuisi - tai pitäisikö vielä vaihtaa hiusten väriä tummemmaksi varmuuden vuoksi? Ja sitten tuo siivousasia, niinhän sitä pitäisi täälläkin saada aikaiseksi. Kumma juttu, jaksan kyllä tehdä monia muita asioita mutta tuohon siivoamiseen ei tahdo energiaa riittää millään. Täytyisi varmaan tehdä asiat vähän eri järjestyksessä ;)
Onnellisimmat on lähdössä reissuun, luin tuolta. Ihanaa! Meillä on matka varattu maaliskuulle, silloin suunnataan Madeiralle. Sitä odotellessa...
Lorena (rv jotain 9)
ja heti olen taas täällä netissä sivistyksestä nauttimassa, kun tuolta metsän keskeltä pois tullaan :) Oli ihan mukavaa taas hetkeksi päästä pois kodin ympyröistä, vaikka eka yö oli tuon tytön kans taas ihan kamala... En tiedä miksi tuo neiti on aina nukkunut tosi huonosti tuolla mökillä, vaikka niin paljon on siellä oltu tytön syntymän jälkeen (ja jo raskausaikanakin...).
Nyt heti taas ahdistaa kotona tekemättömät työt. Nämä neliöt alkaa käydä liian vähiin! Mistä tuota roinaa oikein niin paljon aina siunaantuu?? Jonkun pitäis täälläkin jaksaa siivota (joo varsinkin rskausaikana siivousintoni opn laskeut minimiin) ja pitäiskin siivota oikein kunnolla ja järjestellä näitä tavaroita jotenkin vähän uuteen uskoon. Eniten hermostuttaa tuo keittiötä valtaava ompelu nurkkaukseni, jonka lukuisat kangas pussukat vievät istuma tilaa ruokapöydästä ja saumurikin on keittiön pöydällä. Välillä laitan kaikki kamppeet hetkeksi ihan nurkkaan piiloon, mutta eipä siitä paljon hyötyä ole, kun ei niitä oikeastan piiloon saa, vaan nurkkaa kerääntyvä kasa näyttää pikemminkin kaatopaikalta. Toinen murheen aiheuttaja on oikeastaan sitten olohuoneen käsityö nurkkaus :) Huovutusvilloja on muovipusseissa läjäpäin lattialla. Nuo nyt ei niin selvästi näy joka paikkaan, mutta ärsyttää kuitenkin kun sieltä on esim. vaikea siivota. Minä tarvitsisin varmaan oman huoneen noille töilleni! Isompaa asuntoa koko aika haetaankin, pakko päästä isompaan ainakin ennen sen seuraavan syntymää...mahdollisimman pian kiitos!
Joku mainitsi jotain seksistä... Mitäs se olikaan?! Ei vaan... Minulla ei ole pahemmin tehnyt seksiä mieli sitten tuon tyttömme (1v3kk) raskausajasta lähtien. Olen oikeastaan ihan tyytyväinen tähän haluttomuuden tilaan, sillä ennen raskauttani halut vaivasivat minua ihan kiuaksi asti... Siis mieskin vaan oli ain ihan hermona, kun koko aika siltä vonkasin. Nyttemmin mies vähän voivottelee, kun en tee ikinä enää loitetta :) Muutos on ollut melkoinen...mahtavatko nuo halut ikinä palata? En niitä oikeastaan kaipaakaan, mutta ehkä tuo olisi mukava jos vähän useammin jaksaisi niihinkin hommiin keskittyä niin mieskin olisi tyytyväisempi ;)
Niinaemo ja itunen rv 8+6 sekä Mimosa 1v3kk
Ps. Laittakaapa muutkin kaikki lapselliset välillä lapsenne iät allekirjoituksiin, kun ei vielä aina muuten muista minkä ikäisiä lapsukaisia sitä kelläkin oli...vai onko huono idea..?
...täälläkin suunnalla valitettavasti. Viikonloppuna olin yövuorossa töissä ja voitte vaan arvata, kuinka paljon väsytti! No, hengissä selviydyttiin niistäkin näköjään. Nyt on vapaata vielä huominen ennen seuraavaa viiden päivän työurakkaa.
Muita flunssan oireita ei pahemmin ole, mutta kurkku tuntuu kauhean kipeältä. Oikein nielaistessa vihloo! Kävinpä varalta nielunäytteen antamassa, ettei ainakaan angiinaa olisi. Minulla on ollut sitä aina silloin tällöin. Kuumetta ei onneksi ole, mutta pieniä vilunväristyksiä pitkin päivää, raskaudestako johtunee vai flunssasta. Päiväunet otin tytön kanssa tänään päivällä, sen verran univelkaa vissiin viikonlopusta jäänyt.
Enää noin viikko ultraan ja neuvolaan, jotka ovat siis 13.12! Toivottavasti siellä näkyisi elon merkit, hieman jänskättää siis. Toisaalta välillä on niin kiire, ettei paljon tätä raskautta ehdi miettimäänkään.
Kun ne häätkin ovat jo 28.1. 2006. Välillä mietin, että olikohan ihan järkevää järjestää ne tässä välissä, vaikka ihana asia se tietenkin on.
Mites muut heinäsirkat aikovat viettää joulua? Meillä varmaan perinteiseen malliin isovanhempien luona jouluherkkujen ääressä ja tapaninpäivänä vierailulla isomummon luona...
Mukavaa viikkoa, sirkat!
t.Saraida rv 6+4 ja tytär 1v.4kk
Täällä vaivaa ikävä öklötysolo, mutta onneksi vain pari kertaa on tarvinnut lähestyä pönttöä. Lapset ei vielä tiedä mitään uudesta tulokkaasta, joten parempi kun ei sitten hirveesti ihmettele mamman pahoinvointia... Lapsille kerrotaankin varmaan vasta puolivälin paikkeilla, eipä sitten tartte selitellä ainakaan jos tulee keskenmeno.
Kateellisena lueskelen teidän etelän matkoistanne!! Meksikoon... voi ei, sinne olen aina halunnut mennä!! Justagirl, nauti oikein kunnolla! Eiköhän se lentomatkakin mene hyvin.
Eilen käytiin esikoisen kanssa joululahjaostoksilla ja aikamoinen läjä saatiinkin koottua. Minä tykkään hurjasti lahjojen ostamisesta (ja saamisesta :-)), joten meillä panostetaan myös aikuisten lahjoihin. Onneksi kukaan ei ole koskaan ehdottanut, ettei enää ostettaisi lahjoja. Joulussa on kyllä parasta lasten usko ja odotus ja joulusta nauttiminen!
Tinka rv 8+2 & tytöt 10v ja 6v ja pojat 8v ja 1v
Tänään alkoi viikko 9, 8+0 kävin yksityisellä ultrassa tarkistamassa että masussa on kaikki kunnossa. Olihan siellä =) Esikoista odottaessa olin koko ajan ihan hermona ja pelkäsin keskenmenoa ja kaikkea muutakin, mutta nyt olen kummallisen rauhallinen ja luottavainen. Varsinkin kun lääkäri sanoi että keskenmenon riski on tässä vaiheessa alle prosentin (?), siis kun sikiö ja syke on näkynyt kunnolla ultrassa vk 8.
Viimeisen kuukauden olen ollut väsynyt, pahoinvoiva ja flunssainen. Olen lihonut ja turvoksissa, vaatteet ei mahdu enää päälle, ja kuntokin on päässyt ihan huonoksi kun makaan kaikki illat sohvalla ja syön roskaruokaa...fiilis ei siis ole mitenkään mahtava, vaikka tosi iloinen odotuksesta olenkin. Oireet on ihan erilaiset kun viime raskaudessa, mulla on ihan kummallisia ruokahimotuksiakin.
Mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille!
t.Sisil vk 9+0, tytär 4,5v
Heips! Maanantai alkoi vaihteeksi huonolla ololla, olin jo ajatellut että se oli mennyt ohi jo :# Eipä ei. Koko aamun etonut kauheesti ja maha ihan kuralla ja sekaisin. ei oo onneksi yrjötä tarvinnut. Nyt on vaan se inhottava paleltaa ja huimaa vaihe, jospa se menis kohta ohi että pääsis syömäänkin. Tuntuu että kun tää paha olo iskee, on ihan sama syökö vaiko eikö, yhtälailla etoo... joku puhui viikonloppuna liikkeistä, mulla on alkanut tuntua kanssa samanlaista painetta+kiemurtelua kuin mitä esikoiseltakin viikolla 13! Nyt mulla siis menossa viikko 11 että tiedä sitten kuvittelenko vaan jotain ilmavaivoja liikkeiksi ;) No, kyllä se sitten tietää jos nuo pikku hipaisut muuttuu tässä ajanmyötä vahvemmiksi. Joo ja joku puhui siivoamisesta, meillä on talo kuin pommin jäljiltä ja to pitäis tulla vieraita. Aivan hirveeltä tuntuu ittestäkin kun ei vaan jaksa/saa aikaiseksi yhtään mitään! Kun normaalisti puuhastelee vaikka kuinka. Mies raukkakin on ihan huonolla ruualla, hyvä kun jaksan laittaa esikoiselle kunnon ruuan, mies on sitten monesti jäänyt nuolemaan näppejään... Ressukka ;) Kaupassakin kauppalista katoaa päästä samantien ja loppujenlopuksi sitä on ostanut jotain ihan tyhmää eikä ruokaa ollenkaan, kun jotenkin kummasti ällöttää kaikki raa' at lihat yms. ja haluaisi ostaa vaan tomaatteja ja hedelmiä. Meilläkin poika vaatii huomiota hirveesti ja sitten on itsellä huono omatunto kun tuntuu ettei jaksa leikkiä tai keskittyä häneen pelkästään :( No, tulipas matalapaineista tekstiä, sori! ;) Mäkin ootan ultraa ihan hirveesti (13. viikolla, samoin lääkärikin) että pääsis näkemään pikku toukan :)
T:Moonagirl 10+2