Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herättääkö muiden 3 -vuotiaat yöllä?

Vierailija
25.12.2012 |

Olen alkanut viime aikoina miettiä, kuuluisiko tuon ikäisen enää herätä vähintään kerran, yleensä pari kertaa yössä. Joko itkee tai raivoaa jotain unisena, potkii ja vinkuu. Ja herättää äidin.

Tai sitten haluaa peiton parempaan asentoon tai jotain. Haluaa paremmin äidin viereen, vaikka siis nukkuu vieressä muutenkin.

Alkaa ärsyttää kun joka yö saa herätä ja pitää nukkua ihme asennoissa. Pitäiskö opettaa omaan sänkyyn, mutta sitten joutuisin aina hyppäämään toiseen huoneeseen katsomaan milloin mitäkin itkua ?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättää jos itse herää pissähätään tai pahaan uneen tms.

Joka yö ei herätä, mutta silloin tällöin.

Nukkui reilu pari vuotta omassa huoneessaan, mutta nyt pari viikkoa nukkunut meidän vanhempien makuuhuoneessa. Ilmeisesti mielikuvitus vilkastunut sen verran, että kaipaa äitiä ja isää lähelle. Meillä on omassa makuuhuoneessa sänky pojalle ja nukkuu siinä juurikin sen takia, että saadaan itse nukkua kunnolla. Kolmea ei mahdu parisänkyyn varsinkaan kun poika nukkuu poikittain :)

Vierailija
2/10 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla kuin yösyöttämiset olen lopettanut. Lapset nukkuneet illoin omissasängyissään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lasten sängyt vanhempien makkarissa. just siksi, että mä tasan tarkkaan en nouse kertaakaan ylös sängystä.

Vierailija
4/10 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tosin on nukkunut omassa huoneessaan kohta vuoden ja tämän ansiosta nukumme kaikki paremmin.

Tosin silloin jos lapsi nukkuu vieressä, esim. kun mies on reissussa tai jos lapsi on kipeä, ei hän herää myöskään.

Jos lapsi heräilee yöllä, on hän kipeä tai nähnyt todella pahaa unta.

Kun mietin asiaa, ei tuttujenkaan samanikäiset lapset enää heräile öisin.

Vierailija
5/10 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 3 vuotias nukkunut jo vuoden omassa huoneessa, omassa sängyssään. Eikä heräile öisin.

Ja aina lapsi on omassa sängyssään nukkunut muutenkin, jopa vauvana. Kaksi ensimmäistä vuotta sänky oli siis meidän vanhempien makuuhuoneessa.

Minusta 3vuotias pystyy nukkumaan hyvin yönsä heräämättä. Omassa lähipiirissäni olevat saman ikäiset eivät heräile öisin. Ainut poikkeus on tapaus jossa nimenomaan lapsi nukkuu äitinsä vieressä. Häntä on yritetty opettaa puoli vuotta omaan sänkyyn, mutta ei se tunnu onnistuvan.

Vierailija
6/10 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöheräilyt meillä loppuneet 1v2kk

Samalla kuin yösyöttämiset olen lopettanut. Lapset nukkuneet illoin omissasängyissään.

iässä tyysin ja lapsi nukkui 14h yössä...

Mutta 3-4vuotiaana..ihan eri juttu.. en tiedä miksi, tarvitsee peiton, unikaveri hukassa, tulee viereen tai muuta sellaista parin yön välein.

Vierailija
7/10 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pelkää pimeää jo siinä vaiheessa, kun nukkuu toisella puolella sänkyä kuin minä :D

ärsyttää eniten yöllä raivoaminen, koska kyseessä on todella tulinen 3 -vuotias, joka raivoaa jo ihan tarpeeksi päivälläkin. Itsellä ei pinna pahemmin kestä keskellä yötä huutavaa ja potkivaa lasta. Joskus kannan keskellä yötä omaan huoneeseen raivoamaan.

huoh. jos sitten teini-ikäisenä nukkuisi omassa huoneessaan...

ap

Vierailija
8/10 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtyy meidän viereen nukkumaan. Joskus huutelee hakemaan, mutta enimmäkseen tulee ihan itse. Aamulla vaan huomaan, että nukkuu jossain mun jalkojen päällä tai poikittain päädyssä tai jossain.

Esikoinen musta vaelsi 4-5 -vuotiaaksi, kunnes alkoi harveta. Nykyään, 8-vuotiaana, tulee ehkä kerran kuussa. Sitten onkin ahdasta.

Vierailija
9/10 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kans 3-v tyttö todella levottomaksi tullut öisin. aika rankkaa kun vauvakin tekee hampaita ja herää monta kertaa ja sit lisäks 3-v. herää kauheasti huutamaan äitiä..aika uhmaa päivälläkin, vaikka perusluonteeltaan tosi hyväntuulinen joten tuleekohan uniinkin tämä uhma-vaihe.

Vierailija
10/10 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

just sen takia, kun äidin vieressä on vähän ahdasta ja kuumakin ehkä nukkua? Kannattaa opettaa omaan sänkyyn. Vaikka samaan huoneeseen aluksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi