Monelleko lapselle olet jo paljastanut,
ettei joulupukkia ole olemassa?
Miten suhtaudut, jos möläytän asian lapsellesi huomenna kassajonossa?
T:Ateisti-AP
Kommentit (9)
Joulupukki on joulun symboli, joulun ajan inhimillistetty mielikuva. Totta kai se on olemassa, vaikkei sitä Korvatunturilta löydäkään.
uskotteko myös että Jeesuslapsi syntyi seimeen ja jumala on olemassa?
uskotteko myös että Jeesuslapsi syntyi seimeen ja jumala on olemassa?
ja pohtia niiden merkityksiä. Ei kaiken tarvitse olla sellaisenaan nieltävissä kuin iltalehden lööppi.
kysyessään onko joulupukkia oikeasti olemassa. Nuoron lapsistani uskoo vielä joulupukkiin eikä mulla ole aikomustakaan paljastaa koko totuutta. Mun mielestä lapsella on oikeus usko joulupukkiin, hammaskeijuun, pääsiäiskukkoon yms. Mä uskon, että siinä vaiheessa kun lapsi on valmis kuulemaan totuuden, hän kysyy sitä multa ja saa rehellisen vastauksen. Siihen asti uskotaan koko perhe joulupukkiin.
Ja rehellisesti täytyy sanoa, että meillä on niin hyvä joulupukki ollut monta vuotta, että itsekin melkein uskon joulupukkiin joka vuosi kun hän tulee käymään. Yhtään en edes tunne tuota pukkia, mutta hän on käynyt meillä jo vuosia ja on todella vakuuttava :)¨
Mä tosiaan toivon, että sä osaat pitää suusi kiinni kaupassa, että kykenet olemaan niin aikuinen. Edes isommat sisarukset eivät koskaan paljasta totuutta nuorimmille. Ja mä en usko Jumalaan, Jeesukseen enkä muihinkaan satuolentoihin, paitsi joulupukkiin ;)
Meillä ei uskota jeesukseen eikä joulupukkiin.
Lapselle on kauhea trauma, kun paljastuu että vanhemmat ovat valehdelleet ja huijanneet lasta monta vuotta.
Voiko lapsi enää koskaan luottaa sellaiseen vanhempaan? Lapsen perusluottamus järkkyy!
Meillä ei uskota jeesukseen eikä joulupukkiin.
Lapselle on kauhea trauma, kun paljastuu että vanhemmat ovat valehdelleet ja huijanneet lasta monta vuotta.
Voiko lapsi enää koskaan luottaa sellaiseen vanhempaan? Lapsen perusluottamus järkkyy!
Kannattaa kuitenkin tutustua historiankirjoituksiin. Joulupukin olemassoloa ei ole voitu todistaa, Jeesuksen on. Että sikäli huono rinnastus.
Minusta joulupukki on joulun salaisuus, joka selviää pikkuhiljaa.