NYT päälläsi olevien vaatteiden merkki ja arvo?
Kommentit (62)
villasukat on ainoat, jotka ovat edes rakkaat, sain synttärilahjaksi viime vuonna, joulusiivousvaatteet päällä.
Boss Orange pusero, 179,00
Esprit huivi, 39,00
Marc O' Polo housut 130,00
Kappahlin alushousut ja rintaliivit yht. 50,00
Sukat?
Gant saappaat 200,00(Ylläni oleva pusero on poikkeuksellisen hintava siihen nähden, minkä hintaisia puseroita yleensä ostan.)
Olen hämmästynyt siitä, millaisia hintoja ihmiset maksavat ihan perusvaatteista. Kun nyt mietin kaapistani saman hintaluokan vaatteita, niin:
80 euroa = Viktor & Rolfin pusero
50 euroa = Vivienne Westwoodin huivi
70 euroa = Maison Martin Margielan housut
150 euroa = Stella McCartneyn loaferit
20 euroa = Gossardin alusvaatesetti
Ja näillä on siis merkkinsä perusteella jotain jälleenmyyntiarvoa vielä käytettyinäkin. (No, ehkei alusvaatteilla kuitenkaan...) Mistään Espritistä, Marc O'Polosta ja Gantista en todellakaan maksaisi tuollaisia summia.
Mitenkään siis väheksymättä ylläolevan kirjoittajan vaatteita, ovat varmasti tyylikkäitä. Mutta nuukana ihmisenä en voi ymmärtää, miksi ihmiset ostavat normaalihintaisia vaatteita... ja miksi nuo normaalihinnat ovat nousseet noin järkyttäviksi :o
Farkut Guess 149e
Paita zara 50e
Alusvaatteet h&m 25e
Huvi Louis vuitton 200e(En suosittele kenellekään, todella surkea laatu)
Mekko: Closed, £50
Saappaat: carlson, 40-50e??
sukkahousut, £10
villatakki: HM £10
laukku: Esprit, £30
takki: Desigual £140
alusvaatteita en jaksa muista, varmaan La senza
Edesmenneen isoäidin t-paita, yöpuvun housut ja pikkarit tyyliin "osta 5 maksa 3". Eli rahallisesti arvottomat rytkyt.
Ainoa minkä muistan on että mekko on Seppälästä ja maksoi 39e. Villatakin merkkiä tai hintaa en muista, en myöskään sukkahousujen.
Pikkarit ovat Lindexiltä, en muista hintaa, rintsikat Changesta, en muista hintaa mutta uskoisin että jotain n. 40e.
farkut GAP 50 €
paitapusero Your Face 70 €
neulepaita Esprit 30 €
rintsikat esprit 20 €
sukat, alushousut H&M muutaman euron
peruskamaa mulle.
Wolfordin paita 250€
Sukat 5€?
Alusvaatteet Changen 50€? yht
Unisan korkeat kävelykengät 170€
Vuittonin huivi 365€
Vuittonin laukku 1700€
Nahkahanskat 30€
Mulla on Gossardin alusvaatteet, henkkamaukan sukkikset ja aluspaita. Päällä Tommy hilfiger -neule. Asu vaatisi alaosan, mutta otin farkut pois kun oli kuuma. Arvo käyttöarvo, yksikään vaate ei ole viittä vuotta uudempi. Puolustukseksi voin sanoa, että alusvaatteet olleet välissä 5 vuotta kaapin perällä kun olen saanut kolme lasta eikä ne raskaus/imetysdaisarit mahtuneet noihin.
Housut ainakin kymmenen vuotta vanhat ja olin niillä tänään juhlissakin. Topin ja jakun tilalle vaihdoin fleecetakin, jonka äitini oli ostanut viidellä eurolla. Triumphin rintaliivit maksovat sentään 50e, mutta alushousut maksoivat 3e. En pukeudu koskaan hienoihin merkkivaatteisiin. Rumat ne vaatteilla koreilee.
Tänään olen lomapäivää viettämässä ja asu on hm alkkarit 2e, hm toppi 6e ja tarjoustalon aamutakki 19e.
Vapaa-ajalla pukeudun kuin ehta wt, olen huomannut että kollegat/aaiset näyttävät järkyttyneiltä kun näkevät minut kaupungilla tms. Mulla on kaikki vapaa-ajan vaatteet halpahallirytjyjä, välillä paahdan tuulipuku-kumpparit yhdistelmässä, kaikki on halpaa rytkyä. Töissä taas sitten arvoasta ja hyvämerkkistä jakkupukua, formaali bisnespukukoodi.
Syy halpahallirytkyihin: olen aidosta rupurahvaasta wt perheestä lähtöisin. Vaikka ponnistin surkeista lähtökohdista akateemiseksi uraihmiseksi niin jotenkin wt tausta jäi päälle, eli siis VIIHDYN parhaiten tarjoustalon rupurievuissa. Joku psykoloogi osannee itseäni paremmin analysoida että miksi. Itse en keksi järkiselitystä sille miksi tykkään köyhäillä ja ostaa halpaa ja huonoa. Kai se tuo turvallisuuden ja tuttuuden tunteen?
Tään liittyy siis se että inhoan niiden työvaatteiden ostoa (tilaan netistä tai etukäteen pukeutumisneuvojalta kokonaisuudet) mutta tykkään saalistaa parin euron surkeita rättejä halpahallista...
Joo olen hullu, ei tartte sitä erikseen ilmoittaa: )
ja kulahtanut Calvin Kleinin trikoopaita, arvo uutenakaan näillä kaikilla yhteensä 50e, mut sit on mun UGGIT, ne makso 160e eli sillä mennään yli 200e:)
Mulla on säästökuopan aletangosta paitapusero, 1.50e. Ei muuta.
Seppälä rintsikat 20 e
Cubus alkkarit 4 e
Vilan pitkähihainen paita 15 e
Adidaksen kollarit 35 e
eli 74 e
Collegepaita 10v vanha veljeltä saatu, Fishbone-merkkinen. Housut kirpparilta ostetut Röhnisch-merkkiset jumppahousut, 2e. Rintsikat Seppälästä 19,90e. Pikkuhousut Lidlistä, ehkä 4e. Sukat äitiltä saatu.
Tiger of sweden farkut kirpparilta 10€
Yves Rocherin tilaajalahja-fleece 0€
Siskon tekemä trikootunika edellinen synttärilahja 0€
Sukat lindex 3,95€
Alushousut ja rintaliivit yht n. 30€
Arvosta en siis tiedä..mutta maksettu näistä on siis 43,95€
Halapaa on!
t-paita merkkiä clique, kennelliiton paita joka maksoi näyttelyssä 10e.
tuulipuvun housut, ei merkkiä, vanhat, maksoivat uutena varmaankin 30e.
pitkät kalsarit, nanso, ei hajua hinnasta.
villasukat novitan nallelangasta, yksi kerä taisi olla viitisen euroa.
halpahallin perus pikkarit hinta uutena 1e.
total: 45-50e.
miehen firman paita 0 e
verkkari ellos-merkkiä n. 20 e
finnwear rintsikat 19,90
pierre robert merkkinset alushousut 5,90
Tiger of Sweden farkut, 140 eur
Peak performance t-paita, 35eur alesta
H&M huppari, n. 30 eur
Guess nahkavyö, 40 dollaria (?, en muista)
Alusvaatteet tyylin H&M, ehkä 40 eur.
Villasukat, lahjaksi saatu.
Yhteensä siis n.275 eur
alusvatteista ei mainittavaa, taitaa olla alesta ostetut D&G liivit (40€?)ja jotkut peruspikkarit. Sukkikset muutaman euron ja pitkät villasukat 20 € siinä päällä. Pitkä hame M&S, jotain £50 muinoin kun sen ostin ja paita Anna Scott jotain 60 €.
Alle 200 € selvästi.