Vantaa, Ilola, asuinpaikkana?
Tunteeko kukaan aluetta.
Sen verran tutustuin, että aika uneliaan olonen paikka. Yksi kauppa löytyy sekä ABC asema.
Tilanne varmasti pian muuttuu, kun kehärata valmistuu. Eiköhän aseman kohdalle nouse pikavauhtia pieni ostari.
Hämmästyin, että yhtään baaria en Ilolasta löytänyt! Ne lienee keskittyneet Koivukylään.
On turha päkertää, asunto on nyt ilolasta ja sinne muutamme. Tottuneena lähiöasujana paikka ei ainakaan ihan hirveän kamalalle näyttänyt.
Kommentit (5)
Hki-Vantaahan on kivenheiton päässä.
Tunteeko kukaan aluetta.
Sen verran tutustuin, että aika uneliaan olonen paikka. Yksi kauppa löytyy sekä ABC asema.Tilanne varmasti pian muuttuu, kun kehärata valmistuu. Eiköhän aseman kohdalle nouse pikavauhtia pieni ostari.
Ilolaanhan ei ole tulossa mitään asemaa kehäradalle. Se on vasta Leinelän kohdalla ja siihen tuskin mahtuua kauheasti mitään ostaria.
Itseasiassa lentomelu riippuu missä päin Ilolaa asunto on.
Rauhallista aluetta, mutta löytyy kuitenkin perusasiat mitä tarvii. Sairaalaan ei ole pitkä matka jos sillekin tarvetta tulee.
Jumbo on oikeasti pyöräilymatkan päässä. Ja pääsee suoraan yhdellä bussillakin jos ei autoa käytettävissä.
Tikkurilan asemalta pääsi vielä 03 aikaan bussilla Ilolaan. Joten mun mielestä ihan hyvät kulkuyhteydet.
Leinelän asema tulee lähelle Ilolaa, mutta siinäkin vaikuttaa missä päin Ilolaa asuu. Esim. niitä mitkä ovat nyt uutta rakennettavaa aluetta, on todennäköisesti lyhyempi matka koivukylän asemalle.
Baareja ei ainakaan toistaiseksi ole, luultavasti siksi että Tikkurilaan ja Koivukylään on helppo päästä, missä on sitten valinnanvaraa. Ja joskus siellä yritti hetken joku baarin tynkä, mut uutta ei ole tilalle tullut. Tuskin monia lapsiperheitä edes haittaa jos sinne ei baaria tulekaan, vähemmän örvellystä ja häiriötä.
Hei! Tervetuloa tänne Ilolaan! Olen asustellut täällä pari vuotta, ja voin sanoa, että rauhallista on. Mielestäni ihanteellinen paikka etenkin lapsiperheille. Vaikuttaakin siltä, että enemmistö täällä asujista on juuri lapsiperheitä sekä vanhempia pariskuntia. Johtuneekohan siitä, että Ilola on todella pientaloalue, eikä täällä juuri kerrostaloja näy. Asuntojen hinnat myös ovat suht kalliita. Lento"melu" on mielestäni siedettävää, siihen tottuu. Ainut huono puoli on vielä toistaiseksi liikenneyhteydet ja itse ainakin koen auton olevan hyvin kätevä tapa liikkua. Toki linja-autollakin pääsee esimerkiksi Tikkurilaan ja sieltä junalla muualle, mutta suora linja-autoyhteys Helsingin keskustaan kestää lähes tunnin.. Riippuen muusta liikenteestä. Ilolassa kyllä asustaa mukavaa porukkaa näin pintapuoleisesti huomaten. Itse lenkitän koiraani paljon ympäri Ilolaa ja vanhemmat ihmiset saattavat pihoilla ollessaan jopa tervehtiä minua aina silloin tällöin, mikä on todella mukavaa. Tämä on mukava paikka asua!
up