Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Velaton 180 m2, en käy töissä, en käytä tukia, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
19.12.2012 |

Elän aika helppoa elämää näin 35-vuotiaana. Olen saanut perintönä rahaa, samoin mieheni. En ole erityisen aktiivinen ihminen enää. Nuorempana tein muutaman vuoden tutkintoni mukaista työtä, mutta viime vuodet olen keskittynyt vain elämästä nauttimiseen. Harrastan, olen aktiivinen hyväntekeväisyystyössä (en vain anna rahaa), näen ystäviäni. Päivät täyttyvät kummasti ilman päivätyötäkin. Lapsia haluaisimme, mutta emme kai ikinä saa (takana 9 v. avioliittoa ja yritystä).

Haluatko kysyä jotain?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis annatko myös rahaa? Ja mitä hyväntekeväisyyttä, mitä se tatkoittaa?

Vierailija
2/29 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

adoptiolastakaanko ette voi saada? sijaisvanhemmuus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan tietyn summan rahaa vuosittain neljään viiteen valitsemaani kohteeeen. En huimia summia, mutta joistakin satasista joihinkin tuhansiin.

Toinen vanhemmistani sairasti erästä tautia, jonka tukiyhdistyksessä olen aktiivisesti mukana. Olen myös mukana SPR:n toiminnassa vapaaehtoisena.

Vierailija
4/29 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aatko ikäviä kommentteja ihmisiltä jotka kuulevat että et käy töissä? kysyvätkö että miksi et käy?

miksi jäit pois töistä?

Vierailija
5/29 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sijoitettu

Vierailija
6/29 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua adoptiolasta. Syistä, jotka hän on mielestään perustellut hyvin, mutta joita en itse ymmärrä. Hyväksyä ne täytyy silti. Avioliittomme on muuten hyvä, joten pidän mieluummin siitä kiinni. Kummassakaan ei ole mitään lääketieteellisesti todettua "vikaa". Emme ole edes kokeilleet hedelmöityshoitoja, koska mies ei halua. Lapsi onkin enemmän minun toiveeni, kuten ehkä jo olette arvanneetkin.

Vierailija
7/29 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne on sisustettu, kun ei ole lapsia?

Vierailija
8/29 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kysymys tuli ensimmäisenä mieleeni. Syy kysymykseen: minäkin olen hyvin toimeentuleva, akateeminen nainen, teen mielenkiintoista työtä. Mutta ilman pientä poikaamme en uskalla edes ajatella elämää.

Vierailija
9/29 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua adoptiolasta. Syistä, jotka hän on mielestään perustellut hyvin, mutta joita en itse ymmärrä. Hyväksyä ne täytyy silti. Avioliittomme on muuten hyvä, joten pidän mieluummin siitä kiinni. Kummassakaan ei ole mitään lääketieteellisesti todettua "vikaa". Emme ole edes kokeilleet hedelmöityshoitoja, koska mies ei halua. Lapsi onkin enemmän minun toiveeni, kuten ehkä jo olette arvanneetkin.

Entäpä jos hän tietää olevansa hedelmätön tai on jopa teettänyt sterilisation?

Vierailija
10/29 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

adoptiosta tai hedelmöityshoidoista tai sijaisvanhemmuudesta?

Vierailija
11/29 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-palstalle tuo uteliaisuus. Ja monta vuotta jatkunut vauvakuume.

Vierailija
12/29 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mielikuvitusta? En oikein ymmärrä motiivejasi; miksi kyselet tällaisia?

Vierailija
13/29 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aatko ikäviä kommentteja ihmisiltä jotka kuulevat että et käy töissä? kysyvätkö että miksi et käy?

miksi jäit pois töistä?

En oikeastaan, ainakaan hyviltä ystäviltä. Moni on itsekin varakas (=ei työssäolopakkoa).

Kai minua pidetään vähän saamattomana tai alisuorittajana. Mutta toisaalta muistetaan, että olen luonut uraa aika hyvin aiemmin. Luulen, että minua pidetään edelleen aika hyvänä omalla alallani, mutta ehkä vähän eksentrisenä.

Vierailija
14/29 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sijoitettu

Minä ja mies yhteensä muutaman miljoonan. Tarkemmin en aio kertoa. Suurin osa on kiinteistöissä, osa rahastoissa. Private banking on onneksi olemassa, käyn kerran vuodessa kuuntelemassa jorinoita, mies pari kertaa vuodessa. Mihinkään pb-pikkujoulukonsertteihin tms. emme osallistu.

Ja mies on töissä. Yritän vastata muihinkin niin nopeasti, kuin voin.

Vierailija
15/29 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sijoitettu

Minä ja mies yhteensä muutaman miljoonan. Tarkemmin en aio kertoa. Suurin osa on kiinteistöissä, osa rahastoissa. Private banking on onneksi olemassa, käyn kerran vuodessa kuuntelemassa jorinoita, mies pari kertaa vuodessa. Mihinkään pb-pikkujoulukonsertteihin tms. emme osall

Ja mies on töissä. Yritän vastata muihinkin niin nopeasti, kuin voin.

Oletkohan niin koulutettu kuin annat ymmärtää? Ainakin olet melko hidas lukemaan/kirjoittamaan.

Vierailija
16/29 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käy töissä. Hän on DI ja tykkää väkerrellä gadgettiensa kanssa. Saa rahaa, eikä voisi kuvitellakaan jäävänsä pois töistä. Arvostaa kyllä sitä, mitä teen kotona. Eli sisustan, teen ruokaa, järjestän kutsuja. Elämme hyvin konservatiivisesti, mutta niin, että kummatkin nautimme siitä.

Vierailija
17/29 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kenelle olet tehnyt testamentin?"

En kenellekään. Mieheni saa sen, mitä minulla on. Kummallakaan ei ole sisaruksia, eikä kummankaan vanhemmat (ne, jotka ovat elossa) tarvitse mitään. Tiedän kyllä, että mieheni on tehnyt testamentin kummilastensa ja parin muun tahon hyväksi. Ehkä teen sellaisen itsekin muutaman vuoden sisällä, tai jos sairastun vakavasti. Muuten kuoleman pitää loitolla parhaiten se, ettei näitä asioita ajattele. Vaikka tällaisten asioiden ajattelu liittyikin työhöni. Ja aidosti antaisin jokaiselle ihmiselle kehotuksen tekemään testamentin, vaikka en sitä itse olekaan tehnyt.

Vierailija
18/29 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan neuvon. Ota miehesi kanssa kunnolla puheeksi lapsi-asia ja kerro selkeästi, mitä mieltä olet. Esitä toive lääkärissäkäynnistä- tilanne on helppo selvittää. Menette hedelmällisyyteen erikoistuneen lääkärin vastaanotolle.

Huom! Ei ole pakko mennä lapsettomuusklinikalle, jos se tuntuu ikävältä. Ensikäynnin voi varata hedelmöityshoito-asiantuntijalle myös sellaiselle yksityisklinikalle, jossa hänellä on normaali gynekologinen vastaanotto. Siinä selviää jo naisen tilanteesta paljon.

Olet 35-vuotias; sinulla on vielä jokunen vuosi aikaa, mutta nyt pitää toimia! Muuten suret loppuelämäsi - raha ei tuo onnea, sen me kaikki varakkaat tiedämme.

Vierailija
19/29 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan neuvon. Ota miehesi kanssa kunnolla puheeksi lapsi-asia ja kerro selkeästi, mitä mieltä olet. Esitä toive lääkärissäkäynnistä- tilanne on helppo selvittää. Menette hedelmällisyyteen erikoistuneen lääkärin vastaanotolle.

Huom! Ei ole pakko mennä lapsettomuusklinikalle, jos se tuntuu ikävältä. Ensikäynnin voi varata hedelmöityshoito-asiantuntijalle myös sellaiselle yksityisklinikalle, jossa hänellä on normaali gynekologinen vastaanotto. Siinä selviää jo naisen tilanteesta paljon.

Olet 35-vuotias; sinulla on vielä jokunen vuosi aikaa, mutta nyt pitää toimia! Muuten suret loppuelämäsi - raha ei tuo onnea, sen me kaikki varakkaat tiedämme.

Nyt hopi hopi. Ensimmäisen vuoden jälkeen olisi jo voinut mennä katselemaan, että mistä kiikastaa. Kauhean vanhana niitä lapsia ei enää terveyden (sekä sinun, että lapsien) takia kannata tehdä, joten jos haluat muutaman lapsen niin varaa heti aika. Älä jää vain odottelemaan. Jos yhdeksän vuotta on yritetty, niin aika ihme olisi jos koskaan lapsia saisitte ilman apua asiaan erikoistuneilta.

Vierailija
20/29 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi Sinulle on tärkeätä kertoa asuntonne tarkka neliömäärä?"

Ajattelin, että ehkä se antaisi paremmin osviittaa siitä, miten elämme. Ehkä se "asunto Eirassa/Jollaksessa/Töölössä/Katakanokalla/Kulosaaressa/Kruununhaassa/Ullanlinnassa" ei olisi oikein sanonut mitään. Valitse näistä yksi, siellä asumme. Ja toki ymmärrän, että kantakaupungissa on huimat erot lähialueiden omakotitaloidylleihin, kiinteistöjen hinnat ovat kyllä tiedossa joka paikassa. Se kuuluu mun "työhön". :-)