Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenelläkään muulla anoppia, joka on tosi tarkka siitä, saako lahjan vai ei?

Vierailija
18.12.2012 |

Itse omille vanhemmilleni annan jotain pientä, herkkuja tms., ja aina jaksavat sanoa, ettei mitään tarvitse jne. Anoppi taas on ihan toista maata: hän loukkaantuu syvästi, jos ei saa lahjoja ja muistamista jouluna, syntymäpäivänään, äitienpäivänä ja mitä muita noita nyt vielä onkaan.

On niin kovin vaikea keksiä hyvää lahjaa anpopille. Löysin ihanan käsinneulotun ja -kehrätyn alpakkahuivin, joka maksaa 100€, mutta pitäisi varmaan jättää hintalappu esiin, että anoppi uskoisi, että kyseessä on oikeasti kallis ja laadukas lahja.

Tosin olen pahansuinen, anoppi hoitaa meidän lapsia säännöllisesti kerran viikossa ihan ilmaiseksi, eli koen todella olevani hänelle kivan lahjan velkaa.

Mutta mitä mieltä olette tuosta huivista?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä itse en niin saa kiksejä siitä, että mut kuorrutetaa jollain kotimaisilla, ekologisilla, käsintehdyillä ym. eettisillä lahjoilla vain siksi, että vanhemmille naisille pitää ostaa niitä. Joku hajuvesi tai muu keskihintainen ylellisyystuote, joka oikeasti näyttää ylellisyystuotteelta oisi ehkä mun vähän saman tyyppistä egoani hivelevämpi.

On tosi raskasta, kun eri perheissä on niin eri lahjakäsitykset. Monissa perheissä liian kallis lahja on loukkaus, koska sillä nöyryyttää toisia vaatimattomampia lahjoja ostaneita ja sitten jää kiitollisuudenvelkaan ja kilpavarustelu on valmis

Vierailija
2/6 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en voi auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miehen perheen lahjakulttuurissa en tosiaankaan kehtaisi viedä jotain tuikkukuppia lahjaksi. Aikuisillekin ostetaan useita lahjoja.

En nyt satasen lahjaa pidä kalliina työssäkäyville normaalisti toimeentuleville ihmisille. Minullakin omille vanhemmilleni lahjabudjetti on satanen kummallekin, heiltä saamme yleensä yhteislahjan aikuisille ja yhden lahjan molemmille lapsille.

Anoppinne antaa varmaan lahjoja lapsillenne kuitenkin. Rahassa ajateltuna tuo hoitoapu on valtava summa.

Vierailija
4/6 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli on nykyisin onneksi ex-anoppi myös sellainen, jolle lahjat oli tärkeämpiä kuin lapsille. Ja lahjoissa tärkeintä se, että "tämä on varmasti ollut kallis".

Oli aika kamalaa, välillä kyllä tosi koomistakin.

Alpakkahuiviin ei nyt sentään hintalappua kannata jättää mutta hoito-ohjeet kyllä. Alpakkahan vanuu, jos huivin pesee koneessa.

Vierailija
5/6 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se alpakkahuivi on ihana, eikä tosiaan lahjana liian kallis, ajattelin vaan, että ehkä anoppi ei miellä sitä sen arvoiseksi. Jos hän ei sitten tykkääkään siitä, niin tulee siinâ turhuudelle hintaa, ja sitä en haluaisi. Ostin ykllä miehen siskolle alpakasta tehdyt sukat ja pipon, että sopisi tuo huivi samaan joukkoon.

ap

Vierailija
6/6 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppini on todella tarkka lahjoista tai tavaroistaan yleensä. Tietää, mistä tykkää ja haluaa kyllä lahjan, mutta juuri sen haluamansa. On usein kysymättä esittänyt, että haluaisi vain ja ainoastaan lahjakortteja mm. urheiluliikkeeseen, hajuvesikauppaan jne. Minusta tämä oli kuin olisi suoraan sanonut, ettei ole pitänyt vuosien varrella ostamistamme lahjoista. No, minäpä en välittänyt ja edelleenkään anoppi ei saa meiltä lahjakortteja. Toki joskus saattaa jonkun saada, mutta ei ole pääsääntö. Olisi muutoin aivan sama antaa anopille rahatukku todeten et "osta, mitä haluat". Kun kyse on hyvätuloisesta ja omaisuutta omaavasta ihmisestä, niin minusta tuollainen on vähintäänkin kummallista...