Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oonko muka jotenkin outo kun imetän 9 kk ikäistä vauvaani vielä?

Vierailija
17.12.2012 |

Tuntuu, että nykyään on melkeen normaalimpaa olla imettämättä.

Parin kuukauden ajan jo ihmiset on kummastelleet, että "imetätkö sä VIELÄKIN?" ja jotkut suoraan sanoneetkin, että kuuluis jo lopettaa. SIIS MITÄ IHMETTÄ?

Eikö neuvolastakin suositella imetystä ainakin yksivuotiaaksi asti?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle neuvolan terkka sanoi vauvan 1-vuotisneuvolassa, että "kyllä sun olisi jo vauvankin takia parempi lopettaa imetys". Ja jo sitä ennen oli ihmetellyt monta kertaa, että vieläkö imetän.

Eli tuttu ilmiö mullekin...

Vierailija
2/20 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan superouto, kun imetän juuri kaksi vuotta täyttänyttä lasta ja olen raskaana rv 30. (Imetän vain päivä- ja yöunille mentäessä). Tuntuu olevan niin tärkeää lapselle. Olisi tarkoitus vieroittaa kuukauden sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi saa ravintoa.

Ihan sama minkä ikäisenä lopetat. Miksi sinulta ei saisi kysyä että vieläkö imetät jos toinen on lopettanut 4 kk aikaisemmin? Asia jolla ei ole väliä vaan se on tehnyt erilailla.

Etkö itse ole luovuttanut maitoa? Voisin minä kysyä.

Vierailija
4/20 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imetin molempia lapsia reilu vuoden ja itsekkin muistan muutamia kommentteja: " etkai sinä vieläkin imetä?". Toisaalta löytyi niitäkin joiden mielestä se oli hieno juttu, imetä vain jos siltä tuntuu.:)

Vierailija
5/20 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin siis pk-seudulla 30 vee äidit.

Vierailija
6/20 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kutsuin mun 10 kk ikäistä kävelevää poikaa vauvaksi. Se kun olis vielä saanut tietää et imetän niin olis tukehtunut nauruunsa. Oliskin pitäny imettää sen nähden...

Älä välitä ap, idiootteja löytyy aina.

Vierailija
7/20 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

j a jouduin selittelemään imetystäni...tosin kyllä lopulta tein asian niin selväksi, että kyselyt loppuivat.

Vierailija
8/20 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista tarkalleen milloin se oli, mutta tuossa kuopuksen ollessa vuoden ikäinen monet ihmettelivät että vieläkö imetän ja eikö nyt ainakin yöimetykset kannattaisi lopettaa... Enpä sanonut muuta kuin että en näe syytä miksi pitäisi lopettaa, ja että siitä on mielestäni enemmän hyötyä kuin haittaa.

En välitä muiden mielipiteistä enkä vedä herneitä nenään tuollaisesta. Oliskohan se sitä vaistovanhemmuutta, kun luotan tässä asiassa omiin tuntemuksiini ja siihen että lapsella tuntuu olevan tarve imetyksen tuomaan turvaan ja läheisyyteen.

T. 1,5-vuotiasta imettävä äiti

Vierailija
9/20 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkä ole nekään jotka imettävät puoli vuotta, kukkauden, viikon tai ei ollenkaan.

Outoja ovat ne joilla on joku tarve kommentoida toisten imetyksiä.

Vierailija
10/20 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja ovat ne joilla on joku tarve kommentoida toisten imetyksiä.

Itse olen imettänyt kaikkia lapsiani 12-14kk ikään ja ne vieläkö imetät-kyselyt ovat tainneet alkaa viimeistään 8kk kohdalla.

Vierailija
11/20 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sen aikaa kun sopivalta tuntuu. :)

just parasta on se, että vauva voi lopettaa imetuksen omaan tahtiinsa.

Siis niin, että tissiä ei enää tarota, mutta annetaan pyydettäessä. pehmeä lopetus

Vierailija
12/20 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen imettänyt kaikkia lapsiani 12-14kk ikään ja ne vieläkö imetät-kyselyt ovat tainneet alkaa viimeistään 8kk kohdalla.

ja miksi pitää tulla huomauttelemaan asiasta, etenkin kun ei tosiaankaan tee mitään väärin, päinvastoin

Vierailija
13/20 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä imetän 8kk vanhaa. Yks mun kaveri on jauhanut jo 3kk, että mun pitäis jo lopettaa, VIELÄKINKÖ sä imetät, miten jaksat jne.. Itse ei imettänyt omaa lastaan päivääkään. Miksi sitä pitää kommentoida, en minäkään oo huomautellut sille imettämättömyydestä.

Vierailija
14/20 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla morkkis siitä ettei heillä ole ollut itsellään kykyä/kärsivällisyyttä/halua imettää edes sinne puoleen vuoteen asti.

Itse olen imettänyt noin 1 vuotiaiksi, sitten on päästy siirtymään suoraan tavismaitoon eikä ole tarvinnut ostaa mitään korvikkeita. Sehän on ihan järjetöntä siirtyä imettäjästä korvikemaidon käyttäjäksi.

Eli tsemppiä. Jatka vaan samaa rataa, äläkä välitä ihmettelijöistä. Suomessa on imetysasiat vAAN edelleen monilla niin huonolla tolalla että surettaa. Aivan liian monet ei onnistu imettämään edes sinne puolivuotiaaksi lastaan.

Imetys on tahtolaji!

Vierailija
15/20 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla morkkis siitä ettei heillä ole ollut itsellään kykyä/kärsivällisyyttä/halua imettää edes sinne puoleen vuoteen asti.

Itse olen imettänyt noin 1 vuotiaiksi, sitten on päästy siirtymään suoraan tavismaitoon eikä ole tarvinnut ostaa mitään korvikkeita. Sehän on ihan järjetöntä siirtyä imettäjästä korvikemaidon käyttäjäksi.

Eli tsemppiä. Jatka vaan samaa rataa, äläkä välitä ihmettelijöistä. Suomessa on imetysasiat vAAN edelleen monilla niin huonolla tolalla että surettaa. Aivan liian monet ei onnistu imettämään edes sinne puolivuotiaaksi lastaan.

Imetys on tahtolaji!

Mitä järkeä olisi tuhlata rahaa korvikkeisiin kun imetys on ilmaista, puhumattakaan siitä kuinka terveellistä se on vauvalle.

Vierailija
16/20 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että imetys on sujunut noin kauan. Itse taistelin imetyksen kanssa ekan lapsen kohdalla, mutta imetin silti 13kk. Nyt olen imettänyt kakkosta 4kk ja tällä kertaa ei ole ollut mitään ongelmia. Imetys on hieno asia, kun se onnistuu. Mutta aina se ei suju, vaikka äiti haluaisi. Silloin on aivan yhtä hyvä asia antaa vauvalle ruoka pullosta. Tuomitseminen puoleen ja toiseen on väärin.

Vierailija
17/20 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoistani nyt 13 kk. Aion jatkaa imetystä 2-vuotiaaksi asti, ellei lapsi lopeta sitä ennen.

Vierailija
18/20 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaan tajua niitä jotka antaa mieluummin pulloa kuin tissiä. Se pullojen ja korvikkeiden kanssa pelaaminen on paljon vaivalloisempaa.

Vierailija
19/20 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imetin esikoista 11kk ja aamuimetykset loppu 1v4kk. Sain jatkuvasti kuulla "imetetkö sä vieläkin?" Jouduin puolustelemaan omaa valintaani, mikä oli mielestäni outoa, jos miettii noita suosituksiakin.

Eniten jaksoi taivastella äidit, jotka itse olivat imettäneet vain viikkoja tai pari kuukautta. Joskus teki mieli sanoa takaisin, että "kuinka sä olet lopettanut imettämisen noin aikasin?" Jätin kuitenkin sanomatta, koska lähipiirissä on ollut useampi äiti aika rikki, kun imetys ei ole onnistunut.

Yhteenvetona nainen on naiselle susi ja äiti on äidille vielä pahempi susi. Teit niin tai näin aina se ärsyttää jokua. Yritä vaan sulkea typerät kommentit ulkopuolelle ja tee niin kuin itse koet parhaaksi.

Vierailija
20/20 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitte vaan pojalla loppu tisun tarve, en vierottanu sen kummemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi