Ada01:lle syntyi tyttö 30.11. / synnytyskertomus ... pitkä...
Marrasvauvani syntyi sittenkin marraskuun puolella !
Yli meni La-ajasta 9 päivää:
tiistaina 29.11. oli koko päivän ollut juimiva olo selässä ja alapäässä.
Mitään säännöllisiä suppareita ei ollut, mutta tukala ja särkevä olo.
Illalla sanoin miehelleni, että nyt lähden sairaalaan, en jaksa enää tätä kipua ja niin lähdettin illalla n. 20.00. Sairaalan tutkimuksessa olin 4 cm auki ja jäin yöksi sisään. Seuraavana aamuna olin auki 5 cm.
Edelleenkään ei kipuja.
Pyysin kätilöää puhumaan, että käynnistettäisiin, koska muutoinkin mulla olisi ollut käynnistysaika lauantaille.
Näin tehtiin, tosin luulen, että synnytys olisi alkanut itsekseenkin aika pian, sillä kun kalvot puhkaisiin, olin jo 7 cm auki, ei kipuja.
Niin alkoivat supparit puolen tunnin päästä, kipeitä oli ja tunsin 6 supparia ja sen jälkeen sanoin kätilölle, että nyt haluan puudutuksen, johon kätilö sanoi, että ei kerkiä, tämä lapsi syntyy nyt.
Synnytys kesti 1,5 tuntia.
Kaikki olivat hokeneet minulle, että mulla on poikamaha, en ollut edes uskaltanut toivoa tyttöä, ja kun kuulin, että tyttö tuli, niin olipa ihana tunne. Meillä on esikoinen poika.
Kotiin päästiin eilen lauantaina. Lapsesta otettiin hematogriitti-labrakokeita, koska keltaisuutta tarkkailtiin minun veren vasta-aineiden takia. Ainakaan vielä, ei ole keltaisuutta ja arvot olleet hyvät.
Ihana olla kotona. Saan paljon paremmin nukuttuakin.
Minähän kokeilin homeopaattista tuotetta, koska luin monen siitä avun saaneen. Eli aloitin 4 päivää ennen synnytysta Arnica Montana - nimisen tuotteen ottamisen kerran päivässä. Mulla ei ole vertauspohjaa siitä, mutta ainakin avautuminen on tapahtunut todella kivuttomasti.
Kyllähän se ponnistus sattui, mutta nyt tunsin ponnistustarpeen ja osasin kohdistaa paremmin. En juurikaan revennyt ja verenvuoto oli vähäistä, myös jälkivuoto on jo melkein loppunut. Kätilö sanoi, että onpas kohtu supistunut napakasti.
Eli Arnica Montanan vaikutukset ovat siis:
-Auttaa synnytyksen avautumisvaiheessa ja itse synnytyskessä ja sen jälkeen kipuun.
- Ehkäisee runsasta verenvuotoa
- Auttaa palautumaan synnytyksen aiheuttamasta rasituskesta.
nämä tiedot ovat homeopaattisilta sivuilta.