Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras pussiperünamuusi? Joo, teen oikeatakin muusia, mutta joskus pitää oikaista...

Vierailija
15.12.2012 |

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani teki kokeen pussimuuseja inhoavalle kaverilleen. Oli tehnyt muusia perunoista ja toisen Lidlin jauheesta, eikä kaveri erottanut kumpi oli 'oikeaa' muusia! :D

Vierailija
2/40 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se Oolannin muusi on ihan pelkkää perunaa. Ei mitään muuta. Päässä on vikaa, jos ei sitä kykene syömään.

äiti halus välillä päästä helpolla, niin hirveetä paskaa se on!! EI mitään tekemistä oikean muusin kanssa. Löysää, "rakeista" ja jotenkin mautonta ja ällöä.. :( Pussimuuseista en ala edes puhumaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan Mummon Mielihyvä -perunahiutaleet. Ovat aitoa perunaa. :-)

Vierailija
4/40 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se Oolannin muusi on ihan pelkkää perunaa. Ei mitään muuta. Päässä on vikaa, jos ei sitä kykene syömään.

äiti halus välillä päästä helpolla, niin hirveetä paskaa se on!! EI mitään tekemistä oikean muusin kanssa. Löysää, "rakeista" ja jotenkin mautonta ja ällöä.. :( Pussimuuseista en ala edes puhumaan..

Ei tullut mieleen, että nyt on kaupassa ehkä eri tuotteet tarjolla kuin 20 vuotta sitten? Meinaan minäkään en ole enää aikoihin jaksanut keittää perunoita muussiin, kun se Oolannin pakkaama valmiiksi kuorittu ja muussattu pakasteperuna maistuu ja näyttää valmiina ihan samalta, mutta kypsyy nopeammin ja helpommin. Muussissa se pakastamista ei edes huomaa, kun ei siinä lopputuloksessa kuitenkaan ole mitään rakennetta.

Vierailija
5/40 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehtyä muusia voi pakastaa. Siis ihan vinkkinä niille väsyneille vuorotyöläisille.

Minulla on arkea helpottamassa valmiita annoksia itse tekemääni ruokaa rasioissa pakkasessa. Joskus oikein tiukan paikan tullen en ehdi tai jaksa tehdä lisukkeita, niin silloin sulatan muusiradian ja kaveriksi vaikkapa lohta tai jauhelihakastiketta. Sulaa ja lämpiää mikrossa taatusti nopeammin kuin tekisi einesaineista.

Vierailija
6/40 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on parempaa kuin oikea

Vierailija
7/40 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödäön perunamuussia lähes joka viikko. Sen helpompaa lisuketta ei ole. Tai no ne keitetyt perunat, joita meillä taas ei ole juuri koskaan.

Muuten on kyllä aika-ajoin einesruokaa, eli en ole mikään kaikki-pitää-tehdä-älusta-itse -intoilija.

Vierailija
8/40 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin niitä makkarakeiton sekaan, ei voinu syödä ,yök!

Vierailija
9/40 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakastamisen jälkeen. En tiedä missä syy, ehkä teen muussin jo alun alkaen "väärin" tai sitten en osaa sitä sulattaa. Mutta itse tehty (hyvä!) muussi maistuu pahalta jos sen pakkasesta ottaa ja sulattaa.

Lidlin muussia meilläkin syödään silloin kun on kiire (harvoin, ei edes joka kuukausi) eikä ehdi itse alkaa tekemään. Rehellisesti voin sanoa ettei tuota ja "muita pussimuuseja" voi verrata toisiinsa. Lidlin versio on hyvää eikä siinä ole mitään ylimääräistä.

Jos harrastaa vaellusta, niin tuollainen kuivamuona ei ole mikään "peikko". Fakta on se, että on paljon helpompi kantaa repussa mukana kuivattamiaan perunoita, juureksia ja lihaa vert. kantaisi mukana peruna- ja juuresäkkejä sekä lihaa (mikä tietenkin pilaantuisi kesällä, talvella toki säilyy kun jäätyy). Kattilaan, vesi päälle ja nuotin päälle porisemaan =helppoa, hyvää ja terveellistä.

Lidlin muusissa ei ole muuta kun perunaa, siksi hyvää, kannattaa ehkä kokeilla ennenkun haukkuu.

Vierailija
10/40 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

IKEAn pakastemuusi on ehtaa kamaa, ihan kuin itse olisi tehnyt.

Vierailija
11/40 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mikään ei ole kamalampaa kuin nuo valmis- muusit!!! :( Vaikka kuinka olen tehny vuorotyötä ja vaikka mitä, niin kyllä silti olen aina ehtinyt oikeaa ruokaa tekemään!!! Ne oolannin ja muiden pakastemuusit on kauheita rakeisia ja lötsköjä, ne jauhepussit.. hrrrrr, en pysty edes kuvailee. :(

Se on väärin tehty. Todennäköisesti liian vähän haudutettu. Ei sen semmoista kuulu olla, vaan sileää ja semmosta.... muusia :D

Vierailija
12/40 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilusti voita sekaan vaan :)

Vierailija
13/40 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä kokeilla tuota Lidlin.

Vierailija
14/40 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä työlästä kuoria kaamea kasa perunoita, keittää ja odotella, että ovat kypsiä, sitten survoa jne... Paljon nopeampiaa tehdä pussimuusia ja kelpaa hyvin.

Vierailija
15/40 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhomuuseista ei oo mihinkään...

Vierailija
16/40 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan syönyt/ tehnyt pussi muussia

Vierailija
17/40 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli pekoninmakuinen ja sipulia seassa. Yllätti kyllä.....ihan hyvää!

Vierailija
18/40 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakastemuusi. Siinä on vain perunaa. Joukkoon maitoa ja voita ja hyvänmakuinen muusi on valmista.

Tuo pakastemuusi on ehkä käytetyin "eines" ikinä. Aina on muusi pakastimessa. Perinteisiä pussimuuseja en ole syönyt ainakaan 10 vuoteen.

Vierailija
19/40 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimeen meilläkin vannotaan.

Aina pakkasessa. Saa nopeasti hyvää muussia.

Soijakermaa ja sinistä Keijua vaan sekaan ja mikroon, namia.

Vierailija
20/40 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään lisäaineita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi